Tack så mycket för hjälpen. Jo, då kommer väl pokalen så småningom.
Jag är fortfarande osäker på om antivirusprogrammet detekterade ett verkligt virus eller om det endast var falskt alarm men jag återställde ju ändå datorn fullständigt.
Antivirusprogrammet Telia Säker Surf ansåg att en fil med namnet: Microgaming\Poker\triobetMPP\mppoker.exe var en Trojan. Jag antar att det därifrån spred sig vidare till alla de andra filerna, som jag angav i första inlägget.
Efter återställning av datorn, så agerar nu i stället datorns ursprungliga antivirusprogram Mc Afee, som dock inte anser att denna fil är en Trojan.
Jag lyckas däremot nu inte att ladda ned Winners pokerklient på nytt, på grund av att datorns antivirusprogram Mc Afee LiveSafe - Internet Security tolkar filen med namnet winnerCsetup_5d791.exe såsom en trojan. Nedladdning av flera andra av iPokers pokerklienter fungerade dock problemfritt.
Jag har skickat E-post till de berörda pokerbolagen, så att de är medvetna om problemen.
Jag får tills vidare klara mig utan Winner och spela på alla andra sidor, som fungerar problemfritt samt helt avstå surfande för att minimera virusrisk på pokerdatorn fortsättningsvis.