| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Lobtec Moderator

|
Skrivet: Ons Maj 18, 2011 13:41 Rubrik: Resetråd för PPC 2011 |
|
 |
Tänkte se om vi kan sätta samman ngn slags lista på hur folk kommer till Åland för PPC.
Jag själv kommer ta båten (Cinderella) från Stockholm i morgon, torsdag, kl 18 för att komma fram på fredag morgon. Jag vet att folk från Paf kommer att ta denna båten (kanske gdaily med dem?). Hajmat lutade också åt detta transportmedel.
Macess med en reskamrat åker från Kapellskär på fredag morgon 09.30.
Kanske kan lista boende också? Jag och Macess bor på Park Alandia. Själv har jag aldrig varit i Mariehamn tidigare så jag kan inte lista de andra ställena. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
gdaily

|
Skrivet: Ons Maj 18, 2011 14:41 Rubrik: |
|
 |
Jag åker i morgon bitti, ska släpa bord och sådant. | Citat: | | Jag själv kommer ta båten (Cinderella) från Stockholm i morgon, torsdag, kl 18 för att komma fram på fredag morgon. Jag vet att folk från Paf kommer att ta denna båten (kanske gdaily med dem?). | Henrik och spanska Albert är med den plus en bunt kvalare. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
gdaily

|
Skrivet: Ons Maj 18, 2011 14:48 Rubrik: |
|
 |
| Citat: | | Kanske kan lista boende också? Jag och Macess bor på Park Alandia. Själv har jag aldrig varit i Mariehamn tidigare så jag kan inte lista de andra ställena. |
80% bor på Arkipelag (Rickard tar emot), 20% bor på Park (jag tar emot).
Från Park är det typ 500 meter till spellokalen, från Arkipelag är det 50 meter.
Är det fint väder så tar man enklast en promenix från båtarna till hotellen, i stället för att vänta på taxi. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Lobtec Moderator

|
Skrivet: Ons Maj 18, 2011 16:10 Rubrik: |
|
 |
| gdaily skrev: |
Från Park är det typ 500 meter till spellokalen, från Arkipelag är det 50 meter.
|
Bah. Jag vill byta  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
MCMunken

|
Skrivet: Ons Maj 18, 2011 17:09 Rubrik: |
|
 |
Vi är 4 st som åker med Birkas kvällsbåt i morgon, jag försökte boka cinderella för över månaden sedan men det gick inte då... _________________ MCMunken |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Ons Maj 18, 2011 17:49 Rubrik: |
|
 |
| gdaily skrev: | | Citat: | | Kanske kan lista boende också? Jag och Macess bor på Park Alandia. Själv har jag aldrig varit i Mariehamn tidigare så jag kan inte lista de andra ställena. |
Är det fint väder så tar man enklast en promenix från båtarna till hotellen, i stället för att vänta på taxi. |
Se där, snyggt bokat....slipper jag höra från frugan att man inte får någon motion genom pokern. Jag har iofs med mig bilen till Mariehamn...om det skulle vara på tok för långt ändå
//Macess _________________ Finns även på facebook:
http://www.facebook.com/Macess |
|
| Till överst på sidan |
|
|
hajmat

|
Skrivet: Ons Maj 18, 2011 21:34 Rubrik: |
|
 |
| MCMunken skrev: | | Vi är 4 st som åker med Birkas kvällsbåt i morgon, jag försökte boka cinderella för över månaden sedan men det gick inte då... |
Que? Kollade precis att det finns för 220 pix för B-hytt. Har mitt Viking Club "någonstans" så får ringa imorgon och fråga om jag kan få åka gratis...
Eventuellt får jag med mig en notorisk speltorsk ála Isildur; ska dock hålla i han pengar så jubla inte förrän han klonkat lite.
| gdaily skrev: | | Citat: | | Kanske kan lista boende också? Jag och Macess bor på Park Alandia. Själv har jag aldrig varit i Mariehamn tidigare så jag kan inte lista de andra ställena. |
Vilken otur du har, blev lottad till parken jag med. Ingår tält och liggunderlag?  _________________ "Omaha is a game that was invented by a sadist and is played by masochists."
-Shane Smith |
|
| Till överst på sidan |
|
|
gdaily

|
Skrivet: Tor Maj 19, 2011 06:22 Rubrik: |
|
 |
Förresten: Om ni kommer med Vikinglines (eller Siljas) nattbåtar så är det väl hygglig chans att ni hamnar i Långnäs. Då går ni fanken inte till fot, då delar ni på taxi.
Jag ser till så Henrik styr upp något på plats. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
hajmat

|
Skrivet: Tor Maj 19, 2011 12:08 Rubrik: |
|
 |
EDIT: Har en plats ledigt i hytten och rum man kan kvarta i fr-sö.
Cinderella it is, har plats iaf för en till om kompisen bestämmer sig för att åka. Det kommer att rökas ett antal cigg i hytten / toan dock om man måste bestämma sig om man vill heta Jouko eller Kirsti. ;-}
| MCMunken skrev: | | Vi är 4 st som åker med Birkas kvällsbåt i morgon, jag försökte boka cinderella för över månaden sedan men det gick inte då... |
Öyy.... Bokade precis till förmånliga priset 0kr, har man inte Viking Club-kort kostar det 50 spänn. _________________ "Omaha is a game that was invented by a sadist and is played by masochists."
-Shane Smith |
|
| Till överst på sidan |
|
|
hajmat

|
Skrivet: Tor Maj 19, 2011 18:05 Rubrik: |
|
 |
Vart har alla tagit vägen? Jag hittas säkrast i rökrutan på däck 7, lutar åt att jag måste spela kvällens Gold Rush som börjar 19:30.
Annars hittas jag dräglandes efter "utsikter". Har en "Pinhead"-tröja på mig och ser allmänt störd ut... _________________ "Omaha is a game that was invented by a sadist and is played by masochists."
-Shane Smith |
|
| Till överst på sidan |
|
|
hajmat

|
Skrivet: Tor Maj 19, 2011 19:37 Rubrik: |
|
 |
hihihiii..... allting går... bra...
En tjej & kille som jag träffade förra Cinderellakryssningen är med och röjer.
Blev en hel del NL 7SC senast. _________________ "Omaha is a game that was invented by a sadist and is played by masochists."
-Shane Smith |
|
| Till överst på sidan |
|
|
gdaily

|
Skrivet: Fre Maj 20, 2011 10:27 Rubrik: |
|
 |
| Citat: | | hihihiii..... allting går... bra... | Det gick tydligen så bra så finnen glömde stiga av i Åland... |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cmbellman

|
Skrivet: Fre Maj 20, 2011 13:22 Rubrik: |
|
 |
| Skojar du? |
|
| Till överst på sidan |