| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
freddiv
|
Skrivet: Tis Okt 20, 2009 19:26 Rubrik: Rätt eller fel spelat? |
|
 |
Spelade nyss denna roliga hand, Vet inte om jag gjorde rätt eller fel och tänkte dela med mig av den, en svår sits men men..
PokerStars Spel #34275019427: Holdem No limit ($0.25/$0.50 USD) - 2009-10-20 13:23:01 ET
Bord 'Eunomia IX' 6-max Plats #1 har knappen
Plats 1: Floppyflodis ($52.05 i marker)
Plats 2: Kehon ($48.25 i marker)
Plats 3: RussiaSerg73 ($25 i marker)
Plats 4: OutOfCash439 ($53.25 i marker)
Plats 5: freddivlol ($34.25 i marker)
Plats 6: recce80 ($51.10 i marker)
Kehon: lägger lilla mörken $0.25
RussiaSerg73: lägger stora mörken $0.50
*** HÅLKORT ***
Utdelat till freddivlol [As Ah]
OutOfCash439: lägger sig
freddivlol: höjer $1 till $1.50
recce80: lägger sig
Floppyflodis: lägger sig
Kehon: synar $1.25
RussiaSerg73: lägger sig
*** FLOPP *** [Ad 4.c Ac]
Kehon: passar
freddivlol: passar
*** TURN *** [Ad 4.c Ac] [T.d]
Kehon: passar
freddivlol: passar
*** RIVER *** [Ad 4.c Ac Td] [9.s]
Kehon: satsar $1
freddivlol: höjer $3 till $4
Kehon: synar $3
*** VISNING ***
freddivlol: visar [As Ah] (fyrtal, ess)
Kehon: visar inte
freddivlol vann $10.95 frånpott
*** SAMMANFATTNING ***
Total pott $11.50 | Avgift $0.55
Bord [Ad 4.c Ac T.d 9.s]
Plats 1: Floppyflodis (knappen) lade sig innan Flopp (satsade inte)
Plats 2: Kehon (lilla mörken) visade ej [Kd Tc]
Plats 3: RussiaSerg73 (stora mörken) lade sig innan Flopp
Plats 4: OutOfCash439 lade sig innan Flopp (satsade inte)
Plats 5: freddivlol visade [As Ah] och vann ($10.95) med fyrtal, ess
Plats 6: recce80 lade sig innan Flopp (satsade inte) |
|
| Till överst på sidan |
|
|
texasviking

|
Skrivet: Tis Okt 20, 2009 21:05 Rubrik: |
|
 |
Angenäma problem...
Utan att veta något om fi så hade jag nog betat turn.
Med dubbla färgdrag så synar han nog både turn+river med de flesta pp (55-99). Om han har en hyfsad tia (A10, K10, Q10, J10 är definitivt i hans range) kanske han till och med checkraisar turn för att få bort drag.
Men eftersom jag bara förlorar när jag spelar poker så borde du ignorera allt jag svamlar om. Du fick nog max value.
Edit: Jag såg faktiskt inte att han hade K10 i showdown innan jag skrev ovanstående.  _________________ All Hail the Glory of the Hypnotoad!
twitter: @realtexasviking
Senast ändrad av texasviking, Tis Okt 20, 2009 21:17, ändrad totalt 1 gång |
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Tis Okt 20, 2009 21:11 Rubrik: |
|
 |
| texasviking skrev: | Angenäma problem...
(A10, K10, Q10, J10 är definitivt i hans range)  |
definitivt inte i hans range L _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
"Did you ever stop to think, and forget to start again?" A. A. Millne |
|
| Till överst på sidan |
|
|
texasviking

|
Skrivet: Tis Okt 20, 2009 21:14 Rubrik: |
|
 |
Ahh, de spelar med bara fyra A...
Vad jag menade var såklart att hans range var K10s till K10o...  _________________ All Hail the Glory of the Hypnotoad!
twitter: @realtexasviking |
|
| Till överst på sidan |
|
|
freddiv
|
Skrivet: Tis Okt 20, 2009 21:44 Rubrik: |
|
 |
| haha ja , svårt att få ut i det läget.. Men vad skumt att jag kan se hans hand i efterhand? För denna hand tog jag fram samtidigt som jag spelade, så då kan jag ju sitta och kolla allas händer efter vi spelat klart handen. Ska det vara så? |
|
| Till överst på sidan |
|
|
texasviking

|
Skrivet: Tis Okt 20, 2009 22:01 Rubrik: |
|
 |
Om det går till showdown, ja. _________________ All Hail the Glory of the Hypnotoad!
twitter: @realtexasviking |
|
| Till överst på sidan |
|
|
only_bridge
|
Skrivet: Ons Okt 21, 2009 04:57 Rubrik: |
|
 |
Jag tror att det bästa spelet är check på floppen, och beta ut på turn, men det är som sagt svårt att få betalt för den handen, om han inte sitter med typ TT.
Vet inte vad han skulle gjort om du betade ut på floppen, du skulle nog inte få mer pengar iallafall. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
only_bridge
|
Skrivet: Ons Okt 21, 2009 04:59 Rubrik: |
|
 |
| freddiv skrev: | | haha ja , svårt att få ut i det läget.. Men vad skumt att jag kan se hans hand i efterhand? För denna hand tog jag fram samtidigt som jag spelade, så då kan jag ju sitta och kolla allas händer efter vi spelat klart handen. Ska det vara så? |
Ja, om det går till showdown är det väl ganska normalt att man kan se hans hand i efterhand. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
freddiv
|
Skrivet: Ons Okt 21, 2009 07:14 Rubrik: |
|
 |
| only_bridge skrev: | | freddiv skrev: | | haha ja , svårt att få ut i det läget.. Men vad skumt att jag kan se hans hand i efterhand? För denna hand tog jag fram samtidigt som jag spelade, så då kan jag ju sitta och kolla allas händer efter vi spelat klart handen. Ska det vara så? |
Ja, om det går till showdown är det väl ganska normalt att man kan se hans hand i efterhand. |
Men om det går till showdown, varför visas inte handen direkt då? Det blir ju samma sak om han visar den direkt, jag kan ju ändå se den typ 1 minut efter |
|
| Till överst på sidan |
|
|
only_bridge
|
Skrivet: Ons Okt 21, 2009 08:15 Rubrik: |
|
 |
| freddiv skrev: | | only_bridge skrev: | | freddiv skrev: | | haha ja , svårt att få ut i det läget.. Men vad skumt att jag kan se hans hand i efterhand? För denna hand tog jag fram samtidigt som jag spelade, så då kan jag ju sitta och kolla allas händer efter vi spelat klart handen. Ska det vara så? |
Men om det går till showdown, varför visas inte handen direkt då? Det blir ju samma sak om han visar den direkt, jag kan ju ändå se den typ 1 minut efter |
Inte en aning, men det finns säkert nån anledning. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
98suited

|
Skrivet: Ons Okt 21, 2009 10:50 Rubrik: |
|
 |
Köp in fullt till att börja med.
Checka bakom floppen är väl ok, men beta definitivt turn. Det finns två färgdrag och alla broadwaykombinationer har par eller hålpipa som säkert vill syna.
Personligen föredrar jag att beta redan på floppen. Alla pocketpar kommer att syna, färgdrag likaså och det är inte omöjligt att du fortfarande får syn av broadwaykort som inte tror att du skulle beta tre ess, än mindre fyra. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
freddiv
|
Skrivet: Ons Okt 21, 2009 17:37 Rubrik: |
|
 |
| 98suited skrev: | Köp in fullt till att börja med.
Checka bakom floppen är väl ok, men beta definitivt turn. Det finns två färgdrag och alla broadwaykombinationer har par eller hålpipa som säkert vill syna.
Personligen föredrar jag att beta redan på floppen. Alla pocketpar kommer att syna, färgdrag likaså och det är inte omöjligt att du fortfarande får syn av broadwaykort som inte tror att du skulle beta tre ess, än mindre fyra. |
Ok , men jag hade faktiskt köpt in fullt men gått på en liten bad beat några händer innan
Jag tänkte betta turn men trodde att han skulle blixt lägga sig, nu hade han förvisso en tia men jag vet inte om han hade synat turn.. Det kändes mer som att jag bluffa när jag re-raisa river.. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
only_bridge
|
Skrivet: Ons Okt 21, 2009 19:03 Rubrik: |
|
 |
| freddiv skrev: | | 98suited skrev: | Köp in fullt till att börja med.
Ok , men jag hade faktiskt köpt in fullt men gått på en liten bad beat några händer innan
Jag tänkte betta turn men trodde att han skulle blixt lägga sig, nu hade han förvisso en tia men jag vet inte om han hade synat turn.. Det kändes mer som att jag bluffa när jag re-raisa river.. |
Den största anledningen till att beta pott är antagligen om han har nåt drag, typ KQd, som han synar med.
Då har man byggt upp en större pott, och om han då träffar, eller bestämmer sig för att bluffa, så blir skillnaden väsentlig.
Men naturligtvis är det bäst att lita på sitt "read" på spelaren, om man har ett sånt.
edit: Den här typen av situationer är antagligen en av mina största läckor. Är dålig på att få ordentligt betalt när jag träffat. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
98suited

|
Skrivet: Ons Okt 21, 2009 22:29 Rubrik: |
|
 |
| freddiv skrev: |
Ok , men jag hade faktiskt köpt in fullt men gått på en liten bad beat några händer innan :)
Jag menar att du borde ha fullt inför varje hand du spelar. Hade han haft TT/44/99 hade du missat $15 helt i onödan.
Var inte rädd för att han ska lägga sig. Gör han det hade du förmodligen inte fått något betalt iaf, det är viktigt att försöka maximera vinsten mot hans tänkta HD och det gör vi genom att försöka bygga pott så tidigt och så mycket som möjligt genom att beta och hoppas att han sitter på den högre delen av sin HD. I de allra flesta fall kommer du inte att vinna så mycket med händer som 4-tal eftersom det inte finns så mycket kvar för honom att ha. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
swede1717
|
Skrivet: Tor Sep 29, 2011 00:55 Rubrik: |
|
 |
| Om det går till showdown kan man väl se motståndarhanden på alla pokersajter? |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|