| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Hur slutar valet? |
| m+c+fp+kd minst 175 platser i riksdagen, sd får ingen vågmästarroll |
|
50% |
[ 2 ] |
| m+c+fp+kd mindre än 175 platser i riksdagen, sd får vågmästarroll |
|
50% |
[ 2 ] |
|
| Röster : 0 |
| Totalt antal röster4 |
|
| - Omröstningen avslutad - |
|
| Författare |
Meddelande |
SP_Mike

|
Skrivet: Lör Sep 18, 2010 00:58 Rubrik: Valet 2010 - betting & politik |
|
 |
Söndagen den 19 september 2010 anordnas Riksdagsval i Sverige. Vid detta val kommer riksdagen för mandatperioden 2010–2014 att väljas. Förtidsröstningen i Sverige påbörjades den 1 september 2010, men svenska ambassader och konsulat i utlandet började ta emot röster redan den 26 augusti 2010.
SP_Mike är som många vet inte Sverige-svenne utan finlandssvensk, och får därmed inte rösta i valet. Vilket egentligen inte har någon betydelse eftersom man kan betta var som helst, vilket även är betydligt roligare än politik.
När detta skrivs har oddsen för allians-seger rasat ner mot 1,05-1,1. Oddsen för att Sverigedemokraterna för första gången ska komma in i riksdagen har även fallit till liknande nivåer. För svensk poker vore detta naturligtvis en katastrof, eftersom hajmat då deporteras hem till östligaste Finland, vilket märkbart skulle sänka värdet i svensk poker, men det verkar som sagt bli fallet.
Borgerlig seger och sd-intåg verkar således klara. Däremot är det osäkert om något block lyckas skapa egen majoritet i riksdagen. Sd kan få en vågmästarroll, vilket kan leda till blocköverskridande regeringsalternativ, främst m+c+fp+kd+mp, eller en minoritetsregering.
Mike har bettat på följande sätt.
PP att inte komma in till 1,15 (paf).
SD att komma in, till 1,15-1,7 beroende på tidpunkt. Mina resonemang: Sd ligger klart över spärren i nästan alla mätningar, dessutom brukar denna typ av partier prestera bättre än mätningarna, förmodligen beroende på att folk inte törs säga att de röstar på dem.
Borgerlig vinst till 1,7 (paf). F*n att jag inte tryckte in maxbet här då oddset hade rasat på de flesta andra siter .
m+c+fp+kd+mp som regering till 8x.
Slängde nyss in ett minibet på sd>kd till 1,9 på expekt.
Finns massor med olika odds på valet, partiledarbyten m.m. Unibet har även odds på lokalval.
Mina spelförslag i dagsläget: ovannämnda sd>kd. sd att komma in till 1,15 på expekt och NordicBet. Alliansen till odds kring 1,1 är ju även riktigt fin ränta enligt dagens prognoser.
Spelen reflekterar naturligtvis inte personliga sympatier, jag får som sagt inte ens rösta, utan på uppskattat spelvärde. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
SP_Mike

|
Skrivet: Lör Sep 18, 2010 12:03 Rubrik: |
|
 |
| Ingen annan som bettar? |
|
| Till överst på sidan |
|
|
freddiv
|
Skrivet: Lör Sep 18, 2010 12:13 Rubrik: |
|
 |
| SP_Mike skrev: | | Ingen annan som bettar? |
Nja inte min melodi - Men tror du har rätt angående SD mot KD _________________ Let the flop be with you! |
|
| Till överst på sidan |
|
|
SP_Mike

|
Skrivet: Lör Sep 18, 2010 22:36 Rubrik: |
|
 |
| 2 röster hittills, varav en är min. SD>KD sjönk, men steg lite tillbaka till 1,8. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
SP_Mike

|
Skrivet: Sön Sep 19, 2010 16:50 Rubrik: |
|
 |
Ladbrokes har "live-betting"
Alliansen (M+Fp+Kd+C) 50% or more of the votes and own majority in the riksdag YES 4.00
Alliansen (M+Fp+Kd+C) 50% or more of the votes and own majority in the riksdag NO 1.20 |
|
| Till överst på sidan |
|
|
heika
|
Skrivet: Tis Okt 05, 2010 13:11 Rubrik: |
|
 |
Bästa har vunnit
/** Spam borttaget /Lobtec **/ |
|