| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
98suited

|
Skrivet: Tor Aug 21, 2008 22:37 Rubrik: Skrämda QQ pre-flop |
|
 |
Vet att jag spammar forumet lite nu, men jag har lyckats spela en del nu på sistonde.
Utg verkade något så när solid, hade inte sett honom göra något dumt. Verkade begripa position, men inte varit inblandad i några stora potter. Sb var ganska ny vid bordet.
Titan Poker
$0.25/0.50
Stackar ~$55
Utg höjer till $2, SB synar och jag 3-betar QQ från BB till $9 (höjer lite mer än pott eftersom jag är ur position). Utg 4-betar till $19 och SB lägger. Va tusan gör man här? Magkänslan säger att han har AA eftersom han gör den där fiskiga lilla nästan minhöjningen och att han dessutom inte verkar beskymrad över att SB är kvar att agera skriker än mer styrka.
Är det för tight att passa mot en relativt okänd här? Ger man honom AK och QQ+ som range har jag typ 40% equity, bör den vara tightare?
Om jag ska fortsätta, syn eller ställ? Om jag bara synar måste jag i princip stacka av på en hel del floppar som inte innehåller A eller K eftersom jag inte har i närheten nog odds att jaga set. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
orange
|
Skrivet: Tor Aug 21, 2008 22:53 Rubrik: |
|
 |
| Jag kanske är för tight, men jag hade - med de få reads du har på Fi - foldat. Hans höjning är i största laget helt enkelt. Hade det varit en maniac, så hade det förstås varit en annan femma. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
98suited

|
Skrivet: Fre Aug 22, 2008 06:52 Rubrik: |
|
 |
| Håller inte med dig om att hans höjning är stor; den är bara nån enstaka dollar större än en minraise, vilket är en stor anledning till att jag tycker det luktar KK/AA. Hade varit betydligt bekvämare med att ställa/fortsätta ovanpå en 4-bet till typ $25-30. Dock behöver man nog inte vara full-ringare för att fundera på att passa här. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cmbellman

|
Skrivet: Fre Aug 22, 2008 07:18 Rubrik: |
|
 |
Du borde nog folda Hur hade jag gjort Just nu skulle jag ha ställt Men jag tappar pengar nu så mitt spel är inte vinnande Vill man vinna i längden så bör man nog lägga sig så fort man tvekar om man har bästa handen! |
|
| Till överst på sidan |
|
|
mikeboy99
|
Skrivet: Fre Aug 22, 2008 08:27 Rubrik: |
|
 |
| cmbellman skrev: | Du borde nog folda Hur hade jag gjort Just nu skulle jag ha ställt Men jag tappar pengar nu så mitt spel är inte vinnande Vill man vinna i längden så bör man nog lägga sig så fort man tvekar om man har bästa handen! |
Ytterligare en svår situation. Samma tänk här som i mitt förra inlägg. Som jag ser det finns det 3 möjliga händer A A, K K, A K. För din skull är det ju bättre med A K än dom andra 2 möjliga kombinationerna. Jag hade nog bara synat hans höjning och hoppats på en dam på floppen. Men vad gör du om det kommer ett ess eller en kung på floppen? Då är nog en läggning det enda.
/mikeboy |
|
| Till överst på sidan |
|
|
orange
|
Skrivet: Fre Aug 22, 2008 10:56 Rubrik: |
|
 |
[quote="mikeboy99"][quote="cmbellman"]Du borde nog folda :!: Hur hade jag gjort :?: Just nu skulle jag ha ställt :lol: Men jag tappar pengar nu så mitt spel är inte vinnande :oops: Vill man vinna i längden så bör man nog lägga sig så fort man tvekar om man har bästa handen![/quote]
Ytterligare en svår situation. Samma tänk här som i mitt förra inlägg. Som jag ser det finns det 3 möjliga händer A A, K K, A K. För din skull är det ju bättre med A K än dom andra 2 möjliga kombinationerna. Jag hade nog bara synat hans höjning och hoppats på en dam på floppen. Men vad gör du om det kommer ett ess eller en kung på floppen? Då är nog en läggning det enda.
/mikeboy[/quote]
Fi har ju höjt till $19 - det motsvarar ca 35% av deras stackar på tot ca $55. Att syna så mycket och hoppas på Q på floppen är inte ett bra spel.
Det är heller inte bra att sätta Fi på A,K. Naturligtvis KAN han ha det -men det liknar rena önsketänkandet. Observera att OP anser Fi vara en solid spelare. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
98suited

|
Skrivet: Fre Aug 22, 2008 11:26 Rubrik: |
|
 |
Håller med detta ^^
Kan inte syna QQ för set-värde. mike, tänk på att jag är 8,5-1 att floppa set. Behöver grymt djupa stackar för att ha implied odds. Synar jag 4-betet är det för att jag inte vill jaga ut AK pre-flop (även om det vore ett misstag att 4-beta AK om han inte tänkt syna ett ställ, men det kanske han inte vet) och sedan checkraisa AI på A- och K-fri flopp.
Frågan är dock om AK är en tillräckligt stor del av hans range för att det ska vara +EV, jag är tveksam men inte säker.
Vet jag att han kan göra det med AK är det nog ok, kan man lägga till JJ är det nog överlägset bäst att syna pre och köra på en bra flopp, men det kan man nog kanske inte tro.
Senast ändrad av 98suited, Fre Aug 22, 2008 15:17, ändrad totalt 1 gång |
|
| Till överst på sidan |
|
|
98suited

|
Skrivet: Fre Aug 22, 2008 15:15 Rubrik: |
|
 |
| 98suited skrev: | Håller med detta ^^
Kan inte syna QQ för set-värde. mike, tänk på att jag är 8,5-1 att floppa set. Behöver grymt djupa stackar för att ha implied odds. Synar jag 4-betet är det för att jag inte vill jaga ut AK pre-flop (även om det vore ett misstag att 4-beta AK om han inte tänkt syna ett ställ, men det kanske han inte vet) och sedan checkraisa AI på A- och K-fri flopp.
Frågan är dock om AK är en tillräckligt stor del av hans range för att det ska vara +EV, jag är tveksam men inte säker.
Vet jag att han kan göra det med AK är det nog ok, kan man lägga till JJ är det nog överlägset bäst att syna pre och köra på en bra flopp, men det kan man nog kanske inte tro. |
lobotec, kan du ta bort detta inlägg. Lyckades klicka quote istället för edit. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|