| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Mikkamel
|
Skrivet: Fre Dec 16, 2005 03:24 Rubrik: Royal Flush |
|
 |
Så har det hänt mig redan. Jag har fått en Royal Flush. Jag vet inte om det skall ses som tur att jag fått en eller som otur att det hände i en playmoney-turnering som jag spelade för att öva... Det känns plötsligt snopet att jag inte satt in pengar ännu för att vara säker på julklappsbudgeten... Jag fick ingenting för det. Å andra sidan så befinner jag mig fortfarande någon sorts lyckorus bara för att jag fick den... _________________ (Jag är en sådan där luffare som folk pratar om i sina inlägg.) |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Diazo
|
Skrivet: Fre Dec 16, 2005 16:21 Rubrik: |
|
 |
Problemet med en royal kan vara att det är väldigt svårt att få betalt med den om ingen får in en kåk.
Däremot är det väldigt roligt att få dem, det är bara att hoppas att de kommer en till sen någon gång när du väljer att gå över till real money.
Lycka till i framtiden, och grattis för träffen.
//Victor _________________ Victor. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Mikkamel
|
Skrivet: Fre Dec 16, 2005 19:01 Rubrik: |
|
 |
Jag hade tur med satsandet bortsett från att det var leksakspengar jag vann. Den andra personen som var kvar i potten hade vanlig stege och bestämde sig för att all-in var en jättebra idé.
Framförallt får jag väl hoppas att jag får den på real money någon annanstans än på party poker eftersom high hand-borden inte riktigt verkar vara värda att spela på.
Dock så märkte jag att jag hade en smärre tell när jag fick den som kanske skulle kunna bli ett problem om det skulle hända vid ett riktigt bord. När kortet jag behövde dyker upp så stirrar jag på korten med öppen mun i två sekunder och utbrister sedan högt och tydligt "Jag har Royal flush!". Detta var en helt omedveten reaktion som jag antagligen inte skulle ha kunnat hindra vid spel vid ett riktigt bord.  _________________ (Jag är en sådan där luffare som folk pratar om i sina inlägg.) |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Lobtec Moderator

|
Skrivet: Fre Dec 16, 2005 22:41 Rubrik: |
|
 |
Lirat hyffsat mycket och aldrig fått en royal än. Det högsta jag har träffat var en Kung hög straight flush, vilket i och för sig var gott
Nu var det mycket länge sen senaste straight flushen dock. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Raffen
|
Skrivet: Lör Dec 17, 2005 19:42 Rubrik: |
|
 |
Fått flushen 1 gång och har ändå spelat i snart 4 år.
Flushen fick jag dessutom i ett live game.
Den kändes nästan lite oäkta då det ända jag hadde var hjärter ess, resten låg på bordet.
Fick ganska bra betalt ändå p den handen då min motståndare hadde hjärter 9.
Surt för honom, skönt för mig. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
MrAA
|
Skrivet: Ons Mar 08, 2006 21:53 Rubrik: |
|
 |
jag fick en royal flush på en omaha freeroll.
kan man lägga upp bilder på forumet ?
jag tog een skräm bild[/img] |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Hyler
|
Skrivet: Fre Mar 10, 2006 11:32 Rubrik: |
|
 |
Har nog skrivit om det tidigare att jag fått en Royal en gång.
Förra veckan hände det igen, så nu har jag fått två.
Jag vill inte ha dem!
"Jomen Martin, Royal är ju jättebra, en jättefin hand, varför är du inte glad?"
A) Flush, straight flush eller straight hade räckt för att vinna i de givarna. Har jag fyllt min Royal-kvot nu?
B) Det var i turneringsform. Så jag "vann" inte så mycket på det. Den första var i en flerbordsturnering där jag inte kom på prisplats, den andra var i en Sit'n'Go där jag till slut kom på andra plats.
C) Se A), motståndarna hade inte fått kanonhänder själva så det var ganska mesigt spel från dem och Royalen växte fram successivt. Ganska uppenbart att det finns stegdrag, färgdrag och färgstegedrag och där sitter de med kanske tvåpar, triss eller en låg färg. Och se B), där drog jag in några hundra turnerings-$ medan om det varit cashgame kanske hade varit X inköp.
Jag hade hellre velat få dem i sen position på ett cash-bord med två maniacs. Eller på ett High Hand Jackpot-bord. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Jardemyr Back-To-Back Leaderboard Winner
|
Skrivet: Mån Mar 31, 2008 15:59 Rubrik: |
|
 |
| Jeg har haft 10 Royal Flush i de 5 år jeg har spillet, ingen af dem har givet noget ekstra, da alle er spillet i MTT; den ene jeg fik havde jeg 5 chips tilbage og jeg kom op på 20 ialt, og blinds var 300/600 hehe... |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cmbellman

|
Skrivet: Mån Mar 31, 2008 18:05 Rubrik: |
|
 |
| Jag har bara fått in en enda royal under mitt första år som pokerspelare, men jag har faktisk suttit med vid ett live bord när det i en alin situation kom upp en royal!! |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Sillen74

|
|
| Till överst på sidan |
|
|
Hyler
|
Skrivet: Mån Apr 07, 2008 14:03 Rubrik: |
|
 |
Tänkte bara meddela att jag nu är uppe i fyra st Royal online, två till i år 2008, och som de två jag skrev om tidigare har det inte varit så bra betalt. En var i turnering och den andra var på 2.5/5. Där var jag i situationen på turn att jag behövde en hjärter för nötfärgen (A-hög färg), kung för nötstegen och båda önskningarna infriades med hjärter kung på river. Fick nog maximalt betalt med bet på 25 kr på river och han synade med tvekan. Cirka 50 kr (tio big blind) vinst på den.
Sen har det några "nästan" där inget av dragen kom. Exempelvis turnering, började få låg stack, hamnade i situation på flopp KJ:h och hade AQ att jag behövde T för stege, hjärter för nötfärg eller T hjärter för Royal, tvunget. Fi tvekade ett tag och frågade om jag hade KJ, synade sen min all in. Han har AA och jag träffar inget. Han sa att han hade gjort
likadant som jag alla dar i veckan i det läget.
Men nu vill jag verkligen pricka en Royal på nåt ställe och bord som ger en bonus för det... |
|
| Till överst på sidan |
|
|
QrtQwerty
|
Skrivet: Mån Mar 30, 2009 22:34 Rubrik: |
|
 |
Får ta och avdanka en gammal tråd men jag måste dela med mig med min historia. Hade fram till för 8 dar sedan ALDRIG fått en Royal flush, inte ens när man spelat med vänner och bekanta, men under förra veckans SP Mania på Mansion poker fick jag K Q på bb, knappen höjde till 3x BB och jag kallsynade. Flopp 10 J A (DINGDONG!), roundcheck på floppen. Turn 10 och han bettade 2/3 pott - syn av mig. River x, han höjer 2/3 pott igen. Jag steker ett tag men sätter honom allin varpå han synar och visar A6 .
Nästa Royal fick jag i en 400$ freeroll på Bwin i torsdags. Lirade lite halvt seriöst men får 10 J på SB, limpade och på floppen kom K Q 3 och jag fick ett helt ok drag iallafall. Kommer inte ihåg exakt hur betandet såg ut men jag synade i allafall en liten bet. Turn A (IGEN!). Kallsynar bara en bet och på river kommer något oviktigt. Flopp och turn höjaren höjer igen men foldar på min raise.
Hursom helst kändes det ganska så osannolikt när man fick 2 stycken Royal flush på 5 dagar! När man inte fått en enda på flera års spelande.
Nu väntar jag bara på att få en Royal under CG på någon sida som ger en bonus för det också! (Precis som "Hyler" ovan) |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|