| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
gdaily

|
Skrivet: Lör Okt 08, 2011 17:32 Rubrik: |
|
 |
Nja, en sanning med rejäl modofikation:
a) De flesta SMS-lån har inte "ränta" utan "avgifter" och agifterna är inte abdragsgilla
b) Räntan är avdragsgill i inkomstslaget kapital. Har du inga kapitalinkomster att kvitta utgifterna emot så får du dra av mot inkomster i slaget tjänst, men där är avdraget lägre... Tror jag, så är det i alla fall för aktieförluster. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
SP_Mike

|
Skrivet: Lör Okt 08, 2011 17:36 Rubrik: |
|
 |
Ja-a, vart är denna världen på väg om man inte ens kan lita på ockrare  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
gdaily

|
Skrivet: Sön Okt 09, 2011 10:18 Rubrik: |
|
 |
| Citat: | Ränteavdrag
Krav för avdrag:
Räntan avser en egen skuld och att den är betald.
Avdrag medges för:
Ränta som betalats under året.
Har ränta betalats i förskott, medges inte avdrag för den del av räntan som avser tiden efter den 31 januari året efter inkomståret.
Inget avdrag medges för:
Ränta som har lagts till skulden.
Ränta på studielån via CSN.
OBS! Om ränteavdrag medför att underskottet av kapital överstiger 100 000 kronor medges skattereduktion med 21 procent för det överskjutande beloppet.
Rättsfall:
Kammarrätten i Göteborg 2001-10-01 mål nr 6161-2000. (Avdrag medgavs med hälften vardera för ränta på lån med gemensamt betalningsansvar trots att ene maken hävdat att han ensam betalat räntan.)
RÅ 1980 1:69 I och II. (Avdrag för ränta medgavs den make som hade personligt betalningsansvar för lånet trots att den andra maken erlagt räntan. Betalningen ansågs ha skett för andre makens räkning.) |
Så jag hade fel (det händer nån gång per år), ränteutgifter som inte är "för stora" är avdragsgilla mot tjänsteinkomster också.Men som sagt, gäller räntor, inte avgifter... |
|
| Till överst på sidan |
|
|
gdaily

|
Skrivet: Mån Okt 10, 2011 09:58 Rubrik: |
|
 |
| Jahapp, det blev tydligen SM-start för mig... Bet24 fick ihop tre spelare i $108-finalen, varav en var sitting out tills han hade 500 av 5000 kvar... |
|
| Till överst på sidan |
|
|
jagbubblar

|
Skrivet: Mån Okt 10, 2011 19:23 Rubrik: |
|
 |
Hyfsat övervärde!
Grattis och GL! _________________ Infensus et Cogitatio |
|
| Till överst på sidan |
|
|
SP_Mike

|
Skrivet: Tis Okt 11, 2011 23:22 Rubrik: |
|
 |
Som sagt, jinxar ju enbart om jag önskar GL, så må alla dina kort vara kalla och alla dina potter miniskulösa.
Inget finnkamps-paket fixat ännu? |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Lobtec Moderator

|
Skrivet: Ons Okt 12, 2011 09:14 Rubrik: |
|
 |
| gdaily skrev: | | Jahapp, det blev tydligen SM-start för mig... Bet24 fick ihop tre spelare i $108-finalen, varav en var sitting out tills han hade 500 av 5000 kvar... |
Grattis
Frågan man ställer sig är ju hur det ligger till med kläder osv i detta läget  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
gdaily

|
Skrivet: Ons Okt 12, 2011 10:11 Rubrik: |
|
 |
Det står i mitt anställningskontrakt att jag (såklart) inte får ha andra spelbolags logga på mig. Så innan jag spelar satelliter så måste jag kolla med sajten att det är okej att jag inte har detta på mig. Detta är en av anledningarna till att jag inte spelar på Stars (förutom skatten).
Mindre sajter är mycket mer förstående, om man frågar i förväg.
Om sajten i fråga är smart så frågar de om intervjuer och liknande i stället, sådant kan jag ju ställa upp på, det regleras inte av mitt anställningskontrakt. Eller så skickar de ut en pressrelease - "Tidigare Svenske mästaren Ola vann paket nr 1 på xxx.com, häng med honom till SM i Riga", sådant varken kan eller vill jag hindra.
| Citat: | | Inget finnkamps-paket fixat ännu? |
Nä, jag kom tvåa i tre stycken kval med ett paket i vardera. Då la jag mig i fosterställning och gav upp... |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Lobtec Moderator

|
Skrivet: Ons Okt 12, 2011 10:40 Rubrik: |
|
 |
Skönt att höra att det funkar på det sättet. Ta bara kommentaren på rätt sätt, med glimten i ögat, inget annat  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
gdaily

|
Skrivet: Ons Okt 12, 2011 13:41 Rubrik: |
|
 |
| Lobtec skrev: | Skönt att höra att det funkar på det sättet. Ta bara kommentaren på rätt sätt, med glimten i ögat, inget annat  |
Förstår ärligt talat inte hur jag skulle kunna ta kommentaren på annat sätt? Vad har jag missat? |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Vasabo
|
Skrivet: Ons Feb 22, 2012 11:37 Rubrik: |
|
 |
Nu får du säga upp dig från PAF Ola. Det tar aldeles för mycket tid av ditt bloggande  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
badabing499
|
Skrivet: Ons Feb 22, 2012 14:26 Rubrik: |
|
 |
Håller med vasabo. Vill läsa mer om olas äventyr. Med tanke på hur många gånger jag skänkt alla mina marker till honom på pokermania(en kombination av starstrucked och övertygelsen att: den här gången bluffar han nog...)så tycker jag vi förtjänar det.
/bada |
|
| Till överst på sidan |
|
|
gdaily

|
Skrivet: Ons Feb 22, 2012 15:11 Rubrik: |
|
 |
| Tvärr grabbar... jag har en dagbok på ett annat forum. Sedan bloggar jag såklart på min vanliga blogg, http://kackalorum.se |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Vasabo
|
Skrivet: Fre Feb 24, 2012 16:32 Rubrik: |
|
 |
| gdaily skrev: | | Tvärr grabbar... jag har en dagbok på ett annat forum. Sedan bloggar jag såklart på min vanliga blogg, http://kackalorum.se |
Men det har ju varit lite skralt med uppdateringar där också...
Jaja, synd bara att alla som skriver bra skriver så lite numera, kanske symptomatiskt för onlinepokerns nedgång i stort. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
gdaily

|
Skrivet: Mån Feb 27, 2012 17:41 Rubrik: |
|
 |
| Tycker jag bloggar flera ggr i veckan... |
|
| Till överst på sidan |