| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
gdaily

|
Skrivet: Sön Okt 24, 2010 13:34 Rubrik: Säg det med bilder... |
|
 |
Det börjar bli dags att formattera om min hårddisk och installera programmen på nytt. Sitter just nu och sorterar gamla filer.
En sak man måste göra är att logga in på alla pokersajter man har, kolla om man har några dollar skräpande, eller "vip-poäng" man kan göra något med, anteckna login och lösenord på ett papper, och slutligen försöka göra något vettigt med de korvören som finns på sajten.
Målet med veckan är alltså att hitta lite småpengar och slå upp dessa till ett belopp som är vettigt att casha ut (eller spendera i en sattellit av lämpligt slag).
Tyvärr får jag inte spela poker (pga anställningen på Paf) på Ongame eller Boss, så hittar jag deg där så blir det sportsbetting i stället.
Wish me luck.
Misstänker att timpengen handlar om enkronor, men jag tycker sånt här är skoj.
Senast ändrad av gdaily, Lör Okt 30, 2010 13:05, ändrad totalt 2 gånger |
|
| Till överst på sidan |
|
|
gdaily

|
Skrivet: Sön Okt 24, 2010 16:29 Rubrik: |
|
 |
Gick igenom sajterna som började på siffra till och med E, och hittade en hel del deg
| Citat: | 5050poker: €25
Doyles Room: $2.90 / 2 guldmynt
Bestpoker: €15.37
Betsafe: $14.50
Betsson: $20
Betway: $61.41
Bwin: €18.75
Cobrabet: €1.76
Everest: $4.70 / 1039 poäng
High5action: €30.09 |
Drygt en tusenlapp som låg och skräpade alltså och då har jag bara börjat i ena änden av alfabetet.
Efterssom de flesta var Ongameskin så behöver jag tips om vad jag ska betta på!
Betway är ju bara att casha ut antar jag, eftersom de inte kör någon spelapokermania där nuförtiden (troligen därför jag hade kvar så mycket deg där). Resten då? Tips? |
|
| Till överst på sidan |
|
|
SP_Mike

|
Skrivet: Sön Okt 24, 2010 17:14 Rubrik: |
|
 |
5050 -> ut?
Best: borde gå att ta ut, $20 gräns.
Betsson -> ut.
High5 -> ut.
Betsafe 20€/200 SEK minimi-uttag, Bwin 30 €. Har inga betting-tips, tipsar om jag bettar på något så du kan rygga motsatsen.
Everest har väl hyfsade sattar, tror jag. Jag har en massa biljetter på Everest, men har inte orkat fördjupa mig i stepsen, är väl för lite spelare nu för tiden. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
gdaily

|
Skrivet: Sön Okt 24, 2010 18:45 Rubrik: |
|
 |
Doyles Room: $2.90 / 2 guldmynt Guldmynten förlorade
Bestpoker: €15.37 - utcashat
Betsson: $20
Betway: $61.41 - utcashat
Bwin: €18.75
Cobrabet: €1.76 Numera $5.50
High5action: €30.09 |
Jag börjar där det finns minst, tänkte jag. Cobrabet har jag sakta men säkert fått upp i drygt $5.50 efter ett antal headsupmatcer á en cheeseburgare stycket. Resan till USA tillkommer dock... Nu kan jag ta ett skott i en MTT.
Doyle var jag uppe i 10 "guldmynt" men gulade kontot, behövde ett elfte för att kunna omsätta till en cash-turre. Bestpoker och Betway cashade jag ut. Resten ska jag ta pö om pö, ingen vits att jäkta. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
gdaily

|
Skrivet: Sön Okt 24, 2010 18:57 Rubrik: |
|
 |
| Halva Bwinrullen omsätts på Manian i kväll - jag får spela Ongameturrar som är specifika för andra skin än Paf (regeln finns för att om turrarna är öppna för Paf så skulle jag exempelvis kunna kolla i backoffice om någon var Paf-spelare och se hur mycket han ligger plus/minus exempelvis. Detta kan jag inte göra på Manian då den bara går via Bwin). |
|
| Till överst på sidan |
|
|
gdaily

|
Skrivet: Mån Okt 25, 2010 21:49 Rubrik: |
|
 |
$10 på Cobra och $3.50 på Doyles. Fan vad segt det är att komma upp i en nivå så jag kan ta ett skott på lämplig MTT. Men det ska går Inget mer spel i kväll dock.
Bestpoker kräver in körkort och hela faderullan för att kunna casha ut $20, orka... Okej för en random spelare, men jag "borde" väl vara känd? |
|
| Till överst på sidan |
|
|
SP_Mike

|
Skrivet: Mån Okt 25, 2010 22:36 Rubrik: |
|
 |
| gdaily skrev: | | Bestpoker kräver in körkort och hela faderullan för att kunna casha ut $20, orka... Okej för en random spelare, men jag "borde" väl vara känd? | \o/ Detta känns nästan som främsta orsaken till att hålla sig till statligt alternativ eller iaf så få sajter som möjligt.
En annan orsak för att tillåta nationella licenser, så spelarna kunde identifiera sig mha nätbank. Jag vet inte om Sverige har samma system, i Finland är det vanligt att kunna identifiera sig med nätbank, vilket är ett säkert och smidigt sätt. Säkrare identifiering och säkrare för individen än att ha sina dokument liggande på en massa olika ställen. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
only_bridge
|
Skrivet: Mån Okt 25, 2010 22:44 Rubrik: |
|
 |
| SP_Mike skrev: | | gdaily skrev: | | Bestpoker kräver in körkort och hela faderullan för att kunna casha ut $20, orka... Okej för en random spelare, men jag "borde" väl vara känd? | \o/ Detta känns nästan som främsta orsaken till att hålla sig till statligt alternativ eller iaf så få sajter som möjligt.
En annan orsak för att tillåta nationella licenser, så spelarna kunde identifiera sig mha nätbank. Jag vet inte om Sverige har samma system, i Finland är det vanligt att kunna identifiera sig med nätbank, vilket är ett säkert och smidigt sätt. Säkrare identifiering och säkrare för individen än att ha sina dokument liggande på en massa olika ställen. |
Tror jag fick använda min dosa och logga in till min nätbank när jag satte in på Paf, så där har jag identifierat mig på det sättet.
Fast de är ju finska... |
|
| Till överst på sidan |
|
|
SP_Mike

|
Skrivet: Mån Okt 25, 2010 22:53 Rubrik: |
|
 |
| Menade inte att man kan identifiera sig på spelkonton med bankdosa, utan andra nät-ärenden, men menar att det vore nöt att kunna bekräfta även spelkonton med dosa. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
gdaily

|
Skrivet: Mån Okt 25, 2010 23:04 Rubrik: |
|
 |
| Det är en bra idé, det finns ett liknande system i Sverige, en id-kod man får från banken och som kan avnändas på SkVs utomordentliga sajt. Och på Bolagsverket. Man laddar ner den från banken, lagras lokalt på datorn, och bekräftas med lösenord. Så DU måste använt din bankdosa på denna dator, och angett ett lösenord. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
gdaily

|
Skrivet: Tis Okt 26, 2010 20:42 Rubrik: |
|
 |
Doyles Room: $2.90 / 2 guldmynt Guldmynten förlorade $1 kvar
Bestpoker: €15.37 - utcashat
Betsson: $20 Utcashat €26
Bwin: €18.75 $7 kvar
Cobrabet: €1.76 Numera $5.50 Numera gul
High5action: €30.09 Numera Gul |
Utcashat på konto: $61.41 + €26
Mitt projekt går väl inte så bra, gulade Cobrabet vilket var väntat, gulade H5A vilket var oväntat. Man ska lyssna på finnen och casha ut, men jag behövde bara vinna 19 Vip-poäng till för att få en $1 gratis SnG, och håller man på med fåniga projekt så gör man...
Betsson hittade jag faktiskt några euro till på när jag kollade noga på sportsbettingkontot, så €26 utcashade och en gammal bonuspeng på €2.70 förlorad. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Tis Okt 26, 2010 22:54 Rubrik: |
|
 |
haha, kul projekt.
Jag kanske ska härma dig.
Mina pytte tillgångar på några siter:
Ladbrokes € 5
Bet365 $3
Bwin $26
Everest Poker $15
Full Tilt Poker $1
Nordic Bet € 21
RedBet € 1
Svenska Spel SEK40
Unibet € 22
Jag vet att du kommer att ogilla SvSp saldot men, men...
Nollade mitt Titan konto häromsistens. Se i min dagbok om deras gåva och min turre vinst som följde. De tvingade mig att spela in ett antal poäng för att få ta ut cashen trots att supporten lovat att det var "no strings attached".
Jag fortsätter rapporteringen i min dagbok om jag orkar gula/klonka kontona. _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
"Did you ever stop to think, and forget to start again?" A. A. Millne |
|
| Till överst på sidan |
|
|
SP_Mike

|
Skrivet: Ons Okt 27, 2010 11:51 Rubrik: |
|
 |
| gdaily skrev: | | gulade H5A vilket var oväntat. Man ska lyssna på finnen och casha ut, men jag behövde bara vinna 19 Vip-poäng till för att få en $1 gratis SnG, och håller man på med fåniga projekt så gör man... | Du som borde vara insatt i Professor Hatas empiriska rigg-studier på B2B borde verkligen ha insett den ogenomträngliga riggen i detta fall när de har dig på kroken med en liten morot. Illa, illa,,, |
|
| Till överst på sidan |
|
|
gdaily

|
Skrivet: Ons Okt 27, 2010 22:03 Rubrik: |
|
 |
| Citat: | | Du som borde vara insatt i Professor Hatas empiriska rigg-studier på B2B borde verkligen ha insett den ogenomträngliga riggen i detta fall när de har dig på kroken med en liten morot. Illa, illa,,, |
Japp:
Dock hittade jag $68 på Titan som är lagt för utcashning (ska bli spännande och se hur mycket dokumentation jag behöver skicka in där - Bestpoker insåg att jag var jag och "bad om ursäkt" men Titan vet ju knappast vem jag är). 5050poker också utcashat.
The hunt goes on. Inte spelat något idag.
Edit: Hittat $7.50 på Bet365 också. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
gdaily

|
Skrivet: Tor Okt 28, 2010 21:21 Rubrik: |
|
 |
| Citat: | This is Niobe from the Titan Poker Support Team.
Your withdrawal was declined as you still need to wager 483 points for the
10.00 AWOL bonus you received. You need to accumulate the points to withdraw
the bonus amount. |
Nytt försök med $57, sparade $11 alltså att hoppas det kommer en forumturer "på det andra forumet" nån gång i framtiden.
L8nite4tune hade väl samma problem? Får väl göra en fuling om inte annat...
Senast ändrad av gdaily, Lör Okt 30, 2010 13:08, ändrad totalt 1 gång |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|