Jag heter Jens Jadbäck och har haft dagböcker och bloggar rätt länge nu. För er som inte känner till det så hade jag och Ola en dagbok på ett annat pokerforum vilket vi lämnade pga att Svenska Spel tilläts som partner där.
I övrigt bloggar vi i Aftonbladet tillsammans med Erik Rosenberg och Simon "Dybban" Lindell. http://blogg.aftonbladet.se/pokerblogg/
Den bloggen känns dock lite mer tung och seriös så vi kör dagbok här för alla vardagligheter och sådant som kanske helt enkelt inte passar i AB.
Jag jobbar som VIP Manager på NordicBet så har ni några frågor kring sajten eller behöver hjälp med något är det bara att slänga iväg ett PM eller maila mig på jens.jadback@nordicbet.com
Så vad händer just nu då? Tja, Ola tjatade in mig här så jag känner att det blir en lite stressad presentation. Har aldrig riktigt satt mig in i Spelapoker.se trots att jag via jobbet faktiskt har mångårig erfarenhet av att ordna SP Mania turneringar.
Ska ta och kolla runt lite i forat så fort jag får tid. Just nu är jag och flickvännen i full färd med att köpa radhus, blir budgivning i nästa vecka så det upptar en del av min tid nu. Dessutom ska ju hela 2011 planeras på jobbet samtidigt som man får jobba ikapp efter julledigheten. Full rulle med andra ord!
Hoppas det blir många kommentarer i dagboken! Nu kör vi!
_________________ "Hör på nu. I Danmark ber vi inte om ursäkt för att vi har yttrandefrihet." - Anders Fogh Rasmussen
Paf och NordicBet sponsrar ju SpelaPoker Manian nu i vår, med en tävling varannan vecka. Jag får ju inte spela på Paf, och Jens får inte spela på NordicBet, så ingen av oss har chans i sammandraget... Men jag får ju spela på NordicBet, och Jens på Paf - så det är så vi kommer att leka mestadels:-)
Från min gamla dagbok citerar jag målsättningarna inför 2011:
Citat:
Målsättningen för 2011:
* Cashgame online: Enbart om det handlar om att samla "poäng" för att få vara med i satelllter. Tar för mycket tid, som jag i år behöver till annat.
* MTT Online: Bara i övervärdesturrar typ Manian, var en riktig hora mao.
* Satelliter: Ska inte kvala till så mycket, säg 3-5 turrar i €3k-klassen blir lagom. Första blir Ladbrokeskryssningen nu 21-30 Januari, men den kvalade jag ju in för typ 10 månader sedan...
Ska inte till Vegas i år, 11 raka år får fan räcka.
Har fått ett litet sidouppdrag att skriva ett par resetipsbloggar år en stugförmedlingssajt (under "Finns resetips"), bloggarna kommer finnas på http://stugfinnaren.eu framledes.
Året har onekligen börjat bra, jag har spelat tre MTT med övervärden och vunnit alla tre. Duktig hora. Även spelat en dagsfinal på Nordicbet och där vann jag biljett till veckofinalen (Irish Open). Om nu bara Primanätverket kan programmera om så veckofinalen godtar veckofinalbiljetterna så vore allting frid och fröjd...
Målet med dagboken är väl att utbilda Jens lite i flygpoängshoreri också, han har typ 100 resdagar om året och vet inte hur han ska bli uppgraderad till säng över Atlanten. Suck... Jens, in och läs!
Målet med dagboken är väl att utbilda Jens lite i flygpoängshoreri också, han har typ 100 resdagar om året och vet inte hur han ska bli uppgraderad till säng över Atlanten. Suck... Jens, in och läs!
Haha, jag skulle vilja protestera på något sätt (är för lat för sådant extensivt horeri som Ola hänger sig åt) men det skulle faktiskt vara bra med lite bonuspoäng.
Mina mål är... öh... Jag har faktiskt inga mål just nu. Jag sammanställde 2010 års pokerspel och trots rätt blygsamma framgångar lyckades jag dock få ett ganska bra plus med tanke på hur lite jag faktiskt spelat och hur dåligt det gick i Vegas i somras.
Jag hade väl inte tänkt öka på volymen i år direkt men Vegas är iaf inplanerat lite beroende på hur många VIPs som åker dit och hur det ser ut med radhustjofräs på hemmafronten.
Vidare ryktas det som en revival av PokerFinnkampen och det kommer jag att försöka åka på, om inte annat privat.
Och hej på dig limpan! Kul att hitta någon man känner här. _________________ "Hör på nu. I Danmark ber vi inte om ursäkt för att vi har yttrandefrihet." - Anders Fogh Rasmussen
Var det där verkligen den bästa bilden du kunde hitta?
Nej, men coolaste. Och jag ser mindre tjock ut.
Har förresten ingått ett viktvad med ett par kollegor. Måste tappa 7 kg innan den 5 mars, annars blir det böter på 25k sek. Därefter får man 1k per kilo mer än de andra man har tappat.
Jag vägde in på 107 kg och nu börjar det. Jag kör enkelt; rör på mig mycket mer än tidigare. Förr spelade jag innebandy typ en gång varannan vecka, nu ska det bli varje vecka + simning på det. Började starkt i förrgår då jag tänkte simma 400 m. Pressade mig till slut till 1000 m och var på badhuset igår igen för att följa upp bragden. Då var det dessvärre stängt och snöstorm så jag skjuter upp motionen tills idag istället.
Vidare är det tallriksmodellen som gäller. Och bara en portion. Dessutom frukt-mellanmål för att hålla igång ämnesomsättningen.
Känns som att jag börjat bra, nu gäller det bara att hålla i! _________________ "Hör på nu. I Danmark ber vi inte om ursäkt för att vi har yttrandefrihet." - Anders Fogh Rasmussen
I övrigt bloggar vi i Aftonbladet tillsammans med Erik Rosenberg och Simon "Dybban" Lindell. http://blogg.aftonbladet.se/pokerblogg/
Den bloggen känns dock lite mer tung och seriös så vi kör dagbok här för alla vardagligheter och sådant som kanske helt enkelt inte passar i AB.
Riktigt bra blogg som är en av få jag fortfarande följer då många pokerbloggar blivit lite för slentrianmässiga och bleka. Ola´s "riggad religon" är ett av många höjdarinlägg som publicerats där.
Iofs gillar jag inte att han försöker förkasta en av pokerspelarens bästa ursäkt för dåligt lir
Citat:
Får mig genast att tänka på sketchen med Killinggänget och Ace of base Ulf.... lektion 1 kanske?
Välkommen Jens, lycka till med viktdumpandet och det ska bli kul att följa er även här!
Välkommen Jens, lycka till med viktdumpandet och det ska bli kul att följa er även här!
Tack så mycket! Ska bli kul att se om vi kan få lite fart här.
Viktvadet började i förrgår och har nu hunnit med två stycket simpass på 1000 meter vardera. Chockade mig själv genom att klara det hyfsat enkelt redan första passet. Kör en gång till och nästa vecka ska jag försöka gå upp till 1250 meter.
Någon som vill haka på förresten? 7 kg till den 5 mars - beach 2lax11! _________________ "Hör på nu. I Danmark ber vi inte om ursäkt för att vi har yttrandefrihet." - Anders Fogh Rasmussen
Kommer bli roligt och intressant att följa era äventyr. Synd att ni inte kan spela på samma så att vi skulle kunna få ett "dagboks-krig". Kanske omvänd bounty
Jennez skrev:
Någon som vill haka på förresten? 7 kg till den 5 mars - beach 2lax11!
Jag körde ett viktvad med grannarna förra sommaren. Jag vägde runt 94 (1.83 lång), de andra var båda 105+. Vi körde Allévo under två veckor och jag tappade 7 kg. Tyvärr så åkte jag på smisk. Vi körde procentuellt men de hade visst lite lättare att tappa de där extra.
Viktvadet började i förrgår och har nu hunnit med två stycket simpass på 1000 meter vardera. Chockade mig själv genom att klara det hyfsat enkelt redan första passet. Kör en gång till och nästa vecka ska jag försöka gå upp till 1250 meter.
Öka farten istället! Ger nog mer är min gissning...
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid) Gå till sida 1, 2, 3 ... 18, 19, 20Nästa
Sida 1 av 20
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet Du kan inte svara på inlägg i det här forumet Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet Du kan inte rösta i det här forumet
För att kunna vara med i våra event, såsom SP Mania, No-Limit Onsdag, Bankroll Builder och mycket mer, behöver du
fylla i din profil med nickname på de olika pokerrummen. Var säker på att få en inbjudan till alla våra
roliga och spännande event!