Skrivet: Tor Jul 07, 2011 13:42 Rubrik: Pokerkryssning 3 september
Citat:
Äntligen en ny pokerkryssning!
Vi vet att ni har väntat länge på detta men nu är det äntligen dags! Den 3.9 lägger Silja Galaxy ut från Värtahamnen, Stockholm med tema Poker. Silja Galaxy är ett av Östersjöns nyare fartyg och erbjuder förutom poker fem olika barer och resturanger samt har även en skön bastu och relax avdelning.
Hur ska du gå till väga om du inte vill missa denna fantastiska resa?
Vi kör kval varje torsdag, första 14.7, klockan 20.00 CET i Spade, sista den 25.8, där du kan vinna din plats för endast 108$ då ingår ett inköp, mat och resa i A-hytt för två personer samt ett resekit från Paf; totalt värde 3780 Sek (580$).
Du kan som vanligt spela dig till din $108-biljett genom våra dagliga kval på nivåerna Freeroll-$5,50-$33.
Turneringen:
Registrering till turneringen sker mellan 20.00 och 20.45 och spelet börjar klockan 21.00. Turneringen avslutas klockan 03.00 för att ge dig lite tid att utforska fartygets nöjen och återupptas först klockan 12.00 dagen efter så du får sova ut ordentligt. Fartyget åter i Stockholm klockan 18.15 på söndag kväll.
Program:
Lördag 3.9
18.30-19.15 Incheckning i Siljaterminalen i Värtahamnen. Pokervärdar finns på plats vid gruppincheckningen
19.30 Fartygets resturanger öppnar, Matkupong á 276 kr ingår i paketet, den gäller i alla restauranger ombord. Platsbokning gör du vid boking eller ombord.
20.00- 20.45 Registreringen öppen.
21.00 Turnering, Cash-games startar.
03.00 Turneringen avbryts.
05.00 Pokerrummet stänger.
Söndag 4.9
12.00 Turneringen fortsätter, Cash-games öppnar.
17.00 Pokerrummet stänger.
18.15 M/S Galaxy åter i Stockholm.
Information:
• Pokerrummet med cashgames är öppet för alla ombord.
• Om du vill delta i sidospel tänk på att det finns INGEN möjlighet att ta ut kontanter ombord, så se till att ha tillräckligt med kontanter.
• Valutan är svenska kronor men det går att växla valuta i fartygets information.
• Alla turneringsvinster kommer att betalas ut på pafs spelkonto under veckan som följer på turneringen.
• Åldersgräns 18 år, giltigt ID måste visas vid registreringen.
• Frågor angående pokern skickas till livepoker@paf.com.
• Spelaren själv står för sin resa till och från Värtahamnen, Stockholm.
Om du hellre vill köpa in dig direkt kan du självklart göra även det.
Paketet kostar från 2690 kr och då ingår inköp, resa, middag och hytt.
Betalning och bokning i två steg:
Steg 1: Sätt in 2200 Sek på Paf plusgiro 786096-8, skriv i ditt namn, email, Galaxy Poker Cruise och ditt Spade alias i meddelande fältet.
Steg 2: Ta kontakt med Silja på telefon 08-666 33 33 uppge bokningskod Poker och gör din bokning. Priset 490 Sek gäller vid del i E-hytt, vill du uppgradera går det att göra till förmånliga priser i samband med bokningen
Skrivet: Tor Jul 07, 2011 22:44 Rubrik:
Eftersom alla som är med på båten får lira känns 490kr per person för E-hytt exdtremt blodigt även med matbiljetten. Normalpris är ca 150-500 pix för en hel hytt när det inte är högsäsong. _________________ "Omaha is a game that was invented by a sadist and is played by masochists."
-Shane Smith
Jag tycker det låter kanon. Får komma ifrån familjen ett dygn och enbart bry mig om mig själv... Någon som vet vad det brukar vara för startstack och vad det är för blindstruktur?
Skrivet: Lör Jul 09, 2011 23:18 Rubrik:
Har ett gäng $33-biljetter som jag tänkte omvandla till $108. Annars skulle jag ifs göra direkt buy-in också men vill hellre satellita in mig eftersom pengarna verkar bara försvinna på något mystiskt sätt nuförtiden.
PS. Tycker att huvudgatan här i hålan borden döpas om till Thaigatan; en Thairestaurang, Thaishop (finns 3 andra vettiga livsmedelstaffärer här) & Thaimassage på 50 meters avstånd. _________________ "Omaha is a game that was invented by a sadist and is played by masochists."
-Shane Smith
Skrivet: Mån Jul 11, 2011 06:03 Rubrik:
SP_Mike skrev:
Att spela sattar är jobbigt i det avseendet att även om allt går super blir man bara gulare och gulare
Jag tycker att systemet som PAF har är bra, man är tvungen att använda biljetten till någonting. Lite längre gilltighetstid på biljetterna skulle dock uppskattas, har bränt upp bl.a. 3st Gold Rush-biljetter.
Har spelat en hel del satelliter på Stars och använd högst 2st till turneringen som de var till, annars tagit ut i turneringsdineros.
Fakeedit: Varning på mig för att spårat ut tråden ännu mera. _________________ "Omaha is a game that was invented by a sadist and is played by masochists."
-Shane Smith
Jag tycker att systemet som PAF har är bra, man är tvungen att använda biljetten till någonting. Lite längre gilltighetstid på biljetterna skulle dock uppskattas, har bränt upp bl.a. 3st Gold Rush-biljetter.
Well, alla våra egna (livekval)biljetter har 60 eller 90 dagars användningstid, förutom vid specialpromos. En gång varannan månad tycker jag att man kan logga in och omsätta sin biljett (har man dessutom en dyr biljett på nivå 5 eller 6 (dvs 108 eller 320) så förlänger vi den gärna om man sparat den till något speciellt, ex "jag vill spela kryssningskval men ni har inte haft någon kryssning på ett tag" bara man mailar in till oss någon vecka före sista förbrukningsdag).
Citat:
Eftersom alla som är med på båten får lira känns 490kr per person för E-hytt exdtremt blodigt även med matbiljetten. Normalpris är ca 150-500 pix för en hel hytt när det inte är högsäsong.
Tävlingen är inte öppen för alla som är ombord, det är ett begränsat antal personer, max 100 pers. Utan att kommentera prissättningen vidare så lär inte båtarna vara intresserade i framtiden att arrangera pokerkryssningar om det "fulköps" hyttbiljetter. Hint: Konferensutrymmmet är inte helt gratis... Om någon spelare "tänker till" gör väl inget, men inte alla...
Citat:
Jag tycker det låter kanon. Får komma ifrån familjen ett dygn och enbart bry mig om mig själv... Någon som vet vad det brukar vara för startstack och vad det är för blindstruktur?
Startstack 15.000, börjar på 25-50 med 30-minutersnivåer. Ante kommer in på nivå fem (150-300/25)
Var nära att ta hem den...kom 3:a av 14..fick trösta mig med en ny biljett.
//Macess (2 vann platser ) _________________ Finns även på facebook:
http://www.facebook.com/Macess
Eftersom vi har våran årliga inventering den helgen och jag är ansvarig för tre orter accepteras inte ens dödsfall som giltig frånvaro. Tyvärr måste jag avstå även den här kryssningen
Var nära att ta hem den...kom 3:a av 14..fick trösta mig med en ny biljett.
//Macess (2 vann platser )
Det kommer mera...
Det vore bara en bonus om man klonkade en biljett...eftersom i stort sett hela "Trosa Maffian" skall åka, så lär nog även jag köpa in mig om det inte blir klonk på nätet
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid) Gå till sida 1, 2Nästa
Sida 1 av 2
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet Du kan inte svara på inlägg i det här forumet Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet Du kan inte rösta i det här forumet
För att kunna vara med i våra event, såsom SP Mania, No-Limit Onsdag, Bankroll Builder och mycket mer, behöver du
fylla i din profil med nickname på de olika pokerrummen. Var säker på att få en inbjudan till alla våra
roliga och spännande event!