| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
knoxxy12
|
|
| Till överst på sidan |
|
|
only_bridge
|
Skrivet: Lör Dec 05, 2009 03:39 Rubrik: |
|
 |
| 2.79%, så inte så "sick badbeat" som det kanske ser ut att vara. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
knoxxy12
|
Skrivet: Lör Dec 05, 2009 10:19 Rubrik: |
|
 |
Okej, nej det är klart... Det ser verkligen dött ut, men med chans för stege har han ju 2% bara på de. Trots att 2 tior är borta.
Tack för svaret  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
freddiv
|
Skrivet: Lör Dec 05, 2009 14:27 Rubrik: |
|
 |
jag förstår inte vart bad beaten är? Du slänger dina 2 nior och han får in en färg? Whats the deal? Har du inte varit med om värre?  _________________ Let the flop be with you! |
|
| Till överst på sidan |
|
|
knoxxy12
|
Skrivet: Lör Dec 05, 2009 17:01 Rubrik: |
|
 |
Det sjuka är att han har inget att träffa utom 4 x eller stege, plus att 2 tior för denna är borta.
Vad är dina kriterier för bad beat?
Runner runner för färgstege? hehe |
|
| Till överst på sidan |
|
|
behrendtz
|
Skrivet: Lör Dec 05, 2009 18:13 Rubrik: |
|
 |
| knoxxy12 skrev: | Det sjuka är att han har inget att träffa utom 4 x eller stege, plus att 2 tior för denna är borta.
Vad är dina kriterier för bad beat?
Runner runner för färgstege? hehe |
Det är väl ändå 9 kvar efter turn, det innebär att han har exakt 26% chans att vinna och efter floppen var det 12,83 % med andra ord var det väl inget bad beat att skriva om. Värre har man ju varit med om si sådär ett par tusen ggr |
|
| Till överst på sidan |
|
|
knoxxy12
|
Skrivet: Lör Dec 05, 2009 18:59 Rubrik: |
|
 |
| 26%? me 9 outs, 18% skulle ja snarare säga... Sen måste jag påpeka att dom var all in preflop. INTE på floppen, så procenten på floppen eller turnen är jag inte intresserad av, det är irrelevant! mindre än 3% preflop är det väsentliga. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Lör Dec 05, 2009 21:04 Rubrik: |
|
 |
Tycker diskussionen verkar urarta...
Däremot var handen ganska kul att bevittna, ser man inte direkt varje dag. Det roliga är ju här att han med 99 aldrig förstår vilken tur han hade (eftersom han aldrig såg din hand)...
//Macess (Som däremot tycker att båda två överspelade sina händer...pre flop).
edit: Såg klippet igen, och inser nog att jag hade fel...givetvis måste de gå all in innan flopp där...BB har ju bara 11BB, och då knappen höjer så pass mycket...så är han pottcommittad. _________________ Finns även på facebook:
http://www.facebook.com/Macess |
|
| Till överst på sidan |
|
|
knoxxy12
|
Skrivet: Lör Dec 05, 2009 21:14 Rubrik: |
|
 |
Jo jag håller med, spårningsvarning!
Jag skrev dock i chatten att jag foldade 99, det är helt klart en underlig hand^^ |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Jokehim
|
Skrivet: Lör Dec 05, 2009 21:22 Rubrik: |
|
 |
| Har otroligt svårt förstå varför man med 99 går all-in när det är två reraise i potten. Väldigt sannolikt att minst en av dessa två har överpar vilket ju även var fallet denna gång. Hjälper inte att man har liten staack en sån gång. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
knoxxy12
|
Skrivet: Lör Dec 05, 2009 21:38 Rubrik: |
|
 |
Till hans försvar skall jag säga att både han med TT och den första snubben som höjde var extremt aggressiva och stal mycket. Den första satte jag på i princip random kort. Hade inte nästa gått all in så hade jag gjort det.
Men självklart, det är svårt att säga att en 4 bet preflop med 99 är att föredra. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Jokehim
|
Skrivet: Sön Dec 06, 2009 00:16 Rubrik: |
|
 |
| Det är betydligt större chans han möter överpar än underpar i alla fall även om övriga två är väldigt aggressiva då och att då gå all-in med sånt par känns väldigt onödigt oavsett hur lös övriga är. Om man inte spelar mot någon som är otroligt fiskig. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
knoxxy12
|
Skrivet: Sön Dec 06, 2009 01:16 Rubrik: |
|
 |
Saken är den: Han är shortstackad, 11BB.
Han räknar med att bara få en syn, och då finns det massor av döda marker i potten, så en coinflip skulle vara bra i det läget. Möjligheten för 3 outer är inte heller helt borta. Sen finns det en liten risk att även han har pockets, men dom kan vara lägre, i detta fallet högre.
Det vore en dålig fold hur konstigt det än låter.
Tänk på de döda markerna och hur handen faktiskt ser ut så hoppas jag att ni alla kommer fram till att det var en bra syn. _________________ www.TexasGrinders.blogspot.com |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|