| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Lobtec Moderator

|
Skrivet: Sön Jul 09, 2006 17:14 Rubrik: Tankar och ideer runt KK i turnering? |
|
 |
Lirade en turnering igår där denna handen uppstod. Ganska enkelt spel igentligen men jag började fundera lite på om jag skulle börja spela just liknande händer annorlunda. Här är vi ca 1 timme in i en $30-turnering, 527 startande och ungefär hälften är kvar. Jag har lite över medelstack, fi är hyfsat ny vid bordet (typ en runda) och hade när han kom ca 14k.
Det jag funderar på i detta läge är om man bara ska syna hans höjning för att trycka på när floppen kommit? Jag gillar inte att ge gratiskort när man har bästa handen och här finns ju bara en hand som jag fruktar, alltså AA. Då spelar det ju ingen roll vad som händer på floppen.
Party Poker No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t200 (10 handed)
Hero (t5860)
CO (t10273)
Button (t4660)
SB (t11237)
BB (t6155)
UTG (t11895)
UTG+1 (t21931)
UTG+2 (t7516)
MP1 (t5110)
MP2 (t9576)
Preflop: Hero is MP3 with Kd, Ks.
UTG calls t200, 4 folds, Hero raises to t1000, CO raises to t2762, 3 folds, UTG folds, Hero raises to t4860 (all-in), CO calls t3098.
Resultatet kommer efter några poster. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
GorgarXL
|
Skrivet: Mån Jul 10, 2006 09:06 Rubrik: Re: Tankar och ideer runt KK i turnering? |
|
 |
| Lobtec skrev: |
Det jag funderar på i detta läge är om man bara ska syna hans höjning för att trycka på när floppen kommit? Jag gillar inte att ge gratiskort när man har bästa handen och här finns ju bara en hand som jag fruktar, alltså AA. Då spelar det ju ingen roll vad som händer på floppen.
|
Jag hade nog gjort som du i detta fallet. Du är favorit mot alla starthänder utom en. Hade du synat så har du inte mycket pengar kvar att spela med efter flop, ungefär hälften. Dessutom krävs det nästan en flop med ett A för att flopen skall skrämma dig och du kanske lägger din hand, så i de flesta fall blir utgången densamma att du går all in efter flop. Enda skillnaden då är att du gett din motståndare "gratis kort" vilket kan ha hjälpt honom. Man kan dock anta att din motståndare har en riktigt bra hand då han är ny vid bordet och kanske inte har koll på hur ni spelar (AA, AKs, AKo, AQs, AQo (kanske), KK! , QQ) Du är ändå favorit på 5 av dessa händer, lika på 1 hand och 1 hand ligger du risigt till på.
Men vad vet jag. Jag var i all in situationer 5 ggr i går preflop och var favorit varje gång, men förlorade alla. (Diverse Sit & Go turneringar) Så kanske man skulle lugna sig lite pre flop....  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Diazo
|
Skrivet: Mån Jul 10, 2006 17:43 Rubrik: |
|
 |
Här tycker jag det är all-in preflopp, har så pass liten stack i förhållande till hans raise, du kommer ju få syn varje gång här, däremot om han får se flopp och missar kan han vika, har han t.ex. QQ och de floppar A så blir de jobbigt.. _________________ Victor. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
callme
|
Skrivet: Mån Jul 17, 2006 00:57 Rubrik: |
|
 |
| Bara tryck. Går inte att vänta ut den med den stacken heller. Du är ju bara rädd för en hand och det får du svälja i så fall. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Lobtec Moderator

|
Skrivet: Fre Jul 21, 2006 18:22 Rubrik: |
|
 |
Naturligtvis har ni rätt. Det var inte så mkt annat att göra än att trycka in dom. Man kunde ju räkna ut med baken hur det gick också.
Flop: (t7360) 6d, Qc, Tc (2 players)
Turn: (t7360) Qh (2 players)
River: (t7360) Jh (2 players)
Final Pot: t7360
CO shows [ Kh, Ad ] a straight, ten to ace.
Hero shows [ Kd, Ks ] two pairs, kings and queens.
Lite sur kändes den dock, men han köpte ju på sig lite outs ifrån floppen. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
tanten
|
Skrivet: Ons Aug 16, 2006 21:20 Rubrik: |
|
 |
Ni kommer ju hamna all-in antingen nu eller på floppen. Tycker det är bättre att pusha direkt. Om du bara synar preflop så vinner du inget på det i längden.
Däremot tycker jag att din ursprungliga raise är lite för hög. Du kanske ville att det skulle se ut som en steal? |
|
| Till överst på sidan |
|
|
serious
|
Skrivet: Mån Okt 09, 2006 16:49 Rubrik: |
|
 |
Tjadu, turneringar ska ju inte bara spelas efter handens styrka enligt mig. AA är i en turnering man vill vara kvar i INTE lika stark som i ringbord. En stark bet med AA kan synas av många händer, synar ett par spelare sjunker ju procentsatsen för vinst rätt drastiskt. Säg att 4 spelare går all in eller höjer/callar högt är ju vinstchansen något över 30% med AA = inte att föredra för mig.
Vid cashgame dock - syn/raise/all in.
... här skulle jag nog spelat som du, mot en spelare är ju KK bra och inte kastvänligt ens i turnering. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Idomin
|
Skrivet: Tis Okt 10, 2006 09:52 Rubrik: |
|
 |
| serious skrev: | Säg att 4 spelare går all in eller höjer/callar högt är ju vinstchansen något över 30% med AA = inte att föredra för mig.
|
Helt enkelt kan man säga att fördelarna väger upp nackdelarna med god marginal. Inga riktigt bra spelare passar en sådan situation annat än i en satellitbubbla eller liknande. Värdet av en fyrdubbling är helt klart alldeles för stort för att det ska gå att lägga. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
jockye
|
Skrivet: Fre Sep 21, 2007 22:02 Rubrik: |
|
 |
Såhär i efterhand hade det varit smartast att kört en så kallad Stop and Go. dvs bara synat, för att sen på floppen tryckt in resten.. Större chans att han hade lagt sin miss, vilket vi alla trott i och med att det inte kom något A. Hade han synat hade resten varit basic standard utdragning.
Hade nog dock spelat som du. _________________ "Success usually comes to those who are too busy to be looking for it"
- Henry David Thoreau |
|
| Till överst på sidan |
|
|
98suited

|
Skrivet: Lör Feb 09, 2008 14:06 Rubrik: |
|
 |
| jockye skrev: | Såhär i efterhand hade det varit smartast att kört en så kallad Stop and Go. dvs bara synat, för att sen på floppen tryckt in resten.. Större chans att han hade lagt sin miss, vilket vi alla trott i och med att det inte kom något A. Hade han synat hade resten varit basic standard utdragning.
Hade nog dock spelat som du. |
Varför vill du att han ska lägga en miss?
Det lär ju inte finnas en enda hand som han 3-betar och sen lägger mot en AI till 2,5:1 så något annat än ställ med KK finns inte imo |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|