| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
orange
|
Skrivet: Mån Nov 24, 2008 09:41 Rubrik: Modereringsriktlinjer? |
|
 |
Jag undrar, på förekommen anledning, om det finns några klara modereringsriktlinjer på detta forum?
Efterhand kommer det in personer som har svårt att sätta gränser för sitt uttryckssätt. Rena personangrepp och grova förolämpningar som "idiot" anser i varje fall inte jag hör hemma på ett seriöst forum.
Se 98suiteds inlägg i Mecess' dagbok, postat natten till idag! Visserligen har 98suited bidragit positivt till forumet med ett par artiklar bl. a. - men det ger honom inte rätt att gå över alla gränser!
Eller vill ni moderatorer ha ett forum som svämmar över av förolämpningar och allehanda besserwissrar och skitslängare?  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Lobtec Moderator

|
Skrivet: Mån Nov 24, 2008 11:27 Rubrik: |
|
 |
Vi har ganska klara moderingsriktlinjer här. Dels har vi högt i tak och dels har vi inte behövt gå in och ändra i poster på grund av att folk har gått över linjen.
När det gäller nämnda post så måste jag erkänna att vid det tillfället låg jag och sov (jag gör det ibland, faktiskt ). Nu har jag kikat på posten och lagt in ett litet meddelande. Jag hoppas att ni båda kan fortsätta diskutera med varandra men hålla det på en pokernivå.
Det är absolut inte tillåtet att gå till personangrepp och båda två har gått över gränsen. Jag hoppas att detta räcker som varning.
Vårt mål är att ha ett forum där alla känner sig välkomna, både duktiga och nybörjare. Ha alltid i bakhuvudet att ni också började någonstans. De som kommer och ställer frågor vill bara lära sig och det är er de ser upp till!
Ta det nu lugnt och var trevliga så kör vi vidare med ett trevlig forum. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
98suited

|
Skrivet: Mån Nov 24, 2008 12:15 Rubrik: |
|
 |
| Jag kan definitivt vara "the bigger man" och be om ursäkt till orange, naturligtvis är det fånigt att kalla någon man inte håller med för idiot, MEN, han är ingen ängel själv och gör ett väldigt bra jobb att provocera fram personangreppen. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
orange
|
Skrivet: Mån Nov 24, 2008 19:02 Rubrik: |
|
 |
Jag accepterar din ursäkt. Jag håller med om att jag varit provocerande, och ber också om ursäkt.
Moderatorn har förstås helt rätt i övrigt. Nu går vi vidare och pratar poker framöver!  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
98suited

|
Skrivet: Tis Nov 25, 2008 00:18 Rubrik: |
|
 |
Tack. Jag accepterar även din.
| orange skrev: |
Moderatorn har förstås helt rätt i övrigt. Nu går vi vidare och pratar poker framöver!  |
Det låter bra  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Acemeister
|
Skrivet: Tis Nov 25, 2008 08:54 Rubrik: |
|
 |
...och inte ett öga är torrt på forumet...*sniff*...*sniff*...  _________________
"Att få meka, pilla, serva dom, underhålla dom, köra dom, det är det som ger power!"
http://www.youtube.com/watch?v=V9nEPvca4vk |
|
| Till överst på sidan |
|
|
98suited

|
Skrivet: Tis Nov 25, 2008 11:58 Rubrik: |
|
 |
Ja visst var det ett vackert ögonblick (why can't we all just get along)  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Acemeister
|
|
| Till överst på sidan |
|
|
orange
|
Skrivet: Lör Maj 30, 2009 11:23 Rubrik: |
|
 |
Så är tyvärr 98suited igång igen...
...under "Hand history"-delen beklagar han sig idag i en diskussion med mig över att det inte finns någon "ignorera-imbecill"-funktion på detta forum(!)
Detta måste väl ändå ses som ett personangrepp? Tycker definitivt han gått över gränsen. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Lobtec Moderator

|
Skrivet: Mån Jun 01, 2009 11:06 Rubrik: |
|
 |
Att ni två inte kan ta det lite lugnt
Dra ner lite på nivån igen och försök hålla er till handen/spelet. Försök i alla fall att acceptera att någon annan har en annan åsikt och ge er inte på att diskutera vem som är bäst osv. För att ta ett exempel på att ha ett öppet sinne är Daniel Negreanu ett bra exempel. Han kör en utmaning på Pokerstars om att kunna bygga upp en bankrulle. Han börjar på $10 och ska förvandla detta till $100 000. Jag läste en intervju med honom där han berättar att han tycker att hans spel har förbättrats på grund av att han spelat på så låga nivåer. Han hade fått olika ideer som han försöker köra på de höga borden han normalt sitter på.
Så respektera varandra och var alltid öppen för andras tankar och ideer, oavsett hur länge de har spelat eller nivån de spelar på. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|