| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
98suited

|
Skrivet: Mån Aug 11, 2008 16:55 Rubrik: TPTK vs pottstor höjning på flop 200bbs djupt |
|
 |
Spelade denna på svenska spel för ett par dagar sedan. Avskyr hur deras hh:s sparas och orkar inte leta upp den.
Iaf
5-händigt 0.5/1kr ~200bbs effektiva stackar. Inte spelat jättelänge vid bordet, men det verkar vara den vanliga limpfesten ala svs.
2 pers limpar, sb kompletterar och jag 7xar AQ (har spader ess) från bb enligt 4bb + 1bb/limparfilosofin. Får syn av utg, floppen kommer:
Q 2 7
Betar 12 in i 16-potten, utg pottar till 52, hero grinar illa och...viker? Vad skulle ni sätta en okänd på för distrubition här? Förändras läget om vi inte har spader ess? dvs om han kan inte ha nötflushdraget. Själv skulle jag aldrig drömma om att värdepotta typ KQ här i hans kläder, men det är ju svs  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
98suited

|
Skrivet: Fre Aug 15, 2008 16:56 Rubrik: |
|
 |
| kul med diskussion, har inte nån av alla som läst tråden nån åsikt? Kanske ska börja posta en massa "OMG han drog ut mina AA med skräp" eller gnälla över hur riggad den och den sidan är istället. Verkar gå bättre hem än att diskutera själva spelet... |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Fre Aug 15, 2008 18:54 Rubrik: |
|
 |
Du spelar 0.5/1:- på svs 5-händigt...
Funderar på UTG's hand..Låt oss se lite olika scenarion...
22 alt 77..dvs ett floppat set..Varför vill han i så fall jaga dig ur potten..nä inte troligt.
hand typ 9T eller något annat conn i spader, möjligt..tror inte han behöver ha nöt flush draget för att försöka jaga bort dig...kan faktiskt också vara hand Kx i spader...dessa bägge scenarion låter rimliga.
KQ Möjligt, beroende på vem FI är, men tycker som du skrev att det närmast är idiotiskt att jag bort dig från potten så här tidigt...då man sällan kommer att få syn av sämre händer...
Även något mellan par (eller ännu värre typ lågt pocket) typ 88,99, TT eller JJ är möjligt då han hoppas att damen missar dig (kanske sätter dig på AK...men kanske även tror att om du har ex JJ...så är en fold möjlig...
Till sist slowspelat KK, detta är absolut möjligt..., men tycker iofs den i så fall är väldigt korkad spelad..med tanke på att han faktiskt kunde kontrahöja pre, för att isolera sig mot dig..
....När jag läser igenom allt igen, så lutar jag åt att tro att han har ett pocket lägre än TT...och hoppas att om du har AK, JJ, TT...så kanske han skrämt bort dig...
//Macess...Få igång en disskusion nu då....
edit: Tillsist kan han givetvis även spela Q7...men finner dett lite långsökt..Ps. Tycker inte att du skall folda här...Ds. _________________ Finns även på facebook:
http://www.facebook.com/Macess |
|
| Till överst på sidan |
|
|
98suited

|
Skrivet: Lör Aug 16, 2008 11:11 Rubrik: |
|
 |
| Macess skrev: | | Du spelar 0.5/1:- på svs 5-händigt... |
Du menar att det är orsaken till bristande diskussion? Kanske det, men jag spelar inte lotto. Har fört över nog med pengar till svs för att starta från den nivån och inte sätta mig med endast en handfull inköp på högre nivåer
Ok då diskuterar vi, tack för initiativet.
| Macess skrev: | Funderar på UTG's hand..Låt oss se lite olika scenarion...
22 alt 77..dvs ett floppat set..Varför vill han i så fall jaga dig ur potten..nä inte troligt. |
Här håller jag inte riktigt med dig. Det behöver inte nödvändigtvis vara så att han försöker jaga ut mig; en pottstor höjning är ingen överbet och vi är trots allt 200bbs djupa så om han vill stacka mig vill det till lite pottbyggande direkt från floppen.
Han kan vara en sån där med flushskräck, spelade mot en häromdagen som efter att ha pf-höjt och fått med sig två betade ca 3ggr pott på floppen och sen visade 2-par. Nån skrev lol och han sa att "ingen ska få köpa färg" Han kanske hoppas att jag har AQ/KK/AA och likt med de flesta inte skulle drömma om att passa dem även för 200bbs. Limpsynen från utg pre-flop är dessutom i linje med hur många spelar små pocketpar.
| Macess skrev: | | hand typ 9T eller något annat conn i spader, möjligt..tror inte han behöver ha nöt flush draget för att försöka jaga bort dig...kan faktiskt också vara hand Kx i spader...dessa bägge scenarion låter rimliga. |
Färgdrag är fullt möjligt, det håller jag med om. Jag vill dock gärna dra ner lite på den sannolikheten eftersom de flesta jag stöter på spelar färgdrag ganska passivt och de som är aggressiva brukar oftast inte potta utan snarare minihöja eller strax däröver för att få ett gratis riverkort ifall de missar på turn. Du har nog rätt i att man inte ska lägga alltför mycket värde i att jag har spaderess eftersom de flesta spelare på denna nivå skulle behandla alla flushar som nötterna.
| Macess skrev: | | KQ Möjligt, beroende på vem FI är, men tycker som du skrev att det närmast är idiotiskt att jag bort dig från potten så här tidigt...då man sällan kommer att få syn av sämre händer... |
Precis. Att spela KQ på det här viset vore att förvandla en ok hand till en bluff då han knappast kan räkna med att få syn av sämre. Och det vore heller ingen vidare bluff då svs är fullt av synstationer som knappast skulle lägga något bättre heller. Standard med den handen, förutsatt att man lyckas limpsyna utg pre-flop, vore ju att bara syna floppen och försöka hålla potten liten.
| Macess skrev: | | Även något mellan par (eller ännu värre typ lågt pocket) typ 88,99, TT eller JJ är möjligt då han hoppas att damen missar dig (kanske sätter dig på AK...men kanske även tror att om du har ex JJ...så är en fold möjlig... |
Också möjligt. Vore ett bedrövligt spel, men visst är det möjligt. Samma sak som med KQ i princip fast nu slår han inte ens Qx.
| Macess skrev: | | Till sist slowspelat KK, detta är absolut möjligt..., men tycker iofs den i så fall är väldigt korkad spelad..med tanke på att han faktiskt kunde kontrahöja pre, för att isolera sig mot dig.. |
Ja det vore korkat, men man vet aldrig
| Macess skrev: | | ....När jag läser igenom allt igen, så lutar jag åt att tro att han har ett pocket lägre än TT...och hoppas att om du har AK, JJ, TT...så kanske han skrämt bort dig... |
Det förutsätter att han är dålig och inte förstår konceptet att förvandla en hand med hyfsat SD-värde till en bluff.
| Macess skrev: | //Macess...Få igång en disskusion nu då....  |
Japp. Hur spelar du efter att han höjt då? Syn? Vad gör du på en blank turn när han pottar igen? Vad gör du om han betar en spader-turn, K-turn, A-turn?
Anledningen till att jag vill vika är att vi kommer få spela resten av handen i blindo och ur position. Säg att vi sätter honom på set/färgdrag/bluff (KQ/mellanpar)/KK/AA. Vi kan inte 3beta AI på floppen eftersom jag tror vi är mos av hans syndistrubition; vi får syn av de händer som slår oss och inte så mycket mer. Vi kan syna höjningen, men går det verkligen att fortsätta handen om han betar starkt på turn också om inte turn är Q eller A? Vi blir tvungna att checka eftersom vi inte kan bet/folda, och be att han checkar bakom?
Jag skulle vilja haft en bra read innan jag stoppar in 200bbs med ett par, men det är ju som sagt svs  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Lör Aug 16, 2008 17:44 Rubrik: |
|
 |
| Citat: | Macess skrev:
Du spelar 0.5/1:- på svs 5-händigt...
98suited skrev:
Du menar att det är orsaken till bristande diskussion? Kanske det, men jag spelar inte lotto. Har fört över nog med pengar till svs för att starta från den nivån och inte sätta mig med endast en handfull inköp på högre nivåer
|
Jag menar absolut inte så. Det är väl knappast någon av oss som regelbundet skriver på dessa sidor som spelar mycket högre....
Om jag kan skriva hela uppsatser om 4$ turrar/10€ freezeout...så är det helt ok att diskutera 0.5/1:- cg på svs...Jag bara skrev det för att sammanfatta en av de viktigaste aspekterna i hand analysen...och den är (jag relaterar till mig själv) att spelarna på den nivån inte tänker så långsiktigt som du gör....många gånger dem som plussar på dessa nivåer är bara grymt aggr...
Jag tycker vidare att du mycket riktigt kan ha rätt i din analys...om att vi inte kan pusha all in direkt efter flopp...därför då har FI möjligheten att t.ex folda ett lägre pocket (88, 99 möjligt...högre än detta så borde han nog slagit om pre..). Men jag resonerar snarare att synar vi här så är vi så gott som pottcommittade också. Om vi synar så visar vi svaghet...då finns möjligheten för FI att fortsätta sin aggressivitet och spela bort hela sin stack....om vi ändå är beredda på att gå all in (då FI kan folda en sämre hand)...så tycker jag syn kan vara helt ok här....men jag vet inte hur mycket vi då har avslöjat vår hand..
| Citat: | Vi kan syna höjningen, men går det verkligen att fortsätta handen om han betar starkt på turn också om inte turn är Q eller A? Vi blir tvungna att checka eftersom vi inte kan bet/folda, och be att han checkar bakom?
|
Som sagt, synar vi här...så är det precis det vi vill, dvs att han betar starkt på turn...checkar han på en blank turn så har vi missat hela handen......då måste vi nog vika om färgen sitter på river...
| Citat: | Att spela KQ på det här viset vore att förvandla en ok hand till en bluff då han knappast kan räkna med att få syn av sämre. Och det vore heller ingen vidare bluff då svs är fullt av synstationer som knappast skulle lägga något bättre heller. Standard med den handen, förutsatt att man lyckas limpsyna utg pre-flop, vore ju att bara syna floppen och försöka hålla potten liten.
|
Men foldar du din hand här, så har han lyckats skrämma bort dig rejält med sitt spel...
Tycker faktiskt inte (när vi inte har någon som helst read på FI) att fold existerar här...frågan är om vi skall pusha nu...eller bara syna. Synar vi så finns det risk för att han drar på färg, oavsett vilket så kommer ett till spader inte skrämma FI...däremot så kanske FI hoppas på att det skrämde dig....
Men så lyckas ju inte jag så vidare bra i cg...speciellt inte på svs...
Jag skulle lätt kunna vara FI i detta läge med just ett lägre pocket, eller helt tom...Så har jag spelat många gånger under turneringar....Ibland möts man av en fold ...eller en reraise , då man (i bästa fall) inser att man nog måste folda själv.
Ett litet klargörande...Du höjer med AQ, träffar TPTK...vad mera hoppades du på? Kan vem som helst höja dig bort från din hand....
...Jag tror att allt ovan förklarar varför program som Pokertracker är så populärt (bara jag som aldrig använt dylikt, förstår faktiskt inte riktigt hur det fungerar ....men så spelar jag inte cg heller)..
//Macess _________________ Finns även på facebook:
|
| Till överst på sidan |
|
|
98suited

|
Skrivet: Sön Aug 17, 2008 10:04 Rubrik: |
|
 |
[quote="Macess
. Men jag resonerar snarare att synar vi här så är vi så gott som pottcommittade också. Om vi synar så visar vi svaghet...då finns möjligheten för FI att fortsätta sin aggressivitet och spela bort hela sin stack....om vi ändå är beredda på att gå all in (då FI kan folda en sämre hand)...så tycker jag syn kan vara helt ok här....men jag vet inte hur mycket vi då har avslöjat vår hand.. [/quote]
Vi är absolut inte potcommitade om vi synar. Potten kommer då vara drygt 100 och vi hr nästan 150 kvar bakom. Men om vi ska fortsätta handen känns det som att vi måste visa svaghet genom att bara syna om fi ska kunna fortsätta med en sämre hand. Om vi 3betar AI på floppen får vi bara syn av sämre händer om han är dålig, vilket vi inte vet ännu. Limpsynen pre-flop är inget bra spel oavsett hand, men det är inte nog bevis.
[quote="Macess Som sagt, synar vi här...så är det precis det vi vill, dvs att han betar starkt på turn...checkar han på en blank turn så har vi missat hela handen......då måste vi nog vika om färgen sitter på river...[/quote]
Tja, vi vill givetvis att han ska fortsätta med sina bluffar, men imo är det för tunt att hoppas på att han ska fortsätta ånga på med de händer som trots allt utgör en relativt liten del av hans handdistrubition. För min del får han gärna checka bakom på turn. Ibland är pottkontroll > skydda sin hand mot eventuella drag och jag tror att denna hand hör dit eftersom det inte finns några sämre färdiga händer som kan fortsätta om vi ställer utan då måste vi helt enkelt hoppas att han har exakt ett drag och att han är dålig nog att jaga. Det finns inget som helst värde i att få honom att lägga en sämre hand.
| Citat: | Att spela KQ på det här viset vore att förvandla en ok hand till en bluff då han knappast kan räkna med att få syn av sämre. Och det vore heller ingen vidare bluff då svs är fullt av synstationer som knappast skulle lägga något bättre heller. Standard med den handen, förutsatt att man lyckas limpsyna utg pre-flop, vore ju att bara syna floppen och försöka hålla potten liten.
|
[quote="Macess
Men foldar du din hand här, så har han lyckats skrämma bort dig rejält med sitt spel... [/quote]
Jo, men det är resultatorienterat. Poängen är att det vore ett dåligt spel eftersom han inte kan räkna med att en sämre hand lägger sig. Jag vill spela som jag gör för att jag tror att det är det bästa spelet mot de större delen av hans distrubition. Självklart är det ett fel spel just i det här fallet om han skulle råka ha KQ/mellanpar, men som sagt det är resultatorienterat.
[quote="Macess
Tycker faktiskt inte (när vi inte har någon som helst read på FI) att fold existerar här...frågan är om vi skall pusha nu...eller bara syna. Synar vi så finns det risk för att han drar på färg, oavsett vilket så kommer ett till spader inte skrämma FI...däremot så kanske FI hoppas på att det skrämde dig.... [/quote]
Tycker precis tvärtom. Att det är just för att vi inte vet något om fi som det är svårt att fortsätta handen Men det är tur att vi inte bara sitter och håller med varandra; skulle inte bli mycket till diskussion då.
[quote="Macess
Jag skulle lätt kunna vara FI i detta läge med just ett lägre pocket, eller helt tom...Så har jag spelat många gånger under turneringar....Ibland möts man av en fold ...eller en reraise , då man (i bästa fall) inser att man nog måste folda själv. [/quote]
Imo, är sånt spel totalt onödigt och ett förlorande dito. I stort sätt alla pengar man vinner på microlimits kommer av att man har den bästa handen och värdebetar den. Svårare än så är det faktiskt inte.
[quote="Macess
Ett litet klargörande...Du höjer med AQ, träffar TPTK...vad mera hoppades du på? Kan vem som helst höja dig bort från din hand.... [/quote]
Alltså, man måste ju hela tiden vara beredd att omvärdera styrkan på sin hand. Visst jag gillade när floppen kom Q-hög och mitt flopbet var ett värdebet. Det jag hoppas på när jag höjer med AQ och träffar ett par är att fi ska syna mina värdebet. Det har även med brädtextur att göra: på den här brädan finns inga drag förutom färgdraget och därför är det mindre sannolikt att fi har ett drag och därmed mindre anledning för mig att skydda handen. Hade floppen å andra sidan varit Q 10 7x eller nåt liknande skulle jag vara mycket mer bekväm med att 3-beta eftersom det då finns en massa möjliga drag. Som det är nu resulterar en 3-bet AI, imo, endast i att vi kör bort de händer vi vill ha kvar och bara får kvar de händer vi ligger efter. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
98suited

|
Skrivet: Sön Aug 17, 2008 14:46 Rubrik: |
|
 |
| 98suited skrev: | [quote="Macess
. Men jag resonerar snarare att synar vi här så är vi så gott som pottcommittade också. Om vi synar så visar vi svaghet...då finns möjligheten för FI att fortsätta sin aggressivitet och spela bort hela sin stack....om vi ändå är beredda på att gå all in (då FI kan folda en sämre hand)...så tycker jag syn kan vara helt ok här....men jag vet inte hur mycket vi då har avslöjat vår hand.. |
Vi är absolut inte potcommitade om vi synar. Potten kommer då vara drygt 100 och vi har nästan 150 kvar bakom. Men om vi ska fortsätta handen känns det som att vi måste visa svaghet genom att bara syna om fi ska kunna fortsätta med en sämre hand. Om vi 3betar AI på floppen får vi bara syn av sämre händer om han inte är dålig, vilket vi inte vet ännu. Limpsynen pre-flop är inget bra spel oavsett hand, men det är inte nog bevis.
[quote="Macess Som sagt, synar vi här...så är det precis det vi vill, dvs att han betar starkt på turn...checkar han på en blank turn så har vi missat hela handen......då måste vi nog vika om färgen sitter på river...[/quote]
Tja, vi vill givetvis att han ska fortsätta med sina bluffar, men imo är det för tunt att hoppas på att han ska fortsätta ånga på med de händer som trots allt utgör en relativt liten del av hans handdistrubition. För min del får han gärna checka bakom på turn. Ibland är pottkontroll > skydda sin hand mot eventuella drag och jag tror att denna hand hör dit eftersom det inte finns några sämre färdiga händer som kan fortsätta om vi ställer utan då måste vi helt enkelt hoppas att han har exakt ett drag och att han är dålig nog att jaga. Det finns inget som helst värde i att få honom att lägga en sämre hand.
|
[quote="Macess
Men foldar du din hand här, så har han lyckats skrämma bort dig rejält med sitt spel... [/quote]
Jo, men det är resultatorienterat. Poängen är att det vore ett dåligt spel eftersom han inte kan räkna med att en sämre hand lägger sig. Jag vill spela som jag gör för att jag tror att det är det bästa spelet mot de större delen av hans distrubition. Självklart är det ett fel spel just i det här fallet om han skulle råka ha KQ/mellanpar, men som sagt det är resultatorienterat.
[quote="Macess
Tycker faktiskt inte (när vi inte har någon som helst read på FI) att fold existerar här...frågan är om vi skall pusha nu...eller bara syna. Synar vi så finns det risk för att han drar på färg, oavsett vilket så kommer ett till spader inte skrämma FI...däremot så kanske FI hoppas på att det skrämde dig.... [/quote]
Tycker precis tvärtom. Att det är just för att vi inte vet något om fi som det är svårt att fortsätta handen Men det är tur att vi inte bara sitter och håller med varandra; skulle inte bli mycket till diskussion då.
[quote="Macess
Jag skulle lätt kunna vara FI i detta läge med just ett lägre pocket, eller helt tom...Så har jag spelat många gånger under turneringar....Ibland möts man av en fold ...eller en reraise , då man (i bästa fall) inser att man nog måste folda själv. [/quote]
Imo, är sånt spel totalt onödigt och ett förlorande dito. I stort sätt alla pengar man vinner på microlimits kommer av att man har den bästa handen och värdebetar den. Svårare än så är det faktiskt inte.
[quote="Macess
Ett litet klargörande...Du höjer med AQ, träffar TPTK...vad mera hoppades du på? Kan vem som helst höja dig bort från din hand.... [/quote]
Alltså, man måste ju hela tiden vara beredd att omvärdera styrkan på sin hand. Visst jag gillade när floppen kom Q-hög och mitt flopbet var ett värdebet, men TPTK är ingalunda nötterna 200bbs djupt eller ens med 100bbs. Det jag hoppas på när jag höjer med AQ och träffar ett par är att fi ska syna mina värdebet. Det har även med brädtextur att göra: på den här brädan finns inga drag förutom färgdraget och därför är det mindre sannolikt att fi har ett drag och därmed mindre anledning för mig att skydda handen. Hade floppen å andra sidan varit Q 10 7x eller nåt liknande skulle jag vara mycket mer bekväm med att 3-beta eftersom det då finns en massa möjliga drag. Som det är nu resulterar en 3-bet AI, imo, endast i att vi kör bort de händer vi vill ha kvar och bara får kvar de händer vi ligger efter.[/quote] |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Mån Aug 18, 2008 20:22 Rubrik: |
|
 |
Jag har funderat vidare på handen...
Nu sitter vi som FI håller KQ, limpar in UTG. Ytterligare två spelare limpar in, och sedan BB som försöker sno hela potten...
Vi vill syna ser floppen Q hög...som du satsar 3/4 pott in i.
Om vi bara synar...så vet vi absolut ingenting.
Om vi höjer ordentligt och får syn, så vet vi att pre höjaren har damen (med tanke på höjningen pre...så måste vi isådana fall lugna ner oss betydligt...eftersom han då förmodligen har AQ)...
Om vi blir reraisade så har han set/AA/KK...och vi är slagna...
Att reraisa dig med KQ måste vara det enda rätta med tanke på att vi synade dig pre....(Det absolut rätta hade varit att folda handen pre...men det hade FI ingen aning om)....
Ju mer jag tänker på handen, desto säkrare blir jag att KQ (och även, fast mindre troligt QJ) bör spelas genom att höja din cont.bet....annars spelar FI i totalt blindo....Däremot så tycker jag att höjningen är otäckt stor...och varför den är det har jag inget svar på...
Om du inte håller med, så svara mig hur FI borde spela sin KQ i detta läge....//Macess _________________ Finns även på facebook:
|
| Till överst på sidan |
|
|
98suited

|
Skrivet: Tis Aug 19, 2008 18:00 Rubrik: |
|
 |
Som du säkert gissat håller jag inte med dig
Att höja bara för att få information är helt enkelt inget bra spel. Det är en sak i turneringar där det viktigaste är att överleva. Där kan jag tänka mig att infohöjningar kan vara korrekt för att spara marker plus att det finns ett värde i att få motståndaren att lägga en sämre hand som kan dra ut. Det värdet existerar inte i cashgames; här vill vi ha kvar sämre händer och drag, vi vill bara inte ge dem rätt odds att försöka träffa.
Om vi antar att han har KQ så är pre-floplimpen dålig, det är bättre att lägga den än att limpa. Synen efter att bb höjt är ännu sämre eftersom KQ är dominerad av en stor del av bbs höjningsrange.
Anledningen till att flophöjningen är dålig är att bbs range när han höjer borde vara nåt i stil med 88+ AJ+ KQ men den range som kan fortsätta efter att KQ höjer c-beten minskar kapitalt. Jag skulle våga påstå att QQ+, AQ och kanske AK i spader. Alla sämre händer kastar. Den enda fördelen är att han blir av med KQ som annars skulle delat och eventuellt AQ, men bara för att jag funderar på att lägga den kan man nog inte räkna med att de flesta skulle göra det.
En höjning förvandlar alltså i effektivitet KQ till en bluff och det skulle vara ett bättre spel att göra höjningen med 72o eftersom man då åtminstonde inte får något beslut att ta ifall man får en AI på sig och att det enda värde den handen skulle ha i det läget vore just att få en bättre hand att lägga sig. Du sa det ju själv: om bb ställer ovanpå höjningen måste vi lägga KQ, om bb synar höjningen måste vi sakta ner betydligt och förmodligen anta att vi är slagna.
Om jag var honom skulle jag höjt KQ pf och kastat om jag blivit 3-betad. Om jag på något vis lyckades limpsyna den som han gjorde är det imo en väldigt standard syn av c-betet; vi har position, vi har en bra men inte väldigt bra hand som förmodligen är bäst. Det finns inte många drag ute, vi har djupa stackar och det finns ingen anledning att försöka bygga potten, om vi har bäst hand kommer motståndaren antagligen inte att vilja spela en 400bb-pott. Förmodligen c-betar han större delen av sin range eftersom det är en bra flop att göra så på.
Om turn blankar och han fortsätter skjuta (åtminstonde >halvpott) skulle jag absolut fundera på att lägga handen här. Vi vet ingenting om vår motståndare, vi är djupa och det verkar som han gillar sin hand, vilket tycks innebära att vi kommer få syna ett stort bet även på rivern om vi vill se showdown, något som knappast kan vara vettigt med vår ytterst marginella hand. Om vi synar turn måste vi definitivt lägga för ett riverbet. De finns de som skjuter även turn tomma, men antalet som bluffar 3 gator är väldigt lågt (du inser att vi bara slår en bluff i det läget?). Att syna c-bet för 12 samt 3/4-pott på turn kostar 42:- och borde definitivt vara bevis nog att vi är slagna. Hans potthöjning på floppen kostade 52:- och kan han då ens vara säker på att jag inte ställer AK i spader? Hans infohöjning blir dyrare eller åtminstonde inte billigare plus att det eliminerar allt eventuellt värde han kan få av sämre händer.
De flesta c-betar floppen efter att ha höjt pf, men många ger upp och checkar turn om de blir synade på floppen. Skulle han checka en blank turn är jag lite osäker på huruvida jag skulle beta eller inte. Förmodligen är det bäst att checka för att få värde av typ 1010 på rivern. Ett flushdrag tror jag skulle beta turn lite smått, det brukar många göra när de är osäkra på vad som är bäst.
Jag är medveten om att genom att passa KQ mot en övertygande turnbet ger vi ibland upp bästa handen, men jag är också övertygad om att det i längden är det bästa spelet. Ibland får man helt enkelt ge dem credit, om inte annat så för ett bra bet. Som jag skrev tidigare är jag säker på att pengarna kommer från att värdebeta sina starka händer inte genom att leka sheriff för 200bbs med toppar, ok kicker. Senare under spelet kanske man får information om spelaren i fråga som gör det möjligt att kunna avvika från standardlinjen. Jag menar ser man honom senare stppa in pengarna med toppar no kicker, höj då för all del KQ på floppen men då är det ju för värde. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|