| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
sabenja
|
Skrivet: Fre Jan 14, 2011 13:31 Rubrik: spel med AK |
|
 |
Skulle vilja ha några åsikter om detta spel och hur man kan tänka, kunde jag spelat på annat sätt? hur hade ni gjort?
blindsen är 25/50 och jag tittar ner på AK
PRE-FLOP
MCMunken1 folds, sabenja1 raises to 150, playinfood9 folds, aligatexxx calls 150, Zlatansson1 calls 150, SoliSinnett folds, CMBellman_x folds, ondaOgat folds, stilbil.se folds.
FLOP [board cards: 7C,6D,AH ]
sabenja1 bets 225, aligatexxx folds, Zlatansson1 raises to 500, sabenja1 calls 500.
TURN [board cards: 7C,6D,AH,8C ]
sabenja1 bets 200, Zlatansson1 raises to 2,205 and is all-in, sabenja1 folds.
SHOWDOWN
Zlatansson1 wins 1,925.
[/youtube] |
|
| Till överst på sidan |
|
|
SP_Mike

|
Skrivet: Fre Jan 14, 2011 14:09 Rubrik: |
|
 |
| Push (eller fold)på floppen, som spelad crying call på turn. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
SoliSinne
|
Skrivet: Fre Jan 14, 2011 19:36 Rubrik: |
|
 |
Jag tycker att du spelade handen helt OK. Men med den här informationen så kommer jag fortsättningsvis att syna ner den där Zlatansson! Jag tvingades till exakt samma vik (med AK och träff på flopp) mot honom. Däremot var det jag som raisade honom, men när jag gjorde det på turn ställde han all in och jag trodde han satt på tvåpar, men antagligen bluffade han bort oss båda två...  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
jagbubblar

|
Skrivet: Sön Jan 16, 2011 12:14 Rubrik: |
|
 |
Jag hade synat. Som du spelade den så verkade du rätt vek och många kommer att ställa med en sämre hand än dig där. Han lär ju inte reraisa med hålstegdrag, så stegen kan vi bortse från helt (såvida han inte spelar väldigt udda). Tror att de flesta inte ställer med set i det läget, eftersom de vill ha mer betalt, så du kan nog bortse från pocket 6or och 7or. Återstår ett tvåpar som har dig dominerad ordentligt, men eftersom du verkade så vek på turn chansen god att han inte sitter på det.
Jag skulle sätta han på händer som AQ, AK, Ac10c, Ac5c eller möjligen A10, AJ. Eller vad som helst om han är en avg dåre, men det har jag ingen aning om eftersom jag inte känner till spelaren ifråga. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
behrendtz
|
Skrivet: Sön Jan 16, 2011 12:41 Rubrik: |
|
 |
| Förmodligen spelader du helt rätt Sabenja, i och med att du fick en reraise i mot dig så skulle jag tro att han satt på ett sett, hade han suttit på Ax så att han förmodligen bara synat med i och med att han i det läget varit osäker på hur stark hans kicker var. Du fick också en all in i mot dig på turn så för mig är det självklart att han sitter på ett sett i det läget, den information han fått ifrån dig med höjning innan flopp, syn på hans reraise på floppen så är han säker på att du sitter på A och vill ha betalt för sitt sett. Med facit i hand så gjorde du helt rätt i och med att du gick till finalbordet och slutade 5-6, syn med AK så hade kvällen varit över är jag ganska säker på. En bra poker spelare ska kunna släppa en stark hand och gå vidare. Bra spelat Sabenja |
|
| Till överst på sidan |
|
|
jagbubblar

|
Skrivet: Sön Jan 16, 2011 15:06 Rubrik: |
|
 |
Att lägga handen är ju absolut inte katastrof, du kan ju legat efter. Jag skulle inte spelat den så. Syn på trebet på floppen och sedan en "mesbet" på turn ger dig ett svårt beslut.
Han kanske träffat A med hyfsad kicker på floppen och väljer att slå om din standard cb, när du sedan minbetar turn så verkar du svag så han vill plocka ned den där och då. Det är ju mkt drag. Visst kan han ha set, men varför ska han driva ut dig ur handen om han är så stark? Hade jag haft set i det läget på turn hade jag återhöjt, så klart, men försökt att få med dig.
Som ngn annan förordade så kan du pusha eller vika på flop för att göra det lättare. Annars checka turn. Vad vill du uppnå med att beta 200? Han viker ju aldrig för det, så det ska vara för att få han att pusha. Men då måste du ju syna om det var det du ville uppnå. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
behrendtz
|
Skrivet: Sön Jan 16, 2011 17:15 Rubrik: |
|
 |
| Har det bytt ut ditt a mot u nicknamet???? |
|
| Till överst på sidan |
|
|
sabenja
|
Skrivet: Sön Jan 16, 2011 17:37 Rubrik: |
|
 |
| SoliSinne skrev: | Jag tycker att du spelade handen helt OK. Men med den här informationen så kommer jag fortsättningsvis att syna ner den där Zlatansson! Jag tvingades till exakt samma vik (med AK och träff på flopp) mot honom. Däremot var det jag som raisade honom, men när jag gjorde det på turn ställde han all in och jag trodde han satt på tvåpar, men antagligen bluffade han bort oss båda två...  |
Bra att veta, förmodligen skrämseltaktik men det är dumt att chansa när man inte känner spelaren så bra. Grattis till onsdagsvinsten (har för mig att det var du )  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
sabenja
|
Skrivet: Sön Jan 16, 2011 17:39 Rubrik: |
|
 |
TAck för visat intresse, kul med feedback och go/välment feedback.  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
sabenja
|
Skrivet: Sön Jan 16, 2011 17:47 Rubrik: |
|
 |
Vad vill du uppnå med att beta 200?
svar:skulle kolla status/ ville få med personen, han gick all in och det blev för stor risk?
kunde ställt men men
föresten det var jag som raisa preflopp, han synade |
|
| Till överst på sidan |
|
|
jagbubblar

|
Skrivet: Sön Jan 16, 2011 18:18 Rubrik: |
|
 |
| Min feedback är välment och det är bara mina åsikter. Jag är ingen expert. Jag menade floppen, du raisade på flop och han reraisade. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
SoliSinne
|
Skrivet: Sön Jan 16, 2011 20:52 Rubrik: |
|
 |
| sabenja skrev: | | SoliSinne skrev: | Jag tycker att du spelade handen helt OK. Men med den här informationen så kommer jag fortsättningsvis att syna ner den där Zlatansson! Jag tvingades till exakt samma vik (med AK och träff på flopp) mot honom. Däremot var det jag som raisade honom, men när jag gjorde det på turn ställde han all in och jag trodde han satt på tvåpar, men antagligen bluffade han bort oss båda två...  |
Bra att veta, förmodligen skrämseltaktik men det är dumt att chansa när man inte känner spelaren så bra. Grattis till onsdagsvinsten (har för mig att det var du )  |
Jo, det var jag som lyckades klonka. Tackar. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
sabenja
|
Skrivet: Mån Jan 17, 2011 01:54 Rubrik: |
|
 |
| jagbubblar skrev: | | Min feedback är välment och det är bara mina åsikter. Jag är ingen expert. Jag menade floppen, du raisade på flop och han reraisade. |
ok, jag tackar, bra med åsikter för det kan bara få nya infallsvinklar  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
sabenja
|
Skrivet: Mån Jan 17, 2011 01:54 Rubrik: |
|
 |
| SoliSinne skrev: | | sabenja skrev: | | SoliSinne skrev: | Jag tycker att du spelade handen helt OK. Men med den här informationen så kommer jag fortsättningsvis att syna ner den där Zlatansson! Jag tvingades till exakt samma vik (med AK och träff på flopp) mot honom. Däremot var det jag som raisade honom, men när jag gjorde det på turn ställde han all in och jag trodde han satt på tvåpar, men antagligen bluffade han bort oss båda två...  |
Jo, det var jag som lyckades klonka. Tackar. | gött att ta hem den då och då |
|
| Till överst på sidan |
|
|
spelatight
|
Skrivet: Tis Mar 01, 2011 07:16 Rubrik: |
|
 |
| All in på flopp och absolute inte fold på turn utan riktigt bra read och har du den readen kan du redan lägga på flopp. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|