| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
98suited

|
Skrivet: Tor Aug 21, 2008 22:17 Rubrik: TPNK i blind vs blind |
|
 |
Spelade 9 bord och poker tracker har gått åt skogen. Sb är mao att behandla som en okänd.
Titan poker
$0.10/0.20
Stackar ~$20
Alla lägger fram till sb som synar. Jag checkar med K7. (Normalt sätt en höjning för mig då en öppenlimp från sb oftast stavas gratispengar, men jag satt och tänkte på någon annan hand på ett annat bord, nackdelen med multitabling antar jag).
Floppen kommer:
K 9 4
Sb minbettar $0.20, jag höjer till $1 eftersom detta kan vara allt från luft, par i 4or/9or till färgdrag och, antar jag, en del bättre händer. Sb synar och checkar en blank turn.
Nu till frågan: Bet eller check? Finns det något värde i en bet dvs kan någon sämre färdig hand syna? Är det bättre att knacka bakom och hoppas att han försöker bluffa ett missat drag på river? (förutsatt att det missar ). Nån som spelar floppen annorlunda? Om han 3-betar flopp-höjningen är det ett enkelt kast?
Vet att denna handen inte är så spännande, men jag tror att det är viktigt att spela sådana här situationer på ett bra sätt eftersom som de är väldigt vanliga. Och det kanske inte alltid är de händer där man måste ta ett beslut för hela stacken som är de viktigaste i längden eftersom det trots allt inte är så ofta man spelar en pott om hela stacken. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
mikeboy99
|
Skrivet: Fre Aug 22, 2008 08:20 Rubrik: Re: TPNK i blind vs blind |
|
 |
| 98suited skrev: | Spelade 9 bord och poker tracker har gått åt skogen. Sb är mao att behandla som en okänd.
Titan poker
$0.10/0.20
Stackar ~$20
Alla lägger fram till sb som synar. Jag checkar med K7. (Normalt sätt en höjning för mig då en öppenlimp från sb oftast stavas gratispengar, men jag satt och tänkte på någon annan hand på ett annat bord, nackdelen med multitabling antar jag).
Floppen kommer:
K 9 4
Sb minbettar $0.20, jag höjer till $1 eftersom detta kan vara allt från luft, par i 4or/9or till färgdrag och, antar jag, en del bättre händer. Sb synar och checkar en blank turn.
Nu till frågan: Bet eller check? Finns det något värde i en bet dvs kan någon sämre färdig hand syna? Är det bättre att knacka bakom och hoppas att han försöker bluffa ett missat drag på river? (förutsatt att det missar ). Nån som spelar floppen annorlunda? Om han 3-betar flopp-höjningen är det ett enkelt kast?
Vet att denna handen inte är så spännande, men jag tror att det är viktigt att spela sådana här situationer på ett bra sätt eftersom som de är väldigt vanliga. Och det kanske inte alltid är de händer där man måste ta ett beslut för hela stacken som är de viktigaste i längden eftersom det trots allt inte är så ofta man spelar en pott om hela stacken. |
I ditt specifika fall hade jag valt att satsa mellan halv och hel pott. Vad kan han ha set eller drar han till en färg? Genom din satsning får du veta var du står i handen. Skulle du bli kontrahöjd är det nog en läggning. Du har ju trots allt bara par med en medioker kicker. Men det är aldrig lätt att slänga ett topppar. Har själv försökt att lägga såna händer och lyckats ibland:)
Sen spelar nog nivån in en viss del. Skulle du göra samma sak om du satt på 5-10$? På lägre nivåer kanske man inte respekterar pengarna på samma sätt som på lägre nivåer.
/ Mikeboy |
|
| Till överst på sidan |
|
|
98suited

|
Skrivet: Fre Aug 22, 2008 11:41 Rubrik: |
|
 |
Kan inte säga nåt om $5/10 eftersom jag aldrig (och förmodligen aldrig kommer att) spelat så högt.
Jag skulle aldrig spela på en nivå där de faktiska pengarna avgör hur jag ska spela en hand, då är det nog dags att kliva ner. Jag ser bbs och x stor del av potterna.
I den här specifika handen satsade jag typ 75% av potten och fi kastade, men efteråt tänkte jag att det kanske hade varit bättre att knacka bakom på turn för att få värde på river. Har han ett färgdrag kanske han kan bluffa en miss eller få för sig att beta par i 4or/9or (det finns ju gott om folk som inte inser misstaget att beta rena bluffstoppare när den andre visat svaghet på turn). Å andra sidan synar han säkert ett turnbet med färgdrag, frågan är om han gör det med 4or/9or.
Som jag spelade den hade det varit ett enkelt kast om han checkraisat turn. Är han dum nog att göra det med ett drag/sämre färdig hand så NH sir. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Frihetnu
|
Skrivet: Ons Okt 07, 2009 14:44 Rubrik: |
|
 |
| Det beror ju mycket på fi, mot en helt okänd hade jag nog betat mest för att han kan nog ha en del 9or och liknande. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
orange
|
Skrivet: Ons Okt 07, 2009 19:02 Rubrik: |
|
 |
Det är inte helt säkert, att han synar ett turnbet med färgdrag. Många spelare är inkonsekventa på de här nivåerna. Jag tycker nog färgdraget verkar ligga närmare till hands, än ett lägre par. Minst sannolikt är väl Kx, p.g.a. turnfolden.
En intressant hand, just därför att du visar möjligheten att ta vara på värde. Men lite riskabelt är det väl? Men floppsynen förvånar mig, samtidigt, om han inte haft minst Kx, men, han hade antagligen sämre än Kx, som sagt.
Men om Fi synat turn, och river kommit blank: Hade du då betat river också?
Har du övergivit SvS förresten?  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
98suited

|
Skrivet: Ons Okt 07, 2009 19:23 Rubrik: |
|
 |
Det var ett skapligt bump på den här handen, la ut den för över ett år sedan. Kommer inte alls ihåg den här handen eller hur jag tänkte då så jag har nog inte så mycket mer att komma med.
Har inte lagt ner svenska spel, det är tom den enda sidan jag har pengar på nu, men jag har haft extremt ont om tid att spela den senaste tiden. Blir förhoppningsvis lite mer framöver |
|
| Till överst på sidan |
|
|
orange
|
Skrivet: Ons Okt 07, 2009 19:35 Rubrik: |
|
 |
OK, sorry..såg inte "bumpet"! Brukar inte kolla datumen på dina inlägg, då de brukar vara färska, när de är uppe till diskussion.  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|