| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Macess

|
Skrivet: Mån Jul 25, 2011 02:17 Rubrik: Re: Svenska Spels pokerklient |
|
 |
| Spelsajten skrev: | | Känns som svenska spels poker klient är den bästa. Synd att de har så dåligt utbud på turneringar osv. Vilken tycker du Macess är den bästa pokerklienten? Vilken sida spelar du mest på? |
Ursäkta för ett väldigt sent svar...hade missat din fråga.
Vet inte vilken klient som är bäst, roligast är väl att spela på dem som ger mest mervärde. Nu så har mitt online spel nästan helt dött ut dessutom (brist på intresse, inte på pokern...men på att sitta och stirra in i en skärm i flera timmar, för att sedan i bästa fall dubbla upp insatsen).
Hellre då live, så man kan sitta och snacka skit med dem runtomkring (iofs så kom jag precis hem från Krukan efter att ha vunnit över en dövstum kille ...efter en seg HU).
Men måsta man välja site så säger jag PAF (för alla deras EGNA turrar)...och SvS när det gäller cg (mindre i rake för oss hobby lirare).
//Macess _________________ Finns även på facebook:
http://www.facebook.com/Macess |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Tor Aug 04, 2011 14:08 Rubrik: |
|
 |
Internet pokern lockar inte alls..
Däremot så kan jag (när jag ska ta död på lite tid) sitta och spela freerolls på Stars (HORSE, Stud H/L mm mm), det känns meningslöst om man skulle göra det för pengarna eftersom det gäller att först och främst kvalificera sig för söndags (eller för all del lördags) finalerna (72 platser av ca 6000 går till finalerna)..Där de har 2000$ i prispotten (och då säkert upp emot, återigen, 6k deltagare).
Så det är inte för pengarna jag sitter och spelar dem..
Nu har jag dessutom hittat ytterligare en morot, satt med en Stud H/L och spelade samtidigt som jag tittade på en film, filmen tog slut och klockan var alldeles för mycket..så jag stängde av pokern då vi var ca 150 stycken kvar och jag hade dubbla medelstacken (72 som skulle få gå vidare).
Dagen efter såg jag att mina marker räckte till en 33:e placering (vilket kvalificerade mig för en final freeroll...som jag ändå inte kommer att spela ).
Sedan dagen efter (läs igår)..så gjorde jag samma sak igen, men nu så spelade vi "PL Omaha/Hold 'em Mixed".
Jag låg 4:a och hade 90384 (japp, jag antecknade ) , 551 spelare kvar...blindsen var 10 minuters och för tillfället 80/160. Medel var ca 10k.
Idag så såg jag att mina marker räckte till en 12:e plats, och återigen alltså en final freeroll...
-------------
Nog om det, siktar ev på PL Omaha tripple stack på söndag på krukan, sedan så har jag också anmält mig till Pokerkryssningen...väntar dock på bekräftelse från PAF..
Simma lugnt, //Macess _________________ Finns även på facebook:
|
| Till överst på sidan |
|
|
jagbubblar

|
Skrivet: Tis Sep 06, 2011 13:57 Rubrik: |
|
 |
Blir det någon rapport från bataljen på Östersjön? _________________ Infensus et Cogitatio |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Tis Sep 06, 2011 23:04 Rubrik: |
|
 |
Kort rapport (Jag tillbringade inte allt för mycket tid i kortrummet ändå)
Jag åkte ganska snabbt ur huvudturneringen efter att ha läst min motståndare helt åt h-vete....Kort skrivet så försökte jag få honom att lägga sin 9T..på floppen 8JQ, jag hade KQ..och drog således dött.
Jag åkte inte först av de 108 deltagare...men inte så långt efter.
Blev även ett försök med en sit'n go..men även den gick åt fanders (men där åkte jag visserligen ut först...om nu det skulle vara något att skryta med).
Om jag ska skryta om något, så är det att jag inför finalbordet...förutspådde att Linkan eller Conny skulle vinna kryssningen, nu blev det ju så att det gjordes en deal hu (så infon på denna sida om vinstpengarna för 1:an och 2:an stämmer inte...men antar att det är bagateller) mellan de bägge.
En liten parantes är att Conny som vann (om nu någon skall koras till segrare...men det ville ju i alla fall PAF göra), lyckades nästan (kom 3:a eller kanske 4:a) klonka Sunday Warm up för några veckor sedan, men fick sedan sitt konto kapat dagen efter (ca 50k$).
Så när jag gratulerade Conny så sa jag att nu fick han i alla fall tillbaks en liten del...han svarade att det dock var i fel valuta..
Lärde känna Linkan innan kryssningen, och Conny under lördagskvällen....bägge killarna var helt kanon, och diskuterade gärna händer mm mm mm. Värdiga vinnare!
Vidare så fanns det faktiskt möjlighet att någon inom familjen skulle klonka kryssningen då både syrran och hennes gubbe var kvar inför dag 2, gubben dessutom som chipleader med strax över 130k...Jorma (gubben alltså) fick dock nöja sig med en 9:e plats och ca 6,5k...syrran blev helt utan pengar..
|
| Till överst på sidan |
|
|
SP_Mike

|
Skrivet: Tis Sep 06, 2011 23:23 Rubrik: |
|
 |
| Shit, hur fick de ut pengarna så snabbt, kaparna alltså? |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Ons Sep 07, 2011 00:30 Rubrik: |
|
 |
| SP_Mike skrev: | | Shit, hur fick de ut pengarna så snabbt, kaparna alltså? |
Givetvis polisanmäldes händelsen, det som man kan se i historiken är att pengarna spelades bort på de högsta "high stakes" borden..Kontot blev förmodligen kapat samma dag..men han upptäckte detta först dagen efter.
Ungefär samma sak hände ju mig på Unibet (bortsett att det då kanske handlade om max 20€...men även dessa spelades/dumpades bort till någon på ett cg bord).
|
| Till överst på sidan |
|
|
Jokehim
|
Skrivet: Ons Sep 07, 2011 07:52 Rubrik: |
|
 |
Lyckas dom spela bort alla pengarna? Om inte hur mycket?
Känns ju som det borde finnas inbyggd spärr i programvaran så att om någon som aldrig spelat bort över $1000 tidigare blir uppringd vid nästa insättning eller dylikt. Alltså på något sätt försäkra att när det spelas för stora pengar så krävs det försäkring.
Nu vet jag förstås att pokersiterna främst är intresserad av att tjäna pengar och struntar i om någon tiltar bort en förmögenhet helt plötsligt. Lär väl sluta med att han får tillbaks pengarna denna gången och att kontot som vunnit pengar av han blir avstängt och tappar alla pengarna. Problemet är förstås om oskyldiga spelare varit inblandad i spelet ... |
|
| Till överst på sidan |
|
|
jagbubblar

|
Skrivet: Ons Sep 07, 2011 20:46 Rubrik: |
|
 |
Den/de jäveln/jävlarna skulle man leta upp och slå ihjäl
Trist med turren, men you cant win em all..
Jaha ja en riktig pokersläkt! Jorma, han är väl en riktig kryssningsräv? Såg att han kom 2a på en annan kryssning. _________________ Infensus et Cogitatio |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|