iofs har väl det (åtm delvis) varit på default, för lite svenskar? Hur går ecostt:en?
Jag satt och skrev på forumet i går kväll, hur tror du att det gått?
Nåväl, om några timmar är det en €500 "B-final" som vi alla är automatanmälda i, +40 man så det blir en bra prispott där. Sen kom jag trea i förska kvällens jippo enbordsturre, så det täckte i alla fall taxiresan mellan Malaga och Gibraltar. Det var inte helt lätt att ta sig hit, blev Stockhol-Barcelona-Malaga med Spanair och sedan taxi. Hemresan är däremot en nötresa - Gibraltar-London-Stockholm.
Gibraltars flygplats är lite lustig. Förutom att den är en militär flygplats så ligger den mitt i infarten till landet... så pass mitt i så att start/landningsbanan korsar huvudvägen. När det är dags att starta eller landa så fäller man helt enkelt ner bommar för att stoppa bilarna och fotgängarna att passera... som ni förstår blir det inte så himla många landningar per dag.
Citat:
Gibraltar Airport has the distinction of being the closest airport to the city that it serves, being only 500 metres from Gibraltar's city centre
Gibraltar är jävligt najs, typ 15 grader varmt nu. Längtar inte hem precis...
Vet i fan var jag hamnade i går, plats 60 typ, i SM Fixed Texas. Inte mitt SM-år precis... men jag är inne för småsmulor, spelade tydligen åt mig fyra €105-biljetter. Om jag väljer att spela Omahan i kväll så blir det dock för cash (väljer och väljer, vad ska jag annars göra?). Har inte bestämt mig om jag ska spela Main Event än (men det kommer det säkert att bli). Deepstacken kommer jag skita i, shorthanded vet jag inte än.
Spelade dels andra forumets Party-turre i går, med två added biljetter till Monthly Million $640 added. Den turren började 16:00 för att den skulle vara klar i tid när Million drar igång klockan 19:00... well, 20:45 var turren slut så nu har jag en biljett till den 9 januari i stället, hur ska jag komma ihåg det?
Sedan var planen att spela SM och Manian, med en timmes late reg på SM. Två datorer hade jag för denna skull, men det hjälpte inte, jag kunde inte logga in på Unibet så länge Nordicbet var igång på andra datorn, de kände igen att det var samma användare. Bra säkerhetsmässigt förvisso, men irriterande när det var två olika sajt-specifika turrar som skulle grindas.
Det gick bra långa stycken i Manian, med tre trissar som jag fick motståndaren att stacka av med TPTK så går det enkelt att bygga stack. Semibubblade dock på plats 12 eller 13 eller så.
I morgon kommer ni se Paf-anställda över hela stan stå och skramla med insamlingsbössor. Själv kommer jag och HeFo stå vid Götgatsbacken 9:30 - 11:30 och vårt speciella insamlingsområde är Sjöräddningen.
Har ni tid och någon krona över så kom förbi så kan vi lätta er börda.
Nyårslöftet om mindre Coca Cola sprack såklart, typ 10 timmar in på det nya året.... Bra Ola, riktigt bra kämpat, du har i vissa tillfällen en riktig vilja av stål!
Dingade första Manian... men jag får ju inte spela på Paf, så det blir svårt i årssammandraget. Jens får ju inte spela på Nordicbet, så han kan heller inte vinna. Skulle man kunna slå ihop oss, så han lirar på Paf och jag på Nordic och vi får ett halvt pokerset vardera
Plus på året med andra ord, kanon. Jag brukar alltid annars fylleslaska bort några laxar på nyårsafton så man har börjat varje år tidigare med röda siffror...
Det blev alldeles för mycket spelande förra året, med alldeles för klent resultat (det blev en del utflykter men inga vinster i liveturrarna).
Målsättningen för 2011:
* Cashgame online: Enbart om det handlar om att samla "poäng" för att få vara med i satelllter. Tar för mycket tid, som jag i år behöver till annat.
* MTT Online: Bara i övervärdesturrar typ Manian, var en riktig hora mao.
* Satelliter: Ska inte kvala till så mycket, säg 3-5 turrar i €3k-klassen blir lagom. Första blir Ladbrokeskryssningen nu 21-30 Januari, men den kvalade jag ju in för typ 10 månader sedan...
Ska inte till Vegas i år, 11 raka år får fan räcka.
Har fått ett litet sidouppdrag att skriva ett par resetipsbloggar år en stugförmedlingssajt (under "Finns resetips"), bloggarna kommer finnas på http://stugfinnaren.eu framledes.
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid) Gå till sida Föregående1, 2, 3, 4
Sida 4 av 4
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet Du kan inte svara på inlägg i det här forumet Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet Du kan inte rösta i det här forumet
För att kunna vara med i våra event, såsom SP Mania, No-Limit Onsdag, Bankroll Builder och mycket mer, behöver du
fylla i din profil med nickname på de olika pokerrummen. Var säker på att få en inbjudan till alla våra
roliga och spännande event!