| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Hamlet100
|
Skrivet: Lör Jan 30, 2010 13:15 Rubrik: |
|
 |
Eluas
Riktigt bra svarat av dig i första inlägget här =) 5plus av 5 =) |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Kimble
|
Skrivet: Sön Jan 31, 2010 16:13 Rubrik: |
|
 |
| Likadana sura utdragningar får jag hela tiden på turneringar och där finns ju ingen rake. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Suzido
|
Skrivet: Tis Mar 02, 2010 02:11 Rubrik: |
|
 |
Jag aktiverade ett konto på Svenska Spel Poker, efter två år på FTP, i tron om att jag skulle hitta många fiskar. Jag hann med en turbo-turnering, där jag åkte ut i mitten och en SNG-double or nothing. Under denna tid hann jag med att få fem eller sex JJ. Inget annat högt pp, bara JJ.
Detta var också handen som jag åkte ut med i båda turneringarna. I turneringen var det mot en EXTREMT LAG-spelare (han höjde i princip varje pott - och steamrollade dessutom, han tycktes vinna allt). Han hade 8-7 off och fick in stegen. Det kan man köpa, han har en 17 % chans att vinna med den handen mot JJ. I SNG:n däremot... jag är short-stacked och det är 6 pers kvar (10-handed DON) - möter jag J5. Preflop har han 5,65 % chans att vinna, och gör det, fyra spader kommer nämligen.
Och om jag ska vara helt ärlig så väntade jag mig nästan att förlora den handen. Jag vet inte varför men jag känner igen "riggat". Har spelat på flertalet siter och märkt när jag har fått osannolika bad beats och andra outgrundliga saker har inträffat. Det känns liksom inte som riktig poker. Hur kan jag få sex JJ's på 40 min - i turneringar med fulla bord? Hur kommer det sig att båda JJ's jag går all in med förlorar jag?
Nej efter den sessionen så kommer jag att ta ut pengarna från Svenska Spel och aldrig spela där igen (något jag tydligen måste vänta en vecka på att göra, pga "säkerhetsskäl"). Vet inte varför de skulle rigga mot en "nykomling", det känns inte särskilt smart, men riggat var det garanterat. Notera att jag inte är någon fisk, att jag klagar på "riggat", för att jag förlorar. Vinner gör jag på FTP... |
|
| Till överst på sidan |
|
|
BornToRunQQ
|
|
| Till överst på sidan |
|
|
Kimble
|
Skrivet: Lör Mar 06, 2010 23:24 Rubrik: |
|
 |
Svenska spel är definitivt slump!
Enda jag hittar, om svenska spel, är klagomål på en del forum om hur dåligt det är där.
Och när man gräver djupare så hittar man bara en massa suddiga gamla bilder på nån som heter Lars Gunnar Björklund, från 80-talet.
Jag tror att det är som med Loch Ness och Yeti, det är nåt som fötts ur en historia vid elden för tusen år sen och går från mun till mun som en sägen. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
echmaleba
|
Skrivet: Ons Mar 31, 2010 19:51 Rubrik: |
|
 |
svenska spel är jätte-riggat
truestory |
|
| Till överst på sidan |
|
|
freddiv
|
Skrivet: Ons Mar 31, 2010 20:00 Rubrik: |
|
 |
| echmaleba skrev: | svenska spel är jätte-riggat
truestory |
Någon som har hittat "Svar" knappen på forumet tror du hann med ca 10 inlägg de senaste 10 minutrarna _________________ Let the flop be with you! |
|
| Till överst på sidan |
|
|
spelatight
|
Skrivet: Tis Mar 01, 2011 07:19 Rubrik: |
|
 |
poker riggen är larv och om den finns är det enda du betalar mer är rejk
(poker siterna tjänar inte ett dugg på vem av er som vinner) vilket knappast är det man ser spelare klagar över med "riggen" |
|
| Till överst på sidan |
|
|
allbinn
|
Skrivet: Fre Mar 04, 2011 13:28 Rubrik: rake!!! |
|
 |
MEN FATTA !! att ju fler spelare som håller ingång desto mer rake.
Ingen som helst konst att skriva en algoritm som håller reda på vinst/förlust för varje spelare.
Dessutom är det ju allmänt känt att Boss Media har procent på Raken. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
SP_Mike

|
Skrivet: Fre Mar 04, 2011 13:43 Rubrik: |
|
 |
| Eftersom dessa trådar bara brukarkomma till liv på fredag- och lördagskvällar verkar helgen ha börjat tidigt för vissa. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
gits
|
Skrivet: Fre Mar 04, 2011 17:34 Rubrik: |
|
 |
Spelade mycket på Boss för i tiden men kopplade bort dom när Paradise anslöt sig till dom, hade väl spelat poker några år tidigare men var ju ganska ny i gemet och anklagade dom för rigg. Men skall ja vara ärlig så är dom nog inte sämmre än någon annan sait.
Slutledning riggen eller om man skall kalla det för dom olika slumpgeneratorerna är något man måste lära sig på respektive nätverk  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Donkeybomber
|
Skrivet: Fre Apr 01, 2011 01:52 Rubrik: |
|
 |
Kimble !!!!!!!
du måtte väl veta vem Lars Gunnar Blörklund är |
|