| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Jokehim
|
Skrivet: Fre Okt 01, 2010 00:39 Rubrik: |
|
 |
| Klar ledning för Greenbay efter dag 1. Greenbay har 102k medan Oscar Silow som ligger tvåa har 80k. Lycka till i fortsättningen Greenbay! |
|
| Till överst på sidan |
|
|
SP_Mike

|
Skrivet: Fre Okt 01, 2010 00:41 Rubrik: Re: Greenbay ångar på.. |
|
 |
| MCMunken skrev: | Greenbay tar hem en pott på ungefär 70 000. Han är stor chipleader med 116 000 i marker.
Bland annat har han slagit ut hans fru Monica Larsson på vägen till sin monsterstack. |
Hoppas han cashar så han får råd att köpa en riktigt bekväm soffa, den gemensamma sängen lär han ju inte få sova i på ett tag.
Go go go! Även Ola är bra på gång och hajmat är också han vidare. GL!
Lånat från Pokermagazine:
Namn Chipcount
Greenbay 102,300
Peter Pihlström 76,400
Andreas Berggren 59,000
Ola Brandborn 52,200
Peder Månsson 48,000
Peter Andersson 47,000
Jimmy Jönsson 46,100
Christer Lagerström 43,600
Fredrik Kypta 41,300
Marcus Petersson 41,000
Henrik Abrahamsson 39,100
Hamid Nateghi 38,700
Johan Berg 36,525
Peter Lardéus 36,200
Johan Åkesson 30,000
Mikael Jonasson 28,900
David Lindström 28,200
Erik Alberius 26,000
Patrik Schöllin 25,400
Mauritz Albikardes 23,400
Juhamatti Juuti 23,100
Malick Ben-Dahman 23,000
Björn Lundgren 22,200
Christopher Lissäng 21,100
David Hefner 20,000
Richard Lindberg 18,800
Pekka Karvonen 18,500
Carina Wald 18,500
Benny Hagberg 17,200
David Linell 17,000
Magadelan In de Betou 16,700
Stefan Wikström 15,900
Liv Winell 15,300
Jerker Berggren 15,300
Nadja Klefelt 12,000
Lillie Klefelt 11,100
Robert Fjellström 9,800
Mats Alhgren 9,500 |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Greenbay

|
Skrivet: Fre Okt 01, 2010 02:16 Rubrik: |
|
 |
Mycket dramatik under dagen, men värst var nog att jag lottades till samma bord som Monica och bara en stol emellan. Jag får en gång KQ och M synar min höjning och floppen blir 9TJ så jag får stegen och tar en del chips från henne. Sen får jag 8 9 och floppen kommer med 6 7 T och jag har stege igen och Monica gåra allin med AA och jag slår ut henne!
Några andra dramatiska händer.
Sami (som också spelar för PAF) har SB och jag BB. Alla foldar till honom som höjer upp ca 4 blinds och jag synar. Floppen kommer 3 4 5 och Sami betar och jag synar. Turn 2 och ger A för stege och Sami betar än mer och jag synar. River J och han betar ännu mer, jag steker lite och går allin med ca 3x hans bet. Han synar och har inte A utan 6an! Men jag har 6 7 och dubblar.
En annan hand strax efter bordsbyte. Jag har på SB först synat en bet av en som också kom från mitt bord. Floppen blir A 2 5, jag check-raisar men får en allin tillbaks och foldar. Davor frågar om jag värde betade för att se om han hade nåt. Handen efter har jag knappen och Davor BB och jag höjer upp och får en reraise emot. Och han säger att jag har ju inget, jag ska ju bara försöka stjäla. Så du gjorde bara en värdebet då? frågade jag, "jag kanske också ska fråga" och så höjde jag tillbaka. Han synade. Flopp typ 3 4 6 (eller nåt sånt). Han checkar och jag betar 20k vilket är vad han har i de stora 5k-chipsen och han trycker direkt allin och jag synar. Han visar KK o jag AA som får stå.
Sen har floppat stege och tagit in fyrtal i 8or för att lite senare mot samma kille få set med pocket 8or men vi fick då ingen river...
Leder nu som sagt med lite drygt 20k mot tvåan med mina 102k, men det kan svänga snabbt. Jag har åkt jojo några gånger redan. Torskade 20k när jag fick en reraise för femtioelfte gången av samma kille och jag tryckte tillbaka med JJ. Han synade allin med AQ och träffade. Sen slog jag ut en kille som gick allin med QQ och jag synade med AQ i hjärter och fick färg. Magdalena In de Betou har jag också dubblat upp ca 15k med A på bordet med två klöver och jag hade färgdrag mot hennes AK.
Det har varit massor mad action runt mig och jag har lagt många bra händer, bl.a. mot bluffar. Bl.a. en eloge till Ola när jag höjer upp med A6 suited tror jag det var och det kommer A på bordet och jag betar och han trycker in massor av chips och jag foldar och han visar 5 7 utan träff.
Jag har foldat 2-par och topp-par med A kicker men jag har träffat mycket bra. Nu gäller det att den här medriggen håller i sig resten av turren och att inte motriggen från Omahan smyger tillbaka... Varannan dagsgrigg kanske? Isf gäller det bara att överleva morgondagen och köra över dem på lördag!  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cold-plays

|
Skrivet: Fre Okt 01, 2010 11:09 Rubrik: |
|
 |
Starkt jobbat Greenbay!
Inte direkt förvånande men jäkligt kul och hoppas man får se dig på finalbordet. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
TantLarsson
|
Skrivet: Fre Okt 01, 2010 18:22 Rubrik: |
|
 |
| Malta har mycket mer att erbjuda än poker. Jag försöker trösta mig med sol, bad, god mat och vin. Situationen kunde definitivt ha varit värre....... |
|
| Till överst på sidan |
|
|
MCMunken

|
Skrivet: Fre Okt 01, 2010 20:11 Rubrik: |
|
 |
Nu verkar det som vi bara har hajmat kvar..
Har tagit reda på lite om hajmat.
Han föddes i en liten by vid en sjö i Finland. Hans stolta fader, Hövding Koskenkorva och mamma, Vargtass gav den lilla gossen namnet, Guppiföda. När många månvarv hade gått och den lilla gossen hade växt till sig och blivit stor, stark och ståtlig började oron sprida sig innom honom.
Han tog namnet hajmat och beslutade att göra en vikingafärd i österled. Nu bar det sig inte bättre än att hajmat höll kartan upp och ned och därför hamnade han i Stockholm istället. När han kom iland så råkade hajmat hamna utanför Globen där en grupp Djurgårdare "diskuterade" idrott med en grupp AIKáre.
hajmat kännde genast igen sig från "diskussitionerna" kring matbordet hemmifrån och beslöt sig för att detta skulle bli hans nya hemvist. _________________ MCMunken |
|
| Till överst på sidan |
|
|
SP_Mike

|
Skrivet: Fre Okt 01, 2010 22:00 Rubrik: |
|
 |
Hajmat ute  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Greenbay

|
Skrivet: Sön Okt 03, 2010 16:19 Rubrik: |
|
 |
Varannan dag medrigg och varannann dag motrigg. Så har det sett ut p åMalta för mig.
Tre händer som inte gick så bra:
1. mycket dåligt spel men mästerlig read. Jag har KJ och en betar och jag synar. Flopp J hög och han betar lite o jag synar. Turn skräp. Men han betar och jag säger "litar du verkligen på tanterna så mycket?" och synar igen. River blankt och jag fortsätter prata om hans damer och han betar igen. "För vist har du QQ?" säger jag och synar ner honom och han lägger upp sina QQ.
2. Samma kille strax senare. Jag får AA och och höjer och bara han synar. Det råder sen lite oenighet exakt hur hansen spelades men flopp var 6 6 6 och turn J och river J och han satt med TJ.
3. Senare i turneringen på nytt bord (jag lottades f.ö. till exakt samma stol som jag startade dag 1 och när vårt bord spittades så lottade jag till exakt samma stol som jag gjort dag ett när det splittades!). Jag får AT och höjer och knappen synar. Floppen blir (om jag kommer ihåg rätt) K T 6 med två spader. Jag betar och får syn. Turn 8; check - check. River 6a; check - bet - syn. Och han satt ju med en 6a.
Åkte sen med TT mot Idas AJ, allin preflopp.
Spelade sen två grytor på kvällen mot Magdas damlag och i första så fick jag AT och flopp AT3 och åkte mot Rebeckas AA. I andra så gick vi över till nästa dygn igen och jag satte igång och floppade stegar igen och vann den grytan. Slog där ut Tanten på bubblan (Jag BB med 1600 och hon SB. Jag behövde lägga till 450 till och hade 5c och fick givetvis stege. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
|
| Till överst på sidan |
|
|
|