Obs! Detta är en gammal recension av betfair som inte längre uppdateras då betfair inte längre erbjuder poker på sin sajt. Därför rekommenderar vi betsson istället.

Betfair är världens största bolag när det gäller sportbetting på nätet. När de startade upp sitt pokerrum, Betfair Poker, i nätverket Cryptologic blev det snabbt populärt när alla sportbetting kunderna fick enkel åtkomst till pokern. Betfair köpte hösten 2005 PokerChamps samt deras mjukvaruföretag Aglet. Detta kan medförde senare att Betfair poker kom att byta nätverk till sitt eget och Betfair Poker gynnades av konsolideringen, för oavsett hur det har gått med vilket pokerrum som finns i vilket nätverk så har pokern fått en mer framträdande roll i bolaget. År 2010 bytte Betfair Poker till Ongame nätverket och i början av år 2013 lanserades New Betfair Poker som är anslutet till iPoker nätverket. Fortfarande kan tidigare registrerade spelare spela på Ongame nätverket, som hos Betfair kallas klassisk poker.

Valmöjligheten att kunna spela med dollar, euro och pund oberoende av vad din valuta är på kontot samt många trevliga erbjudanden gör Betfair Poker till ett mycket intressant val.

Programvara och grafik
Programmet Betfair Poker använder sig av kommer ifrån Playtech och nätverket man tillhör är iPoker. Tidigare gick det att spela på Ongame nätverket hos Betfair, men detta har numera fasats ut.

Du hittar en hel del information hos Betfair om hur klienten fungerar. Det finns en hel del intressanta inställningar att göra i den, till exempel går det att effektivt filtrera för att hitta exakt det spel du är ute efter. En bra funktion i klienten är att man kan lägga till sina favoritbord och favoritturneringar på sidan ?Mina favoriter?. Grafiken vid borden är snygg och stilren och det är enkelt att få en överblick över spelet. Klienten är lätt att använda, men tyvärr finns det ingen nedladdningsbar version för Mac, utan då behövs Apples Bootcamp-program användas så att den Windows baserade versionen kan köras.

Pokern hos Betfair innehåller fler bord, större turneringar, bra välkomstkampanjer och andra erbjudanden, vilket har förbättrat pokern hos spelbolaget. Licensen finns på Malta.

Spel och spelartrafik
Hos Betfair hittar du Texas Hold’em, Omaha, Omaha Hi/Lo, 5-Card Draw, 7-Card Stud och 7-Card Stud Hi/lo. Pokern hos Betfair har spel på flera olika nivåer, så oavsett bankrulle bör du kunna hitta något passande. När det gäller spelartrafik bör du kunna hitta ett par tusen spelare inloggade samtidigt, ett medelvärde ligger runt 3000.

Turneringar
Utbudet av intressanta turneringar är stort och Betfair har tidigare erbjudit många satelliter till liveevent och bra turneringar med garanterad prispott. Live eventen domineras naturligtvis av World Series of Poker och olika World Poker Tour turneringar och det ska bli intressant att se om detta kommer att erbjudas även i Ny Poker hos Betfair. Oavsett är vi ganska övertygade om att Betfair kommer att fortsätta att ha ett mycket bra utbud av turneringar, varav många med garanterade prispotter. Ett så pass stort nätverk som iPoker borde nämligen ha resurser för att arrangera bra online turneringar med fina priser, samt kunna erbjuda förmånliga kampanjer.

Support
Betfair Poker har både telefon och mail support. Svar på mailen sägs komma inom 24 timmar. Vi har hört mycket gott om Betfairs support. När det gäller Ny Poker hos Betfair finns en stor FAQ avdelning, under vilken du kommer att hitta många svar på dina frågor.

Mail: pokerinfo@betfair.com
Telefon: +44 207 074 7272 Sverige: 08 505 201 69

Insättnings- och uttagsmöjligheter