| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Zoegas
|
Skrivet: Mån Mar 23, 2009 21:12 Rubrik: rollbuilder18/Zoegas |
|
 |
Måndag 23 Mars
Följer väl praxis och lägger upp en tråd här för allt som rör BB II.
Har spelat lite HU och SNG på förmiddagen. Såg att limpan var inne och körde hårt på cash-borden men det är inget alternativ för mig. Har för dålig split-vison . Stötte på en mkt bra HU - spelare i 1:a försöket som till slut drog ut mig på 2 skickligt maskerade slowspel. Gjorde not på honom för att i fortsättningen försöka undvika - men icke .
Problemet med HU på morgonen är det låga deltagandet. Föredrar att invänta ett bord med en reggad så att jag ser vem som möter - men finns inga reggade får man sätta sig vid ett tomt bord. Han letade upp mig igen. Den här gången var jag dock förberedd men åkte likt förbaskat - nu på en runner runner flush mot mitt 2 par - ahhhhh.
Spelade sedan lite Double Up och några ytterligare HU så rullen är nästan återställd. Fick väl några points på köpet. Nu är jag på jobbet och kan inte spela förrän sent ikväll. Får se om jag är tillräckligt pigg - annars blir det ett förmiddagspass i morgon igen.  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Mån Mar 23, 2009 21:35 Rubrik: |
|
 |
Är hemma tills klockan 11.00 imorgon bitti, hur mycket är din HU på?
//rollbuilder11 _________________ Finns även på facebook:
http://www.facebook.com/Macess |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Mån Mar 23, 2009 22:15 Rubrik: |
|
 |
| Macess skrev: | Är hemma tills klockan 11.00 imorgon bitti, hur mycket är din HU på?
//rollbuilder11 |
Varierar från 1-5$ än så länge tills rullen medger ngt annat .
Vi kanske ses då...... |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Tor Mar 26, 2009 02:18 Rubrik: |
|
 |
Onsdag 25 Mars
Går segt tycker jag. Plussar på HU - vunnit 5 av 7 men på för låg nivå för att det ska ge något (+7$) och sedan losar plusset på turrarna. Men skam den som ger sig - var på bubblan i en freezout 2000$. Gick allin från SB med QQ får syn av 78o som träffar 2paret.
Saldo: 87$ och 142 MP |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Tor Mar 26, 2009 14:26 Rubrik: |
|
 |
Torsdag 26 Mars
Så var förmiddagspasset avstökat. Och rullen är nästan återställd.....
fixade 2 st 5$ DubbelUp och spelade sedan 8 st HU och vann 5.
En av de förlorade är värd att nämnas.
Sitter på SB med TcJh. Höjer till 4 BB och får syn. Floppen AsTsQd. Bägge synar, Turn kommer med Td, höjer med 10BB och får syn igen . Eftersom han bara synar och inte höjer sätter jag honom på drag, färg eller stegen, ev 2par. River kommer med Kd. Om han satsade på spaderdraget så missade han, stegdraget blir splitt pott, 2par slås av min stege - kan bara losa mot en runner runner färg så jag går allin. Han visar då upp 2dJd
OK saldot står på: 95$/163 MP
Ska på teater i kväll så får se om det blir så mycket mer spelat idag....  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Tor Mar 26, 2009 18:38 Rubrik: |
|
 |
| Såg just rollbuilder10 gå upp i topp på en 5000$ Freezout med 2 badbeats. KK mot AA träffar fyrtal i kungar, och sedan JJ uppe mot 4 bl.a QQ träffar klöverfärgen. Från 9K till 29K på 2 händer - wow. Raila om ni har tid - jag måste kila nu..... |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Fre Mar 27, 2009 02:14 Rubrik: |
|
 |
Torsdag 26 Mars kvällspass
Fick bli en liten avrundning. En HU som jag vann och en lyckad DU toppades med en andraplats i en 1$-30 stolars SNG.
Slutade på 108$ och 174MP |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Lör Mar 28, 2009 12:08 Rubrik: |
|
 |
Lördag FM 28 Mars
Lite småspel på morgonen som gav ungefär +/- 0.
Återkommer senare.....
Saldo: 103$ / 210 MP |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Sön Mar 29, 2009 14:08 Rubrik: |
|
 |
Söndag 29 Mars
Hinner inte spela så mycket idag - blev några ytterligare HU som gick jämt upp och så en 6:e plats i Hawai (2$ - 50 stolars SNG) som gav 6$.
Nästa vecka blir det lite mer gambling och då har vi ju mer på kontot att gambla med.
Tror att det här även är en bra affär för arrangören. Jag har nog hittills gjort av med ca 30$ i rake (varför har man inte reggat rakeback.... ), och vi genererar onekligen en hel del extra spel.
Saldo: 108$/220MP |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Ons Apr 01, 2009 00:20 Rubrik: |
|
 |
Tisdag 31 Mars
Såg dystert ut på senaste listan (har tappat tråden till den nu...).
Har sen dess nästan lyckats återställa rullen m.h.a HU och några DU.
Räknade statistik på HU senaste 50 spelen och resulterade i 15/9 alltså hyfsat pluss...
Nära i 2 Hawai också som ITM - men 6:a bägge gångerna. Turbo driver upp blindsen så det hjälper inte mycket att ha en stor stack inför finalbordet - låg topp 3 bägge turrarna
Saldo: 143$/364 MuppetsPoints  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Lör Apr 04, 2009 01:34 Rubrik: |
|
 |
Fredag 3 April
Har pendlat en del upp och ner kring 150$ och som sämst dippat till 118$ men sen spelat mig tillbaks. Spelar nu bara HU eftersom jag oftast inte har mer än en begränsad tid för pokern .
Måste fixa iordning bilen tills på måndag - för besiktning. Sedan bär det av mot Åre och lite skidåkning. Tveksamt om det blir tid till några längre turneringar. Kommer nog att avvakta läget och går ev upp några nivåer på HU om situationen så kräver. Har hittills hållt mig till 2$,5$ och 10$.
God Natt nu folks...
[/b] |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Ons Apr 08, 2009 13:27 Rubrik: |
|
 |
Onsdag 8 April
Har spelat runt markena lite och det gick väl jämt upp och det kan väl ses som ett omen eftersom man är lite vidskeplig som pokerspelare. Ska nämligen upp till jämtland nu för lite skidåkning... . Blir nog bara sporadiskt spelande i BB men ska försöka göra lite inhopp om det mobila fungerar
Kanske nån mer som ska upp till Åre. Hör av er, jag tar med ett markerset för skoj skull. Lycka till nu - ni som är lediga och kan klonka  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Sön Apr 12, 2009 23:32 Rubrik: |
|
 |
Söndag 12 April
Just inkommen efter sedvsnlig Afterski på Fjällgården - bad och bastu - sen en superb måltid på TT:s Bar och kök. Åre har bjudit på finfina backar och hektiskt nöjesliv så mitt spelande har mest legat i träda.
Sitter och funderar på när slutsignalen går. Startskottet gick ju kl 02:00 svensk tid
Eftersom jag ska köra till Stockholm vid 9-tiden i morron bitti så borde jag nog låta det hela bero och hoppas på lite drain hos konkurrenterna men det suger förstås i speltarmen.....  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Mån Apr 13, 2009 00:44 Rubrik: |
|
 |
Måste krypa till kojs nu. Ogillar situationen att köra i 8 timmar utan att vara utvilad- Blir onekligen spännande att kolla slutställningen i morgon. Verkar som ganska många varit inne och spelat idag och då kan det ju svänga ganska kraftigt. Var inte tillräckligt nykter och kände mig lite för trött för att på allvar gå in och spela. Hade annars tänkt avsluta med 50$ HU om läge infunnit sig. Är nöjd med lite + och förhoppningsvis lite till för en topp 10-placering
God Natt nu  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|