| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Whoopsedaazy
|
Skrivet: Sön Maj 09, 2010 09:15 Rubrik: Nyckeln till en bra start? |
|
 |
Hej!
Jag har funderat över hur man på ett bra och strategiskt sätt börjar med poker på nätet.
Själv har jag för det mesta lirat live med kompisar och då på en relativt låg nivå.
Jag har en del egna teorier:
-Skaffa en eller två böcker för att lära sig grunderna och helt enkelt få mer kunskap innan man ger sig ut i på alla dessa lockande pokersajter.
-Grinda SnG's med lägsta inköp, så att man kan studera sitt spel, pröva nya lösningar i samma sitautioner utan att det kostar ofantliga summor.
-Sätta en maxlimit när man ska sluta: Nu har jag gått plus 100 kr, då nöjer jag mig för idag, och sen fortsätta så varje dag tills man känner att nu är det dags att höja min limit till 150 kr.
Jag har kikat runt lite här på forumet och utifrån det jag läst genom dagböckerna så förstår jag att ni är ganska erfarna spelare.
Min fråga är alltså vad är en bra basis för att börja spela på nätet, hur skal man gå till väga? var bör man spela?
Vilken typ av NL rekommenderas att börja med?
Kom gärna med andra tips som ni tror kan vara relevanta.
Hur började ni erat spel?
Är tacksam för alla svar. _________________ Oh why not.. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Raffen
|
Skrivet: Sön Maj 09, 2010 12:05 Rubrik: |
|
 |
Personligen har jag aldrig läst en pokerbok och kommer förmodligen aldrig göra heller. Jag lärde mig genom att nöta, mest freerolls till en början men sen cash och StG på lägre nivåer.
Kan säkert vara en bra ide att läsa lite böcker eller liknande om du känner att du behöver. Jag rekommenderar också precis som du är inne på att spela på en nivå som du tycker är bekväm. Akta dig bara för att lira på för låga nivåer då spelet oftast är oseriöst och dåligt (min uppfattning).
Lycka till! _________________ When I get sad I stop being sad and be awesome instead. - True story |
|
| Till överst på sidan |
|
|
gdaily

|
Skrivet: Sön Maj 09, 2010 12:12 Rubrik: |
|
 |
| Citat: | | -Sätta en maxlimit när man ska sluta: Nu har jag gått plus 100 kr, då nöjer jag mig för idag, och sen fortsätta så varje dag tills man känner att nu är det dags att höja min limit till 150 kr. |
Helt fel. Du ska sätta en maxlimit hur mycket du ska förlora, inte vinna! Annars kommer du väldigt lätt in i trallen att du vinner 100 kronor tio dagar på raken, men när du förlorar så kan du inte sluta och så gular du hela rullen. Jag har sett det så många gånger, spelare som inte kan gå från bodet för att de ligger back.
När du ligger plus så spelar du däremot bättre, du fattar bra beslut och har tempot på din sida. Låt dina vinstsittningar bli långa, förlustdagarna korta...
Om du vill, så kan du ha en stopp-lossgräns från toppen, ex: Om du ligger 100 kr plus, så kliver du om du skulle gå ner på noll. Jobbar du upp dig till 200 kr plus, så kliver du om du ramlar ner till 100 kr plus, och så vidare.
Sedan gäller alltid HALT-regeln , du spelar inte om du är Hungrig, Arg, Ledsen eller Trött.
Lycka till! |
|
| Till överst på sidan |
|
|
gits
|
Skrivet: Sön Maj 09, 2010 14:36 Rubrik: |
|
 |
| gdaily skrev: | | Citat: | | -Sätta en maxlimit när man ska sluta: Nu har jag gått plus 100 kr, då nöjer jag mig för idag, och sen fortsätta så varje dag tills man känner att nu är det dags att höja min limit till 150 kr. |
Helt fel. Du ska sätta en maxlimit hur mycket du ska förlora, inte vinna! Annars kommer du väldigt lätt in i trallen att du vinner 100 kronor tio dagar på raken, men när du förlorar så kan du inte sluta och så gular du hela rullen. Jag har sett det så många gånger, spelare som inte kan gå från bodet för att de ligger back.
När du ligger plus så spelar du däremot bättre, du fattar bra beslut och har tempot på din sida. Låt dina vinstsittningar bli långa, förlustdagarna korta...
Om du vill, så kan du ha en stopp-lossgräns från toppen, ex: Om du ligger 100 kr plus, så kliver du om du skulle gå ner på noll. Jobbar du upp dig till 200 kr plus, så kliver du om du ramlar ner till 100 kr plus, och så vidare.
Sedan gäller alltid HALT-regeln , du spelar inte om du är Hungrig, Arg, Ledsen eller Trött.
Lycka till! |
Du glömde en viktig grej påverkad av sprirdrycker he he. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Whoopsedaazy
|
Skrivet: Ons Maj 12, 2010 13:13 Rubrik: |
|
 |
| Raffen skrev: | Personligen har jag aldrig läst en pokerbok och kommer förmodligen aldrig göra heller. Jag lärde mig genom att nöta, mest freerolls till en början men sen cash och StG på lägre nivåer.
Kan säkert vara en bra ide att läsa lite böcker eller liknande om du känner att du behöver. Jag rekommenderar också precis som du är inne på att spela på en nivå som du tycker är bekväm. Akta dig bara för att lira på för låga nivåer då spelet oftast är oseriöst och dåligt (min uppfattning).
Lycka till! |
Ja, något jag inte tror på ær dock att læsa alldeles før många, då det helt enkelt blir lite før mycket information.
Oseriøsa spel, på låga nivåer kan jag mycket væl tænka mig att det blir , men jag undrar lite hur du menar? Ær det inte så att man egentligen suktar lite efter bord med sæmre spel?
Menar du med oseriøst att æven fast man sjælv føljer teorins alla punkter till 100% och egentligen gør många "korrekta" drag, så fungerar det ændå inte pågrund av totalt ologiska spel från sina motståndare.
Analysera sitt eget spel har jag førstått spelar en stor roll, har sett att man på forum lægger ut historiken før en specifik hand før att få synpunkter från andra. I min mening så kænns det av någon anledning bæst att man på egen hand analyserar, men jag ær lite splittrad dær. Åsikter?  _________________ Oh why not.. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Whoopsedaazy
|
Skrivet: Ons Maj 12, 2010 13:14 Rubrik: |
|
 |
| gdaily skrev: | | Citat: | | -Sätta en maxlimit när man ska sluta: Nu har jag gått plus 100 kr, då nöjer jag mig för idag, och sen fortsätta så varje dag tills man känner att nu är det dags att höja min limit till 150 kr. |
Lycka till! |
Sedær ja, bra du sa det, ska minsann ha det i åtanke. Helt klart en bættre strategi.
Tack! _________________ Oh why not.. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
SmeBalle

|
Skrivet: Ons Maj 12, 2010 16:36 Rubrik: |
|
 |
En viktig sak om du är ny på nätet, Öppna aldrig ett konto direkt på siten du vill spela på. Utan öppna kontot via någon site som ger dig en rakeback eller dyligt.
pokersrategy.com . pokernews.com det finns ganska många å välja.
Jag rekommenderar pokerstrategy.com |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Ons Maj 12, 2010 21:17 Rubrik: |
|
 |
| SmeBalle skrev: | En viktig sak om du är ny på nätet, Öppna aldrig ett konto direkt på siten du vill spela på. Utan öppna kontot via någon site som ger dig en rakeback eller dyligt.
pokersrategy.com . pokernews.com det finns ganska många å välja.
Jag rekommenderar pokerstrategy.com |
Om jag inte missminner mig helt..så har väl pokerstrategy bara de fyra största pokerrummen. Men annars så kan ditt tips vara bra.
Själv gillar jag teorin (därav många pokerböcker), mer än själva spelet...speciellt över nätet, Live är en helt annan sak.
//Macess _________________ Finns även på facebook:
http://www.facebook.com/Macess |
|
| Till överst på sidan |
|
|
ooPKoo
|
Skrivet: Ons Sep 15, 2010 16:28 Rubrik: |
|
 |
Pokerstratety har 21 pokerrum att regga sig genom, men bara ett fåtal du kan få gratispengar till utan någon insättning. _________________ Ung desperat man söker snygg, intelligent tjej med de rätta formerna. Kan även tänka mig en erfaren kvinna. En mogen äldre dam går också bra, och i värsta fall en kille. Svar till "Middag för två?" |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|