| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Macess

|
Skrivet: Mån Dec 21, 2009 19:26 Rubrik: MTT: TT i en knivig sits. |
|
 |
Vill ha lite feedback om en hand som jag såg imorse, kommer senare med följdfrågor. Postade den även på det "andra" forumet med liknande namn...detta just för att jag vill veta hur jag ska gå till väga när det händer mig....:
Satt och railade lite imorse på 215$ second chance (P.Stars), och då utspelade sig en mycket intressant hand.
Jag kommer att se handen som spelaren på knappen, och vill ha förslag på hur man tar sig igenom handen.
Blinds 2500/5000 ante:500, 24 spelare kvar..alla är redan ITM. I övrigt så kan väl sägas att för de flesta blinds stölder så brukar en bet på 12k göra susen.....
Bara numrerat platserna där 1 är SB och 8 knappen..vidare så är stackarna ungefär som jag minns dem.
1: 125k
2: 250k
3: 350k
4: 75k
5: 150k
6: 300k
7: 220k
8 (DU): 360k Hand: TT
3 (UTG): Raise till 15k
4 : Ställer för sina 75k.
Nu foldar övriga, vad gör du?
Tacksam för svar //Macess _________________ Finns även på facebook:
http://www.facebook.com/Macess |
|
| Till överst på sidan |
|
|
only_bridge
|
Skrivet: Tis Dec 22, 2009 02:17 Rubrik: |
|
 |
| Jag skulle foldat där. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cold-plays

|
Skrivet: Tis Dec 22, 2009 08:44 Rubrik: |
|
 |
första tanken är en given fold.
UTG är såklart problemet så det handlar väl även hur bra read vi har på honom men med 1010 på handen och UTGs stack så gamblar vi nog ganska rejält om vi pushar.
Med tanke på hur bra vi verkar ligga till i turneringen så kommer det bättre lägen. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Jokehim
|
Skrivet: Tis Dec 22, 2009 13:09 Rubrik: |
|
 |
| Tycker också det är onödig risk att ta. Dock är väl chansen rätt liten att någon av dessa två har AA till JJ. Men då du inte lagt något i potten hade jag fegat då du trots allt har en rejält med tid att hitta händer. Dessutom har du itne visat svaghet genom att raisa och sen folda. Hade jag betat 15k och fått all-in för 75k hade jag naturligtvis callat såvida inte andra spelaren är supertight. På finalbord är det sällan några som gamblar däremot. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Sön Dec 27, 2009 11:48 Rubrik: |
|
 |
Har redan publicerat svaret på det "andra" forumet...men kan vara dags att posta det här också. Även om inte det är så intressant.
Det som hände var att knappen synade (ingen som föreslog detta alternativ...kanske inte heller det bästa). Frågan är väl iofs om knappen behöver höja för att isolera...sitter UTG med AA,KK, AK och ev QQ så åker nog markerna in ändå...och sämre hand är nog fold från UTG.
Knappen var uppe emot två överkort (Tror det var AJ, men minns inte riktigt)...och vann potten. (UTG foldade).
Funderade vidare på den där handen, och kom fram till att man som sagt inte behöver isolera där. Det kostar trots allt ytterligare 60k för UTG att vara med i potten (han får oddsen 2-1)...
//Macess _________________ Finns även på facebook:
|
| Till överst på sidan |
|
|
limpan73
|
Skrivet: Sön Jan 24, 2010 18:19 Rubrik: |
|
 |
Intressant! Vilken linje väljer majoriteten på det andra forumet (fold, syn eller ställ)? Förstår jag dig rätt Macess så förespråkar du syn eller ställ framför fold?
Själv tycker jag det är långt ifrån givet. Beror som sagt på hur de andra spelat tidigare men, i mitt fall, även på hur jag spelat tidigare. Men med tanke på chipstacken så är det nog inget fel på självförtroendet så jag skulle mycket väl kunna syna. Rätt eller fel? Vet ej... |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Sön Jan 24, 2010 19:08 Rubrik: |
|
 |
Alltså, som sagt jag är fortfarande kluven på vad som är bästa svaret.
Men det man lärde sig tidigt i poker var ju att i sådana här lägen höja (för att isolera) eller folda (vilket är ett rimligt alternativ, då man faktiskt inte investerat något i potten....).
Frågan är mer om man behöver höja här för att isolera (ALLA spelare på den här nivån vet att du kan höja med stort urval av händer...och du kommer inte skrämma bort bättre händer, kanske händer som JJ och AQ viker, men inte bättre än dem)...därför så kanske man inte behöver höja här, har UTG bra så synar han också...vid monster QQ,KK eller AA...så kommer ett ställ (ev även AK).
En liten parantes, om vi "bara" synar här med TT...så skall vi göra likadant med QQ eller bättre också.
//Macess _________________ Finns även på facebook:
|
| Till överst på sidan |
|
|
swede1717
|
Skrivet: Tor Sep 29, 2011 00:29 Rubrik: |
|
 |
| Folda och vänta på ett bättre läge, riskera inte hela stacken när UTG är ett frågetecken om spelaren inte har en bra "read" på honom. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|