| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Nojel
|
Skrivet: Lör Dec 25, 2010 21:14 Rubrik: Nyårslöfte 2011 |
|
 |
2010 blev ett förlorat år för mig pokermässigt, har spelat hysteriskt lite, bara deltagit i 11 SP Mania bland annat.
Har inte känt mig så sugen av lite blandade orsaker, har flyttat och haft en del att göra på nytt jobb mm.
Känner nu att suget börjar komma tillbaka och för att motivera mig så ska jag ge ett nyårslöfte.
Mitt nyårslöfte inför 2011 blir:
Spela minst 4 av 5 SP Mania och No-Limit onsdagsturneringar
Kvala in till Online-SM + kvala in till någon live-turnering |
|
| Till överst på sidan |
|
|
gdaily

|
Skrivet: Lör Dec 25, 2010 21:23 Rubrik: |
|
 |
Max en Coca-Cola om dagen.
En burk alltså, inte en 1½ liters Pet |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Nojel
|
Skrivet: Lör Dec 25, 2010 21:27 Rubrik: |
|
 |
Den eviga kampen mot det bruna knarket  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
SP_Mike

|
Skrivet: Lör Dec 25, 2010 21:41 Rubrik: |
|
 |
Har man följt med gdailys kamp mot det bruna under åren kan man verkligen tala om beroende . Personligen ska jag inte ens börja räkna upp mina löften inför det nya året, är allt för deprimerande läsning både före och förmodligen även efter  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cold-plays

|
Skrivet: Lör Dec 25, 2010 23:09 Rubrik: |
|
 |
| gdaily skrev: | Max en Coca-Cola om dagen.
En burk alltså, inte en 1½ liters Pet |
Frågan är mer när man kan få det på dunk |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Mån Dec 27, 2010 05:45 Rubrik: |
|
 |
Sitter for tillfallet pa Internet cafe' i Thailand (darfor blir bokstaverna aao just aao ).
Jag hoppas kunna lira mycket mer LIVE (Krukan eller Oden) pa nagorlunda regelbunden basis...Det ar det nyarsloftet jag skall forsoka halla....
Annars far Ni andra ha det sa bra, halsningar fran ett soligt PakChong (15 mil norr om Bangkok)...\\Macess _________________ Finns även på facebook:
http://www.facebook.com/Macess |
|
| Till överst på sidan |
|
|
hajmat

|
Skrivet: Mån Dec 27, 2010 21:39 Rubrik: |
|
 |
| Macess skrev: | Jag hoppas kunna lira mycket mer LIVE (Krukan eller Oden) pa nagorlunda regelbunden basis...Det ar det nyarsloftet jag skall forsoka halla....
Annars far Ni andra ha det sa bra, halsningar fran ett soligt PakChong (15 mil norr om Bangkok)...\\Macess |
Fixa en pokerklubb där istället och bjud in forumiterna dit. Kan vara en chans att få lite turistaction ditåt eftersom alla verkar semestra söder om Bangkok.
Hade jag mera stålar i fickan för att ha råd med flygresan till Bangkok eller Vientiane skulle jag gärna hälsa på. _________________ "Omaha is a game that was invented by a sadist and is played by masochists."
-Shane Smith |
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Mån Dec 27, 2010 21:46 Rubrik: |
|
 |
| hajmat skrev: | | Macess skrev: | Jag hoppas kunna lira mycket mer LIVE (Krukan eller Oden) pa nagorlunda regelbunden basis...Det ar det nyarsloftet jag skall forsoka halla....
Annars far Ni andra ha det sa bra, halsningar fran ett soligt PakChong (15 mil norr om Bangkok)...\\Macess |
Fixa en pokerklubb där istället och bjud in forumiterna dit. Kan vara en chans att få lite turistaction ditåt eftersom alla verkar semestra söder om Bangkok.
Hade jag mera stålar i fickan för att ha råd med flygresan till Bangkok eller Vientiane skulle jag gärna hälsa på. |
haha, snygg signatur!!! Den bjuder jag på. _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
"Did you ever stop to think, and forget to start again?" A. A. Millne |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Ons Dec 29, 2010 10:02 Rubrik: |
|
 |
| Citat: | | Fixa en pokerklubb där istället och bjud in forumiterna dit. Kan vara en chans att få lite turistaction ditåt eftersom alla verkar semestra söder om Bangkok. |
Faktiskt ganska svart att hitta nagon kortlek har alls. Dessutom ar det valdigt ofta pa nyheterna att Thailandsk polis ingriper mot nagra som spelar kort (ofta inte Poker iofs...men hur som om pengar i vilket fall).
Ofta med hyffsat harda straff som foljd. Tror darfor att Poker har ar i stort sett omojligt....
//Macess _________________ Finns även på facebook:
http://www.facebook.com/Macess |
|
| Till överst på sidan |
|
|
saft_suse
|
Skrivet: Fre Dec 31, 2010 11:57 Rubrik: |
|
 |
godt nyttår til alle "medspillere" i spmania-turneringene !
mange gode nyttårsforsetter man kan ha - når det kommer til poker skal jeg PRØVE å holde følgende:
1.spille minst mulig turbo-turneringer(litt for mye bingo,og litt fler flips man må vinne ?)
2.hvis man spiller cash og ingen av de gode hendene vinner i starten så er det bedre å quitte ennn å fortsette selvom man TROR man er bedre enn de andre............
noe av de sykeste jeg har opplevd på cash var når jeg fikk A A hele 4 ganger på 25 minutter og tapte alle gangene ! etter å ha tapt 4 buyins tenkte jeg at jeg skulle HEVNE meg siden det var så mange dårlige spillere på bordet.................1 1/2 time senere var jeg 13 buy-ins i minus..........
endte til slutt 7 buyins i minus-og var stuptrøtt på jobb dagen etter !
så nå ser jeg frem til et nytt år med maniaturneringer (og er veldig spent på hvordan desembersammendraget endte til slutt !).
godt nyttår igjen alle sammen her fra norge ! |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Nojel
|
Skrivet: Tis Dec 27, 2011 20:46 Rubrik: Re: Nyårslöfte 2011 |
|
 |
| Nojel skrev: |
Mitt nyårslöfte inför 2011 blir:
Spela minst 4 av 5 SP Mania och No-Limit onsdagsturneringar
Kvala in till Online-SM + kvala in till någon live-turnering |
Summeringsdags:
4 av 5 SP Mania blir om jag räknar rätt 37,6 av turneringarna och jag var med i 37 av dem, så det får väl vara nära nog.
Onsdagsturneringarna: Deltog inte alls, turneringar mitt i veckan är svårt för mig, tyvärr.
Kvala in till Online-SM, kvalade inte alls, så den gick också åt skogen.
Kvala in till live-turnering: Vann resa till Spanien med PAF i våras, jätteroligt!
Ömsom vin, ömsom vatten, men nöjd med deltagandet i SP och naturligtvis helnöjd med resan.
Återkommer med löften för 2012 i annan tråd.
P.S. Hur gick det med kampen mot colan, Gdaily? |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|