| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
l_u_c_k_y_84
|
Skrivet: Tor Sep 18, 2008 18:02 Rubrik: Omaha |
|
 |
Har nettopp startet og spille litt omaha både på nett og i homegames.
Hvilke hender synes dere er de beste starthendene?
Hvor lave par spiller dere?
Hvilke hender raiser dere med?
Spillt endel 0.10-0.20 på prima og vunnet litt, men føler meg ikke helt komfortabel med spillet enda. _________________ I´m a fish |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Lobtec Moderator

|
Skrivet: Tor Sep 18, 2008 20:50 Rubrik: |
|
 |
En grundstrategi är att tänka bredare än när du spelar Texas. Glöm inte att du har fyra kort och att de ska funka ihop. En hand med tex AK är bra i Texas men om du inte har kort tillsammans med den i Omaha är det i stort sett bara att slänga.
Satsa på händer som kan göra flera olika händer, exempelvis en hand med både färgdrag och stegdrag. De bästa händerna brukar sägas vara AA double suited, det betyder att du ska ha två andra kort i samma färg som essen. Tänk dock på att inte överspela AA utan bra backup-kort som kan hjälpa dig att få set eller stege. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
aaluckyaa
|
Skrivet: Sön Nov 30, 2008 19:52 Rubrik: |
|
 |
det er a-a-j-10 dobbel sut _________________ gl alle sammen |
|
| Till överst på sidan |
|
|
98suited

|
Skrivet: Mån Dec 01, 2008 12:58 Rubrik: |
|
 |
Man behöver inte stirra sig blind på vad som är den bästa handen eftersom det inte spelar så stor roll. Det finns ingen AA-motsvarighet i omaha.
Precis som lobtec säger gäller det att ALLA korten funkar ihop. Två bra texashänder ger inte en bra omahahand |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Mån Dec 01, 2008 15:23 Rubrik: |
|
 |
Min favo hand i Omaha är 2färgs connected - helst då 789T med 2 av vardera färgen. I Hi/Lo ska den helst vara 2345 upp till 5678. Satt dock nyligen med en dylik hand och åkte på bubblan i ECOOP kval - så inget är säkert med så många kort ute (se min dagbok)  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
98suited

|
Skrivet: Mån Dec 01, 2008 16:20 Rubrik: |
|
 |
| Zoegas skrev: | Min favo hand i Omaha är 2färgs connected - helst då 789T med 2 av vardera färgen. I Hi/Lo ska den helst vara 2345 upp till 5678. Satt dock nyligen med en dylik hand och åkte på bubblan i ECOOP kval - så inget är säkert med så många kort ute (se min dagbok)  |
Mja, 2345...A234 låter bättre. Imo en omaha8-hand som inte har ett A är inte så kul, om det inte är SH.
AA23 ds imo |
|
| Till överst på sidan |
|
|
skop

|
Skrivet: Ons Dec 10, 2008 20:46 Rubrik: |
|
 |
Jag gillar att spela Omaha Hi. Och jag tror att man kan spela veldigt många olika händer i Omaha. Det viktigaste är att spela din motståndare! Det är inte så enkelt att bluffa i Omaha, men om du spelar knappen, då är et mycket enklare.
Mina favorit händer:
- AAxx, där xx kan vara suited connectors eller TJ
- Händer som 89TJ, 78AK suited, AxKx dbl suited
Det viktigaste dock är att dina kort ser annorlunda från din motspelare så att du har outs. Och om du har drage, se till att du vinner om du träffar den.
Jag sällan drar till Q hi färg eller låg stege. Det kan bara skapa problem när du träffar men har inte nötterna. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
l_u_c_k_y_84
|
Skrivet: Tis Maj 26, 2009 23:31 Rubrik: |
|
 |
har kommet meg mer inn i spillet nå, og funnet ut at nuts på flop og turn er langt ifra er nuts på river:p
men ser endel rart spill på lave nivåer, som å jakte drag me par i bordet, det er jo gull for de som forstår litt mer:) _________________ I´m a fish |
|
| Till överst på sidan |
|
|
only_bridge
|
Skrivet: Ons Maj 27, 2009 15:05 Rubrik: |
|
 |
Mellanpar brukar vara ganska dåliga i Omaha.
Säg att man har 88xx på
8QQK3. Då riskerar man att förlora en stor pot mot Q8xx, QKxx, Q3xx eller KKxx om man inte ser upp. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Freddeman Back-To-Back No-Limit Winner
|
Skrivet: Ons Maj 27, 2009 15:38 Rubrik: |
|
 |
Omaha är mycket roligare att spela än Texas!  |
|
| Till överst på sidan |