| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
bjezze
|
Skrivet: Fre Apr 18, 2008 19:18 Rubrik: Vilken turnering spelar ni ikväll? |
|
 |
Hej,
Tänkte lägga upp en tråd där den som vill kan berätta vilken/vilka turnering(ar) ni tänker spela ikväll. Kan ju vara kul att hålla lite koll på varandra!
Plats, Tid, Inköp & Nickname kan väl vara lämpliga parametrar att bifoga
För min del så blir det:
Plats: Svenska Spel
Tid: 21.00
Inköp: 100+10kr
Nickname: Bjezze var namnet...
See you out there;)
Som en bonus kan man väl göra ett inlägg där man erkänner hur det gick
/Bjezze |
|
| Till överst på sidan |
|
|
bjezze
|
Skrivet: Fre Apr 18, 2008 21:16 Rubrik: Klart! |
|
 |
Såja,
Då var det klart!
Ute som 266 av 274!
Skyller på AK, vakna barn och dålig fokus!
Blir nog en till innan kvällen är slut! Återkommer... |
|
| Till överst på sidan |
|
|
bjezze
|
Skrivet: Fre Apr 18, 2008 21:20 Rubrik: Nya tag... |
|
 |
Kvällens andra försök...
Plats: Expekt
Turnering: 35k $ Guarantee
Tid: 21.30
Inköp: 10$ Rebuy
Nickname: bjezzeSwe |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Fre Apr 18, 2008 21:44 Rubrik: |
|
 |
Såg din tråd nu!
Mycket bra initiativ då dessa turneringar blir roligare att följa eller att spela i. Tyvärr så kommer jag inte spela något ikväll, men förhoppningsvis något i morgon, lovar att skriva innan.
Lycka till //Macess _________________ Finns även på facebook:
http://www.facebook.com/Macess |
|
| Till överst på sidan |
|
|
bjezze
|
Skrivet: Fre Apr 18, 2008 21:46 Rubrik: |
|
 |
Tack
Blev precis utdragen med floppat tvåpar...
Rebuy och 1500 nya blanka chips... återkommer... |
|
| Till överst på sidan |
|
|
bjezze
|
Skrivet: Fre Apr 18, 2008 22:56 Rubrik: Icke! |
|
 |
Inte min kväll.. som så många ggr blev JJ min undergång... all in preflopp som shortstack mot QQ blev slutet...
Slutade som 823 av 1357 startande...
That's it för ikväll!
/Bjezze |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Lör Apr 19, 2008 10:48 Rubrik: |
|
 |
Idag hittade jag en intressant turnering på betsson.
Själv brukar jag föra över ca 100$ till den sida som är aktuell för spelapoker SP Mania, den aktuella veckan..har gjort så ända sedan januari i år och tycker det har fungerat bra. Mina 100$ på betsson har redan hunnit växa på sig lite grann...Nu till turneringen.
10000$ guarantee, 30 + 3$ inköp start 16.00 svensk tid (10.00 betsson tid )...Hoppas få lite motstånd då.
//Macess _________________ Finns även på facebook:
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Lör Apr 19, 2008 15:50 Rubrik: |
|
 |
Kanonidé med en sån här tråd. Eftersom jag koncentrerar mig på Everest så blir det en sådan nu, och kanske en som inte alla kan delta i men jag ska testa min frirulle i 1000$-turren kl 16 (14 servertid). Men i alla fall - kanske kan få lite support på vägen. ITM verkar gynnsamt om än knapert (ITM är topp 200 och 231 anmälda när det är 13 min kvar).
C ya  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Lör Apr 19, 2008 16:32 Rubrik: |
|
 |
Ha ha...
Vad säger man: 353 plats av 434...Tror jag måste ta lärdom från denna gång, jag spelade två händer helt fel...varav en var den jag åkte med.
Handen jag åkte med:
Sitter i SB med Q6 off. Blinds 15/30. En ganska aktiv spelare gör en minhöjning till 60...3st synar..vilket gör att jag trots denna usla hand får odds att syna, gör så. Flopp: 5dQsJs ..givetvis checkar jag...förmodligen så har någon en bättre dam än jag...alltså är jag beredd på fold här.
Det som händer är att prehöjaren satsar pott. Alla foldar och turen går till mig, hade någon synat så hade jag lätt foldat, nu får jag en tankeställare..men jag höjer från 300 till 600, för att se vad som händer (vi startade med 1500, hade ca 1700 innan denna handen startade, prehöjaren täcker mig med marginal)..jag får syn. Turn 8h. Jag ställer all in ( idiotiskt - jag vet )...blixt syn visar AA...ingen hjälp på river.
Det är så ibland, tar gärna dessa risker tidigt i turneringar för att kunna bygga en stack, dock sällan i SP Mania..för där är det roligt att bara vara med...ses i morgon //Macess _________________ Finns även på facebook:
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Lör Apr 19, 2008 17:14 Rubrik: |
|
 |
| Macess skrev: | Ha ha...
Vad säger man: 353 plats av 434...Tror jag måste ta lärdom från denna gång, jag spelade två händer helt fel...varav en var den jag åkte med.
Handen jag åkte med:
Sitter i SB med Q6 off. Blinds 15/30. En ganska aktiv spelare gör en minhöjning till 60...3st synar..vilket gör att jag trots denna usla hand får odds att syna, gör så. Flopp: 5dQsJs ..givetvis checkar jag...förmodligen så har någon en bättre dam än jag...alltså är jag beredd på fold här.
Det som händer är att prehöjaren satsar pott. Alla foldar och turen går till mig, hade någon synat så hade jag lätt foldat, nu får jag en tankeställare..men jag höjer från 300 till 600, för att se vad som händer (vi startade med 1500, hade ca 1700 innan denna handen startade, prehöjaren täcker mig med marginal)..jag får syn. Turn 8h. Jag ställer all in ( idiotiskt - jag vet )...blixt syn visar AA...ingen hjälp på river.
Det är så ibland, tar gärna dessa risker tidigt i turneringar för att kunna bygga en stack, dock sällan i SP Mania..för där är det roligt att bara vara med...ses i morgon //Macess |
Osis Macess
Själv kör jag med handbroms i Everest-turren men ligger ändå 5:a i freroll-turren - håll tummarna.  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Lör Apr 19, 2008 18:39 Rubrik: |
|
 |
| Zoegas skrev: | | Macess skrev: | Ha ha...
Handen jag åkte med:
Det är så ibland, tar gärna dessa risker tidigt i turneringar för att kunna bygga en stack, dock sällan i SP Mania..för där är det roligt att bara vara med...ses i morgon //Macess |
Osis Macess
Själv kör jag med handbroms i Everest-turren men ligger ändå 5:a i freroll-turren - håll tummarna.  |
Gick väl ok - kom 8.a och fick 17,5 gratisdollar. Losa med AKvQT. flop: TKx - redan all in så jag ler lite - naturligtvis en tia på river och tilt.
Ska nog fortsätta att köra med handbroms ett tag till och se vad som händer med övriga BankrollBuilders.  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
bjezze
|
Skrivet: Lör Apr 19, 2008 22:44 Rubrik: |
|
 |
Bra jobbat i frirullen!
Blidde inget för mig ikväll... bastubygget stod på schemat och som vanligt drog det ut på tiden... laddar batterierna inför imorgon!
Må jag dra ut er alla
/B |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Sön Apr 20, 2008 15:59 Rubrik: |
|
 |
Klockan närmar sig 16.00, och hemma i sofforna sitter ni bara och väntar på det "stora slaget" kl 20.00....eller något ditåt.
Som uppvärmning kommer jag nu att spela en 1$ rebuy, kl 16.30 (Mad Tilt Rebuy Qual). 1:a platsen är en biljett till deras 1000$ turnering nu på fredag, låter helt ok..tycker jag, det är även garanterat minst 100$ fördelat på plats 2-15.
//Macess
- men den gick inge vidare.....tar nya tag. _________________ Finns även på facebook:
|
| Till överst på sidan |
|
|
bjezze
|
Skrivet: Sön Apr 20, 2008 19:24 Rubrik: |
|
 |
På sidan om kvällens Main Event kommer jag att lira:
Plats: Svenska Spel