| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
jagbubblar

|
Skrivet: Mån Maj 09, 2011 15:32 Rubrik: |
|
 |
Tack!
Ja, det var hård kamp när vi var 3 kvar  _________________ Infensus et Cogitatio |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cmbellman

|
Skrivet: Fre Jan 27, 2012 16:55 Rubrik: |
|
 |
| Vad ska man spela ikväll? Några tips på bra turneringar? |
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Fre Jan 27, 2012 17:09 Rubrik: |
|
 |
Fredagar brukar jag inte spela. Men just nu försöker jag kvala in till nån av TCOOP på stars. Så det blir kanske nåt kval till såna då. Planerar att köpa in mig i en $33 TCOOP på söndag i varje fall. Sen har jag en $108 biljett på PAF men där brukar det vara tunnt med folk i kvalen och på en fredag är det nog ännu sämre. Själv då? _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
"Did you ever stop to think, and forget to start again?" A. A. Millne |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cmbellman

|
Skrivet: Fre Jan 27, 2012 18:45 Rubrik: |
|
 |
| Får väl köra lite sitt´n go |
|
| Till överst på sidan |
|
|
hajmat

|
Skrivet: Fre Jan 27, 2012 22:31 Rubrik: |
|
 |
| L8nite4tune skrev: | | Fredagar brukar jag inte spela. Men just nu försöker jag kvala in till nån av TCOOP på stars. Så det blir kanske nåt kval till såna då. Planerar att köpa in mig i en $33 TCOOP på söndag i varje fall. Sen har jag en $108 biljett på PAF men där brukar det vara tunnt med folk i kvalen och på en fredag är det nog ännu sämre. Själv då? |
Det är sjukt bra värde i TCOOP-sattarna, även hyper turbo. Sen på PAF är det massa fulla finnar som röjer på fredagar så Level-turrarna kan ha en del värde.
Skulle ha spelat lite på finska motsvarigheten på Svenska Fel (RAY = Rahan-Anastajat-Yrjöt) men de är griniga på biten att man ska vara mantalskriven i Finland samt att ha nätbankskoder... _________________ "Omaha is a game that was invented by a sadist and is played by masochists."
-Shane Smith |
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Fre Jan 27, 2012 23:20 Rubrik: |
|
 |
Du får väl tvinga din farsa att regga sig på RAY _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
jagbubblar

|
Skrivet: Lör Jan 28, 2012 12:38 Rubrik: |
|
 |
| cmbellman skrev: | | Vad ska man spela ikväll? Några tips på bra turneringar? |
SvS Texas djup 90+9 som går vid 21.00 (varje dag tror jag?) verkar ha ett väldigt fint värde. _________________ Infensus et Cogitatio |
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Lör Jan 28, 2012 14:46 Rubrik: |
|
 |
Långlördag är min favorit, 21:00 lördagar på SvSp. Där har jag hittat mycket värde. Spelvänlig struktur också.
Men ikväll blir det live på klubb. _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Sön Jan 29, 2012 18:09 Rubrik: |
|
 |
Mania naturligtvis. Ska även testa att kvala in till TCOOP. _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Sön Jan 29, 2012 19:57 Rubrik: |
|
 |
Fortfarande chansen till TCOOP event 48, 8-game $320. 12 spelare kvar, 3 biljetter, jag ligger 7:a. Den här turneringen känns inte så mycket turbo fast den kallas det. Mycket limitspel. Men nu börjar det bli dyrt. Ett felsteg så är man ute känns det som.
Edit: 4 av 11 nu.
Edit: 2a _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Sön Jan 29, 2012 20:18 Rubrik: |
|
 |
Det går snabbt i Triple Draw 2-7 Lowball Limit.
http://www.pokerhand.org/?6308024
http://www.pokerhand.org/?6308021
Ute som 9:a och 8:an fick pengar... _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Mån Jan 30, 2012 08:05 Rubrik: |
|
 |
| L8nite4tune skrev: | Fortfarande chansen till TCOOP event 48, 8-game $320. 12 spelare kvar, 3 biljetter, jag ligger 7:a. Den här turneringen känns inte så mycket turbo fast den kallas det. Mycket limitspel. Men nu börjar det bli dyrt. Ett felsteg så är man ute känns det som.
Edit: 4 av 11 nu.
Edit: 2a |
Om jag förstod dig rätt så klonkade du en 320$ biljett...när spelas den (och kommer du att spela)...gl gl _________________ Finns även på facebook:
http://www.facebook.com/Macess |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Mån Jan 30, 2012 08:11 Rubrik: |
|
 |
Första handen hade jag foldat, andra handen hade jag nog spelat som du..tips (men det vet du säkert redan)..är ju att försöka undvika 6:a i 2-7 lowball..i alla fall som starthand. 1:a handen är ju onekligen ett bevis på faran med 6:an i hand..när han står "pat" inför sista bytet så vet du med 80% säkerhet att du är slagen..men samtidigt så kan du inte kasta 9:an..eftersom det enda kort som du egentligen kan försöka få är en 2:a...(eftersom 5:a bildar stege...och 8:a ger en nästintill lika dålig hand som du redan har).. _________________ Finns även på facebook:
http://www.facebook.com/Macess |
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Mån Jan 30, 2012 20:45 Rubrik: |
|
 |
| Macess skrev: |
Första handen hade jag foldat, andra handen hade jag nog spelat som du..tips (men det vet du säkert redan)..är ju att försöka undvika 6:a i 2-7 lowball..i alla fall som starthand. 1:a handen är ju onekligen ett bevis på faran med 6:an i hand..när han står "pat" inför sista bytet så vet du med 80% säkerhet att du är slagen..men samtidigt så kan du inte kasta 9:an..eftersom det enda kort som du egentligen kan försöka få är en 2:a...(eftersom 5:a bildar stege...och 8:a ger en nästintill lika dålig hand som du redan har).. |
Kolla stackdjup och blindsnivåer. Han kan göra ett desperat stealförsök eftersom hans marker snart tar slut ändå. Just han hade tidigare en stor stack och var bully ganska ofta så han var så att säga redan misstänkt. Därför går jag med och jag får en hand som efter min erfarenhet mycket väl kan stå i mer än 40% av showdown. Sen när han står nöjd efter sin all in blir ju läget annorlunda men då är det ju för sent att ändra. Andra handen är ju bara så där typiskt att få en guldhand och vara upp mot en ännu bättre.
Det blev pengar för plats 8 och bätte och biljett för de 3 första. Så jag bubblade hårt. Biljetten var värd $320 och turneringen började direkt när satelliten var klar. Han som vann andra handen fick biljett. _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Sön Feb 05, 2012 18:04 Rubrik: |
|
 |
Vad blir det ikväll då?
Mania, PAF:s Goldrush tänkte jag prova på också och kanske försöka att göra något med min $108 biljett på PAF. Säkert nåt på stars också...
Vad gör ni? _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
|