| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Greenbay

|
Skrivet: Ons Sep 08, 2010 00:00 Rubrik: Vi som ska spela SM på Malta |
|
 |
Vilka ska ner till Malta och spela SM? Skulle vara kul att träffa folk härifrån. Meddela gärna när ni åker ner, hotell, om ni spelar för nån sajt och vilka grenar ni ställer upp i.
Jag åker ner den 26/9 och hem den 3/10. Flyget är bokat och hotellet är bokat från den 29/9 då jag delar rum med Tanten som redan kvalat in (för PAF). Vi bor på Corinthia St Georges Bay. Jag har dock inte kvalat in (än) och vet inte än var jag ska bo de två första nätterna men det blir väl på samma ställe. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Jokehim
|
Skrivet: Ons Sep 08, 2010 08:18 Rubrik: |
|
 |
Blev inte närmare en sjätteplats i slutkvalet på Betway för egen del. Har inte försökt allt för mycket dock eftersom det är illa tidpunkt för min del. Såg ruskigt bra ut i den 13 manna starka satelliten tills jag får liten stack all-in med Kxxx flop och K8. AT callar för sina 800 i pott på runt 800. Givetvis träffar han en av sina tre outs. Lite senare sitter jag med JT och kommer 98x så pushar samma spelare all-in efter flop. Han har KK och jag träffar inte stege. Senare i turneringen med en bekvämt stor stack så callar han utan något i botten 3-bet all-in från lika stor stack med AQ och vinner mot hans AK.
Behöver kanske inte tillägga att denna snubben vann turneringen ...
Kommer det någon turnering med SM paket added så skulle jag förstås försöka igen även om det kanske inte är så lätt att få ledigt just den veckan men man vill ju väldigt gärna spela  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
gdaily

|
Skrivet: Ons Sep 08, 2010 09:45 Rubrik: |
|
 |
Jag spelar alla tre deltävlingarna. har dessutom fått i "uppdrag" att twittra om det hela. Alltså, jag och Twitter, det är väl ungefär samma sak som Norinder och knyppling. Snart kommer jag väl bli gammal och skaffa fejsbokkonto med  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
MCMunken

|
Skrivet: Ons Sep 08, 2010 18:26 Rubrik: |
|
 |
| Jokehim skrev: | Blev inte närmare en sjätteplats i slutkvalet på Betway för egen del. Har inte försökt allt för mycket dock eftersom det är illa tidpunkt för min del. Såg ruskigt bra ut i den 13 manna starka satelliten tills jag får liten stack all-in med Kxxx flop och K8. AT callar för sina 800 i pott på runt 800. Givetvis träffar han en av sina tre outs. Lite senare sitter jag med JT och kommer 98x så pushar samma spelare all-in efter flop. Han har KK och jag träffar inte stege. Senare i turneringen med en bekvämt stor stack så callar han utan något i botten 3-bet all-in från lika stor stack med AQ och vinner mot hans AK.
Behöver kanske inte tillägga att denna snubben vann turneringen ...
Kommer det någon turnering med SM paket added så skulle jag förstås försöka igen även om det kanske inte är så lätt att få ledigt just den veckan men man vill ju väldigt gärna spela  |
Ledigt för poker är inget man får, man tar....  _________________ MCMunken |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Greenbay

|
Skrivet: Fre Sep 10, 2010 20:24 Rubrik: |
|
 |
Funkar det att lägga in filmen direkt här (embed)?
Hemmahosreportage
 |
|
| Till överst på sidan |
|
|
MCMunken

|
Skrivet: Fre Sep 10, 2010 21:28 Rubrik: |
|
 |
Kul att se, lyssna nu bara inte på mickes aggressiva råd tanten..
Tänk på att "sakta kör man långa vägar"...
 _________________ MCMunken |
|
| Till överst på sidan |
|
|
slutajobba
|
Skrivet: Fre Sep 10, 2010 21:55 Rubrik: |
|
 |
Kul med ett reportage och ett ansikte på nån i forumet !
Lycka till på Malta båda två !!! |
|
| Till överst på sidan |
|
|
TantLarsson
|
Skrivet: Fre Sep 10, 2010 22:53 Rubrik: |
|
 |
| Det skall bli himla kul! Jag satsar på att köra sakta men säkert åt rätt håll! Hur det än går så är det inte helt fel med en långhelg på Malta :) . |
|
| Till överst på sidan |
|
|
gdaily

|
|
| Till överst på sidan |
|
|
MCMunken

|
Skrivet: Sön Sep 12, 2010 14:41 Rubrik: |
|
 |
Trevliga små filmer, Paf har haft många kval men än så länge verkar det som TantLarsson är den enda av "oss" som har knipigt en plats.. _________________ MCMunken |
|
| Till överst på sidan |
|
|
gdaily

|
Skrivet: Mån Sep 13, 2010 10:54 Rubrik: |
|
 |
| MCMunken skrev: | | Trevliga små filmer, Paf har haft många kval men än så länge verkar det som TantLarsson är den enda av "oss" som har knipigt en plats.. | Nädå, det finns minst en till, som vann igår  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
hajmat

|
Skrivet: Mån Sep 13, 2010 13:01 Rubrik: |
|
 |
| gdaily skrev: | | MCMunken skrev: | | Trevliga små filmer, Paf har haft många kval men än så länge verkar det som TantLarsson är den enda av "oss" som har knipigt en plats.. | Nädå, det finns minst en till, som vann igår  |
Undrar vem det kan vara...
Skickade precis bekräftelse och kontaktinformation till Rickard.
Ska ta och fixa nytt pass eftersom den nuvarande blev kraftigt misshandlad av estniska svin.
Försöker också mecka ihop en billig flygresa Stockholm-Malta-Riga-Kuopio men ser lite mörkt ut på ditvägen. Ryanair verkar ha billigaste resan till Malta just nu men gillar varken företaget eller att åka till Skavsta. Har bara en timme till Arlanda och nästan promenadavstånd till Bromma...
Blev förresten rätt rolig lag av oss satellitklonktomtar. Iaf Lisa & rosjon är vassa både spelmässigt och med pennan.
Sen kan jag och Magda fortsätta diskutera om pizzerior på Söder. Började med en intressant diskussion när pokerpappa & First Poker körde sin rankingliga på PAF.  _________________ "Omaha is a game that was invented by a sadist and is played by masochists."
-Shane Smith |
|
| Till överst på sidan |
|
|
MCMunken

|
Skrivet: Mån Sep 13, 2010 21:07 Rubrik: |
|
 |
Kan inte annat än gratulera..
I och för sig rankar jag TantLarsson som en bättre spelare men du kan ju ha tur som vissa andra..  _________________ MCMunken |
|
| Till överst på sidan |
|
|
hajmat

|
Skrivet: Mån Sep 13, 2010 21:59 Rubrik: |
|
 |
Du... TantLarsson hör till kategorin av väldigt få spelare jag inte vill ha vid samma bord med mig (trots sitt väldigt fina utseende).
Hon och en annan kvinnlig deltagare verkar ha soulread på mig.
Ska väl vara lite bussig och bjuda på en bild på mig själv eftersom Greenbay visad sig och tanten. Hade svårt att koppla ihop nicket med vem han & hon är irl:
Jag är den med vinaren i näven. _________________ "Omaha is a game that was invented by a sadist and is played by masochists."
-Shane Smith
Senast ändrad av hajmat, Mån Sep 13, 2010 22:41, ändrad totalt 1 gång |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Mån Sep 13, 2010 22:41 Rubrik: |
|
 |
Lite senare samma kväll:
L8 och Hajmat sover så sött....//Macess _________________ Finns även på facebook:
http://www.facebook.com/Macess |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|