| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Vill Ni läsa rescensioner av pokerböcker? |
| Ja |
|
100% |
[ 4 ] |
| Nej |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Röster : 0 |
| Totalt antal röster4 |
|
| - Omröstningen avslutad - |
|
| Författare |
Meddelande |
Macess

|
Skrivet: Tor Feb 28, 2008 08:51 Rubrik: Rescensioner av Pokerböcker. |
|
 |
Hej!
Jag har en liten fråga till alla som läser det här. Skulle det vara intressant att läsa rescensioner av pokerböcker? Jag läser alldeles för många (pokerböcker alltså).
Dessutom om det nu är jag som går segrande ur SP Mania för Februari, så kommer jag handla ytterligare pokerböcker för 1000:-, då vore det kul om man kunde rescensera dem också efter det att man läst dem. Men givetvis vill man först se om det finns intresse. Nylästa böcker för mig annars är "Farha On Omaha", "Killer Poker Shorthanded", "Kill Phil"..mm
Så vad säger ni, finns det intresse att läsa mina rescensioner, och diskutera pokerböcker?
Macess _________________ Finns även på facebook:
http://www.facebook.com/Macess |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Eluas
|
Skrivet: Tor Feb 28, 2008 21:40 Rubrik: |
|
 |
Absolut, kul med människor som tar lite initiativ  _________________ "Play the players, not the cards." |
|
| Till överst på sidan |
|
|
GorgarXL
|
Skrivet: Tor Feb 28, 2008 23:13 Rubrik: |
|
 |
| Ja varför inte? Har du tid så är det ju bra om du delger vad du tycker. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Fre Feb 29, 2008 01:19 Rubrik: Re: Rescensioner av Pokerböcker. |
|
 |
Låter som en utmärkt idé. Har börjat på några böcker men inte orkat igenom - antagligen för att de inte var så bra. Lite vägledning i valet välkomnas - kanske kan man hitta något på bokrean.
Grattis förresten till Februarivinsten.
 |
|
| Till överst på sidan |
|
|
TiltHammer
|
Skrivet: Fre Feb 29, 2008 10:07 Rubrik: |
|
 |
Ett mycket bra initiativ! Har läst några böcker själv så det kan bli kul att diskutera dem. Och förstås att få tips om andra böcker som är läsvärda.  _________________ //TiltHammer |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Fre Feb 29, 2008 17:47 Rubrik: |
|
 |
Det skall bli kul!
Jobbar natt till lördag, blir den här natten lika lugn som föregående..så har ni en rescension klar i morgon. Först ut blir "Farha On Omaha".
Ser fram emot det //Macess _________________ Finns även på facebook:
|
| Till överst på sidan |
|
|
GorgarXL
|
Skrivet: Fre Feb 29, 2008 19:58 Rubrik: |
|
 |
| Låter som ett bra jobb, trots att det är på natten! Nätövervakning? |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Blixt
|
Skrivet: Sön Mar 02, 2008 19:22 Rubrik: |
|
 |
Alltid intressant att läsa om pokerböcker och vad folk tycker. Det finns ju en uppsjö att välja på.
För egen del har Sklanskys böcker gjort mest nytt tillsammans med Harrington on holdem. Sen jag bytte till 7 card stud har jag insett vilka bra beskrivningar det finns om detta i Super System-böckerna, men även sklanskys bok är kanon på området (om än som vanligt teoretiskt tungläst).
En kompis till mig har sytt ihop ett par lässtrategier, men jag vet inte om det är ok att posta länkar här? |
|
| Till överst på sidan |
|
|
98suited

|
Skrivet: Mån Mar 03, 2008 20:55 Rubrik: |
|
 |
Jag gillar att läsa pokerböcker, men måste säga att jag främst gör det för att de är intressanta. Förutom fundamental strategi har inte dessa böcker tillfört mig särskilt mycket då de ofta inte är applicerbara på spel med låga insatser utan förutsätter att man spelar mot tänkande motstånd.
2+2s forum tycker jag är fullständigt oslagbart vad strategi beträffar. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Tis Mar 04, 2008 09:41 Rubrik: |
|
 |
Men det finns sådana böcker som hjälper dig med dina motståndare på låga nivåer.
"Hold' em med små insatser" är en sådan bok, skriven av Sklansky, Miller och Malmuth. Dock så är den bara på limit hold' em, men den fungerar definitivt på lägre nivåer. Sklansky och Malmuth känner de flesta till sedan tidigare (bra böcker men j***ligt jobbiga att läsa), Ed Miller är just en lågnivå spelare som har spelat upp sig från 1-2$ borden och nu ses regelbundet vid de allra högsta borden.
Ett litet tips bara, Macess _________________ Finns även på facebook:
|
| Till överst på sidan |
|
|
98suited

|
Skrivet: Tis Mar 04, 2008 12:08 Rubrik: |
|
 |
| Macess skrev: | Men det finns sådana böcker som hjälper dig med dina motståndare på låga nivåer.
"Hold' em med små insatser" är en sådan bok, skriven av Sklansky, Miller och Malmuth. Dock så är den bara på limit hold' em, men den fungerar definitivt på lägre nivåer. Sklansky och Malmuth känner de flesta till sedan tidigare (bra böcker men j***ligt jobbiga att läsa), Ed Miller är just en lågnivå spelare som har spelat upp sig från 1-2$ borden och nu ses regelbundet vid de allra högsta borden.
Ett litet tips bara, Macess |
$1/2 på nätet eller live i vegas? Enorm skillnad på dem två. 1/2 på nätet är inte låg nivå för en hobbyspelare som mig och hur man slår 1/2 i vegas behöver man knappast skriva en bok om. Räcker att säga: värdebet, värdebet, värdebet och bluffa aldrig (ja , jag har spelat där). |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cjs
|
Skrivet: Tis Mar 04, 2008 15:43 Rubrik: Re: Rescensioner av Pokerböcker. |
|
 |
| Macess skrev: |
Jag har en liten fråga till alla som läser det här. Skulle det vara intressant att läsa rescensioner av pokerböcker? Jag läser alldeles för många (pokerböcker alltså).
|
Vad glad man blir av sådana här initiativ jag läser gärna dina recensioner.
// Fixade till citatet - Lobtec _________________ CJS |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Tis Mar 04, 2008 18:38 Rubrik: |
|
 |
Tack cjs.
Ville bara ha lite feedback, hade "inget" att göra på nattveckan (jobbar skift, CNC-operatör) därför tyckte jag bara det var roligt att ha något att göra...Därför kanske första rescensionen blev lite överarbetad .
Nu får vi se när nästa kommer, kanske lite synd att första rescensionen var för en bok som man inte riktigt "brann" för. Det finns ju en hel del böcker som är "riktigt" bra.
Nu så beställde jag en hel del böcker för de pengarna jag vann i SPMania.
Frugan tycker att man är lite knäpp, pga att jag redan har läst de flesta av de böckerna jag beställde. Man har ju tankat ner en del...och skrivit ut , vill ju ändå ha godbitarna på "riktigt".
Macess _________________ Finns även på facebook:
|
| Till överst på sidan |
|
|
|