| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
orange
|
Skrivet: Lör Aug 12, 2006 02:11 Rubrik: Set över set förlorar mot quads |
|
 |
Jag har ju tidigare klagat över ett par riktigt fula bad beats. Nu har jag i stället nöjet att berätta om ett par märkliga givar, som inträffade på en site inom loppet av två timmar. Visst, jag spelar fem bord samtidigt, och man hinner spela en väldig massa händer...men det som skedde gjorde mig i alla fall förvånad.
På ett bord hade jag nöjet att floppa ett set - och min motståndare hade ett lägre set. Potten blev min, och allt var frid och fröjd.
Den andra given var betydligt märkligare. Jag spelar alltid NL. Jag hade 88, och synar en raise på 2 BB. Floppen kommer 3, 9, 8 regnbåge. Fyra spelare ser floppen. Jag betar pott. Två motspelare lägger sig, den siste raisar till det dubbla. Jag sätter all-in, och han synar..
...jag blir stum när jag ser hans 99, och ser potten som förlorad..men turn kommer: 8, river K, och därmed vinner jag denna märkliga hand.
Om man ska tala statistik: Chansen (eller risken om man så vill) för set över set är cirka 1%. Min chans att vinna i den handen med 88 är bara 4%, efter all-in-synen. Vad sannolikheten för att uppleva två sådana här sällsynta händer är inom två timmar vet jag inte.
En annan märklig sak jag noterat är att jag har en bättre vinststatistik på de bord med högre limitar där jag spelar totalt - trots att jag spelar 4 gånger fler bord på de lägre limitarna. Mina riktiga monsterhänder har en tendens att hamna på de högre limit-borden. Tillfälligheter det också? Jag spelar kanske 15-20 timmar nätpoker i veckan, ibland mer, men det är ju inte speciellt mycket jämfört med många andra. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Eluas
|
Skrivet: Mån Apr 16, 2007 22:02 Rubrik: |
|
 |
Vi kan lugnt konstatera att statistiken inte bryr sig om det som har hänt, sannolikheten för att något ska hända är altid lika stor oavsett hur många gånger det har hänt tidigare. Har kulan på rouletten stannat på rött 15 ggr. i sträck är chansen fortfarande 48,6% att det händer igen. Allt kan hända i poker. Din bad-beat påminner mig om när jag spelade HU mot min kusin för ett tag sedan. Fick fyrtal i damer på river med två av dem på handen. Potten var min...om inte kusinens Royal Straight Flush-drag gått in på turn. Chansen för det är minsann inte 1%, skulle tro att chansen är 1 på 2162, och då räknar jag bara turn och river... _________________ "Play the players, not the cards." |
|
| Till överst på sidan |
|
|
headhunter

|
Skrivet: Mån Apr 16, 2007 22:27 Rubrik: |
|
 |
ska vi diskutera konstiga händer och statistik över hur osannolikt det är ska ni höra detta.
Jag sitter i cashgame på svenska spel och får 44 jag floppar 445 MUMS tänker jag. killen som agerar innan mig trycker in degen direkt jag synar han visar upp 55 och river ger honom en 5 till.
Den andra osannolika handen kostade mig runt 2000 kronor samt en ny monitor. cirka en vecka senare på svenska spel sitter ännu en gång med 44 floppen kommer 4A4 ok nu tänker jag kan inte ha samma otur igen bettar halv pot för att locka killen trycker in jag synar han visar upp AQ turn A river A!!!! Då kan man tänka sig hur FAN är detta möjligt...Jani fråga mig inte detta har aldrig hänt mig förut och tvivlar starkt på att jag någonsin kommer få uppleva något liknande igen.
Där har ni en bad beat...hehe |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Lobtec Moderator

|
Skrivet: Mån Apr 16, 2007 23:04 Rubrik: |
|
 |
Kan ju följa upp med handen som slog ut den första personen ifrån heat 1b (andra halvan av dag 1) i SM. Jag har inte detaljerna runt betande men det får gå i alla fall. Detta är hand två, alltså 3-4 minuter av spelet har pågått.
Killen får KK och floppen kommer K7x, turn är en 7a. River är x, markerna återk in atingen på turn eller river och den andre killen visar upp 77.
Kanske inte så ovanligt ändå men jag tror att han var internetkvalare och sin första stora live turneringar. Man får ju sätta sånt i aspekt också
Eller Michaela som på finalbordet hade A3 mot AA och fick en stege på river. Måste också vara ordentligt mumma för AA.... |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Eluas
|
Skrivet: Tis Apr 17, 2007 20:33 Rubrik: |
|
 |
Som sagt, ALLT kan hända i poker. _________________ "Play the players, not the cards." |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Peter...B
|
Skrivet: Mån Maj 05, 2008 11:11 Rubrik: |
|
 |
| Låter ju helt otroligt, men allt kan ju hända i poker. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Bjerkler
|
Skrivet: Tor Okt 02, 2008 01:10 Rubrik: |
|
 |
| Citat: | | En annan märklig sak jag noterat är att jag har en bättre vinststatistik på de bord med högre limitar där jag spelar totalt - trots att jag spelar 4 gånger fler bord på de lägre limitarna. Mina riktiga monsterhänder har en tendens att hamna på de högre limit-borden. Tillfälligheter det också? Jag spelar kanske 15-20 timmar nätpoker i veckan, ibland mer, men det är ju inte speciellt mycket jämfört med många andra. |
Du har redan svarat på frågan själv. Finns inget som tyder på att du skulle vinna mer bara för att du spelar på mer bord. vad du än säger missar du massor av viktig information om du spelar på 10 bord jämfört med 2 bord. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
orange
|
Skrivet: Tor Okt 02, 2008 11:58 Rubrik: |
|
 |
Kul med en ny användare som postar så mycket! Men är du medveten om att min första post i denna tråd är över två år gammal?  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|