neophron
|
Skrivet: Lör Okt 24, 2009 19:41 Rubrik: Nära nära |
|
 |
Neeeeejjjj!
Spelade 12500 guaranteed på William Hill, 5$ rebuy. Brukar inte spela den eftersom den ofta har över 1000 spelare vilket är mer än dubbelt så många än jag normalt vill möta. Men ibland känns det rätt att spela turneringar som man normalt brukar låta bli. 1126 spelare blev det ,150 platser betalda.
För att korta ner en annars jättelång historia lite lite grann så spolar vi fram tills det är 42 spelare kvar, jag har spelat min bästa poker länge och ligger på plats 20.
Jag har som vanligt spelat äckligt tight trots att det är en rebuy, dom få händer jag spelat har jag fått bra betalt för, det är fördelen med rebuy, många har får dåligt tålamod och för låga krav på vilka händer dom är beredda att satsa allt med, vilket gör att jag kan plocka upp stora potter utan att riskera att åka ur. Det är ju inte alltid det funkar, ibland tynar jag bort och slutar utanför pengarna utan att vara nära att ta hem nån vettig pott, men det är den taktik som funkat bästa för mej, gambla och hamna i 50/50 situationer är inget jag vill göra, då behöver man tur, och det har jag aldrig haft
Blindsen är 5000/10000 och med anten så ligger de 40000 i potten när handen börjar. Sitter först och får KK, en hand som gjord för att göra en stor höjning och stjäla potten, men jag vill få ut max av den handen, och eftersom det varit rätt vilt spel vid bordet på slutet så bestämmer jag mej för att limpa in för att sedan trycka den stackare som höjer för att stjäla blindsen allin, men 2 spelare limpar in + BB, lite för många spelare med i potten för att det ska kännas bra, är floppen, den ser rätt ofarlig ut, men man vet aldrig. BB går allin, han har 13000 mindre än mej, vilket betyder att om jag förlorar så är jag så gott som ute, just nu har jag 62$ i vinst(ligger 42:a) plats 40 ger ca 85$. BB går allin och jag callar direkt, baserat på hur han tidigare spelal så vet jag att han har något, skulle bli väldigt förvånad om han bluffade i det här läget, en träff på knekten känns trolig, jag skulle aldrig lägga KK i det här läget utan går allin , dom övriga foldar utan tvekan och han visar upp J7off, en uppdubbling här ger mej tillräckligt marker för att placera mej på en 5:e plats med ca 1000$ i prispengar, 1:a plats ger nästa 3700$ och i den form jag är nu så såg jag mej som vinnare av turneringen, men ett J kom på turn och jag var så gott som ute. Ångrar givetvis så här i efterhand att jag inte betade 4xbb preflopp, men jag blev girigt och ville få max utdelning på min fina hand. 62$ hade jag varit nöjd med i vanliga fall, men som jag spelat i den här turneringen kändes det som ett rån att jag inte fick med mej mer från den. Men sånt är livet, jag är ju med där upp väldigt ofta nu så förr eller senare så får jag nog utdelning. |
|
Macess

|
Skrivet: Lör Okt 24, 2009 22:44 Rubrik: |
|
 |
Surt att torska på detta sätt. Visst kan man alltid ångra sådant spel som du gjorde i efterhand...men hur som, så hamnade du i en situation som Vi alla vill hamna i. Efter floppen där markerna åkte in, så är du väldigt stor favorit...
Som alltid så måste man ha turen (eller hålla oturen borta) med sig ibland...det hade inte du. Tycker fortfarande du spelade handen korrekt, kan göra liknande spel ibland (även då jag inte är något fan av slowspel)..Lycka till framöver.
//Macess _________________ Finns även på facebook:
http://www.facebook.com/Macess |
|