| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
orange
|
Skrivet: Ons Nov 11, 2009 11:20 Rubrik: Moderatorers aktivitet? |
|
 |
Jag har märkt, att det under november kommit in flera inlägg på engelska, som egentligen inte borde stå kvar. Ett flertal inlägg från "Ramya" idag, som definitivt är spam. Och åtminstone ett inlägg från "karlyboroda" eller något sådant, under temat "SvS, slump eller inte". Det inlägget skrevs för många dagar sedan.
Man kan ju undra, hur det är ställt med moderatorernas aktivitet. Det verkar inte, som de ens en gång i veckan surfar in på denna site... |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Lobtec Moderator

|
Skrivet: Ons Nov 11, 2009 11:31 Rubrik: |
|
 |
Naturligtvis är vi inne på forumet, i stort sett konstant faktiskt. Ibland kommer det räder mot forumet som vi missar då vi inte kan hålla konstant övervakning. Idag kom det ett sånt då Ramya postade 5 stycken spaminlägg. Dessa är borttagna.
När det gäller karlyboroda så har jag valt att låta den stå kvar då det faktiskt inte är något spaminlägg. Spam = helt orelevant angående inlägget, ofta med länkar till suspekta sidor. Då många är duktiga på engelska låter jag alltså karlyborodas inlägg stå kvar. Innehållet i själva posten är ju inte mindre relevant för att det är på engelska. Likväl låter jag poster på både danska och norska stå kvar.
När det gäller vår/min aktivitet så kommer jag ihåg att det var en viss person som flög i taket då jag kommenterade i en hand history för ett tag sen.... |
|
| Till överst på sidan |
|
|
orange
|
Skrivet: Ons Nov 11, 2009 15:54 Rubrik: |
|
 |
Nej, det var ingen som "flög i taket", när Lobtec kommenterade i en hand history för en tid sedan! Jag bara ifrågasatte det lämpliga, och jag motiverade också mitt ifrågasättande.
Och jag kanske verkar sur, som klagat på spammande idag..
Däremot tycker jag att det inte skulle skada, om man fick in lite mer aktivitet från pokerspelares sida i forumsdelen. Om jag som moderator skall behöva skriva i hand history-delen, för att aktiviteten är så urbota låg, då skulle jag ta det som ett misslyckande.
Men målet med denna site är väl primärt att tjäna pengar, på folk som reggar sig på pokersiter genom denna site..  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Flushdraw
|
Skrivet: Ons Nov 11, 2009 16:33 Rubrik: |
|
 |
| orange skrev: | | Om jag som moderator skall behöva skriva i hand history-delen, för att aktiviteten är så urbota låg, då skulle jag ta det som ett misslyckande. |
Så du menar att en pokerintresserad person som också är moderator inte få ge sig in i pokerdiskussioner? Moderatorer är oftast de på forumen som har störst intresse av ämnet och också kan mycket. När det gäller Lobtec så är det ju han som startat sidan en gång i tiden (jäkligt länge sen vad jag kan se) och har antagligen gjort det för att han är intresserad av poker.
Hela du verkar vara ett stort klagande och letar hela tiden efter fel. Varför inte strunta i sidan (inklusive alla added osv) om nu allt är så jäkla dåligt. Eller du, ännu bättre, starta ett eget forum eftersom det är så lätt?
Inte ofta jag skriver, jag läser mest, men ibland är vissa bara för mycket. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cmbellman

|
Skrivet: Ons Nov 11, 2009 16:36 Rubrik: |
|
 |
Nu tycker jag att det blev lite gnälligt. Även om sajtägaren tjänar några kronor så är det vi som användare som har den stora vinningen genom alla forumturneringar. Eftersom det är gratis att vara medlem tycker jag att det bara är att tacka och ta emot. Jag håller med om att forumaktiviteten iblad är låg. Men om du tittar på antal sidvisningar så är det många som besöker sidan och läser inläggen.
Det är väl inte så många som vill skriva helt enkelt.
Eftersom även Lobtec spelar poker tycker jag absolut att även han som moderator ska kunna kommentera inlägg! |
|
| Till överst på sidan |
|
|
skaft Moderator

|
Skrivet: Ons Nov 11, 2009 16:49 Rubrik: |
|
 |
Spela Poker har sedan starten 2004 varit en samlingsplats för pokerintresserade, amatörer som proffs, och tonen har hela tiden varit mycket god. Det har egentligen aldrig gjorts någon skillnad på om personen som skriver ett inlägg är vanlig medlem eller moderator utan alla åsikter har välkomnats. Jag tror också det är därför som Spela Poker har blivit en naturlig samlingsplats för många pokerintresserade.
Det förvånar mig mycket att du Orange, som trots alt varit med i forumet under dryga fyra års tid, helt plötsligt tycker att moderatorer inte skall lägga sig i trådar eftersom det mer eller mindre stänger dem. Mentaliteten har under alla år varit precis den samma och det är inget nytt att Moderatorer går in och har åsikter om innehållet i specifika trådar. Poker har, och kommer aldrig få, en absolut kunskap vilket också innebär att människor kommer fortsätta att diskutera ämnet. Personligen lär jag mig från andra och kan med hjälp av dem också utveckla mitt spel, oavsett om användaren heter Lobtec och har moderator efter namnet.
Det är ingen som tvingar någon att tycka saker i forumet och vi vet av erfarenhet att det går 10 läsare på en som skriver i ett forum. Därför är vi oerhört tacksamma för alla användare som är aktiva här på sidan. Det är viktigt för både besökarna och spela pokers framtid. Det är också tack vare besökarna som vi får möjligheten att anordna våra veckoturneringar med extrapengar i potten och våra specialturneringar som dyker upp med jämna mellanrum. Att vi fram tills idag har kunnat stoppa i $17500 extra i onsdagsturneringarna och $129 955 i söndagsturneringarna beror inte i första hand på oss moderatorer eller sajtens ägare utan det är tack vare de besökare som faktiskt är med och deltar.
Spela Poker kommer fortsätta med sitt forum och med sin positiva framtoning oavsett om det inte passar alla. Valet finns trots allt att sluta att besöka oss och istället använda sig av något annat av de flera tusen samlingsplatser som finns att välja på där ute. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
orange
|
Skrivet: Ons Nov 11, 2009 18:16 Rubrik: |
|
 |
[quote="Flushdraw"][quote="orange"]Om jag som moderator skall behöva skriva i hand history-delen, för att aktiviteten är så urbota låg, då skulle jag ta det som ett misslyckande.[/quote]
Så du menar att en pokerintresserad person som också är moderator inte få ge sig in i pokerdiskussioner? Moderatorer är oftast de på forumen som har störst intresse av ämnet och också kan mycket. När det gäller Lobtec så är det ju han som startat sidan en gång i tiden (jäkligt länge sen vad jag kan se) och har antagligen gjort det för att han är intresserad av poker.
Hela du verkar vara ett stort klagande och letar hela tiden efter fel. Varför inte strunta i sidan (inklusive alla added osv) om nu allt är så jäkla dåligt. Eller du, ännu bättre, starta ett eget forum eftersom det är så lätt?
Inte ofta jag skriver, jag läser mest, men ibland är vissa bara för mycket.[/quote]
Jag tycker det är löjligt, att du klagar på att jag klagar. Du kallar mig ett "enda stort klagande" (!) Vad är det för trams? Bara för att du är så oengagerad, att du bara startat en enda tråd i handhistorikdelen på fyra års tid...Vad är du själv, en liknöjd pajas, oförmögen att producera något skriftligt av värde?
Oavsett om moderatorerna betraktar detta som ett "positivt" forum med turneringar, så finns här väldigt lite att hämta, för den, som vill utvecklas som pokerspelare. Det är ett faktum, men många är väl nöjda med att spela någon turnering då och då, och struntar i resten.
Avslutningsvis tycker jag det är trist, att moderatorerna brister så i självkritik, att man pratar om att man kan sluta besöka sidan..det vore bättre, om man arbetade för att få in fler aktiva skribenter istället. Om det går tio läsare på varje inlägg, spelar ju ingen roll för skribenten, och läsaren. Antalet läsare höjer knappast kvalitén på forumet.
Visst kan jag sluta besöka sidan, det har jag faktiskt gjort periodvis tidigare, p.g.a. den låga aktiviteten här. Men det är ett beslut, som jag i så fall tar själv. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cmbellman

|
Skrivet: Ons Nov 11, 2009 19:59 Rubrik: |
|
 |
Orange du har väl inte blivit GUL Du låter så bitter!
Skämt o sido fortsätt skriva, men räkna med mothugg om du blir för negativ  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Lobtec Moderator

|
Skrivet: Tor Nov 12, 2009 10:15 Rubrik: |
|
 |
Jag måste säga att jag har svårt att förstå meningen med denna tråden. Du börjar med att klaga på spam som vi tog bort i stort sett direkt. Sen tycker du att vi är inaktiva men ändå får vi inte skriva för då är det ett misslyckade från vår sida.
Till att börja med så är det naturligtvis upp till dig att tycka att det är ett misslyckande att jag skriver i poster. Vi ser det inte så, och kommer inte att se det så framöver, och därför kommer vi att vara aktiva i trådar. Målet är alltid att vara mer aktiva än vad vi är nu och jag kommer aldrig tycka att jag misslyckats om vi lyckas med det.
Orsaken till att jag startade spelapoker.se var att jag tyckte det var, och tycker fortfarande, roligt med poker.
Vi har gjort mängder med saker under årens lopp för att öka aktiviteten i forumet. Det är inte det lättaste att få igång ett spirande forum tyvärr och vi har också bett om hjälp till ideer osv på vägen. SP Mania och No-Limit Onsdag startade till exempel som ett sätt att öka aktiviteten också här.
Istället för att säga att allt är fel och att vi misslyckats, varför kan du inte komma med några ideer om hur vi får hit postande spelare? Hur ska vi göra för att alla de som faktiskt kommer hit ska posta? |
|
| Till överst på sidan |
|
|
only_bridge
|
Skrivet: Tor Nov 12, 2009 10:58 Rubrik: |
|
 |
| Jag håller med om att det där inlägget om SvS, slump eller inte, borde tagits bort, men resten av den här tråden är ju bara trolling. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|