| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Macess

|
Skrivet: Tis Jan 25, 2011 17:43 Rubrik: Livespel i Sthlm 11/2.. |
|
 |
Drar igång en tråd som började i Texasvikings dagbok (men tycker det är taskigt att fortsätta den där).
Skulle alltså tycka det var kul att samla ihop ett gäng forumiter (även de som inte är så aktiva på själva forumet..men kanske desto mer på spelapoker mania är givetvis välkomna) för att lira en turre live i Sthlm.
Den 11/2 är en fredag, och då kör exempelvis "Krukan" (är Ni inte medlemmar där så kan säkert jag eller någon annan i sällskapet fixa in Er) en "deepstack NL Hold 'em turnering". Deepstack innebär 20k i startmarker och ganska långsam struktur...brukar bli klar någon gång tidigt lördag morgon (börjar 19.00 på fredagskvällen, och brukar vara fullt, dvs 80 pers). Inköpet ligger på 600:-, varav 100:- är rake.
Om Vi är fler som spelar så kanske man dels kan anmäla sig i god tid, och dels kanske ses 1,5h innan för en liten middag på någon krog i närheten. Vad tycker Ni...låter det intressant?
//Macess _________________ Finns även på facebook:
http://www.facebook.com/Macess |
|
| Till överst på sidan |
|
|
texasviking

|
Skrivet: Tor Jan 27, 2011 00:11 Rubrik: |
|
 |
Jag är på.
Bara jag slipper käka Mutton Vindaloo på Happy India. Kunde knappt se korten p.g.a. all svett och tårar i ögonen...  _________________ All Hail the Glory of the Hypnotoad!
twitter: @realtexasviking |
|
| Till överst på sidan |
|
|
hajmat

|
Skrivet: Tor Jan 27, 2011 22:36 Rubrik: |
|
 |
Count me on!
Sen är strukturen inte så himla långsam men 4-6 första nivåerna har man en del att leka med. _________________ "Omaha is a game that was invented by a sadist and is played by masochists."
-Shane Smith |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Fre Jan 28, 2011 00:04 Rubrik: |
|
 |
| texasviking skrev: | Jag är på.
Bara jag slipper käka Mutton Vindaloo på Happy India. Kunde knappt se korten p.g.a. all svett och tårar i ögonen...  |
| hajmat skrev: | Count me on!
Sen är strukturen inte så himla långsam men 4-6 första nivåerna har man en del att leka med.
|
Sedan räknar jag även med L8...då var vi fyra, hoppas på fler..
(Men är faktiskt skapligt nöjd hur som )//Macess _________________ Finns även på facebook:
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Fre Jan 28, 2011 20:54 Rubrik: |
|
 |
| Macess skrev: | | texasviking skrev: | Jag är på.
Bara jag slipper käka Mutton Vindaloo på Happy India. Kunde knappt se korten p.g.a. all svett och tårar i ögonen...  |
| hajmat skrev: | Count me on!
Sen är strukturen inte så himla långsam men 4-6 första nivåerna har man en del att leka med.
|
Sedan räknar jag även med L8...då var vi fyra, hoppas på fler..
(Men är faktiskt skapligt nöjd hur som )//Macess |
Räkna med mig också! _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
"Did you ever stop to think, and forget to start again?" A. A. Millne |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Lobtec Moderator

|
Skrivet: Fre Jan 28, 2011 21:02 Rubrik: |
|
 |
| Jag ska kolla upp om jag kan ta och komma upp den fredagen. Någon måste dock stå för mig på Krukan då jag faktiskt inte varit där tidigare. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Greenbay

|
Skrivet: Lör Jan 29, 2011 02:11 Rubrik: |
|
 |
Jag kanske kommer med och kanske även Tanten.
Jag var där idag och det gick ganska bra ett tag med pocket 4 som träffade 4 och lite senare pocket 4 som träffade 44 Sen blev det korttorka och fel floppar. Hade 11k kvar när han före mig går allin för andra handen i rad med 9k drygt med mörkar 1200/600/100. Jag har JJ och slänger in mina chips och han visar AQ. Jag klarar mig till river där A ramlar in.
Blir autoallin nästa hand i UTG med 1600. Tittar ner på A T får syn av 2 och sen allin av en med 9k. Syn fold av de andra så vi är tre i spel. De visar TJ o 55. Flop blir A93, turn 6, river 5!  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
lazone
|
Skrivet: Lör Jan 29, 2011 03:47 Rubrik: live spel isthlm |
|
 |
alldrig vart på krukan,är det unibets ställe?
kan även en dålig livespelare hänga på?
finns det cashgame när man åkt ur? |
|
| Till överst på sidan |
|
|
texasviking

|
Skrivet: Lör Jan 29, 2011 11:41 Rubrik: |
|
 |
Det är numera ett Pokerstars ställe, och ja det finns cashgame om/när man åker ut ur turneringen. _________________ All Hail the Glory of the Hypnotoad!
twitter: @realtexasviking |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Lör Jan 29, 2011 13:52 Rubrik: |
|
 |
| Lobtec skrev: | | Jag ska kolla upp om jag kan ta och komma upp den fredagen. Någon måste dock stå för mig på Krukan då jag faktiskt inte varit där tidigare. |
Sådana där saker är bagateller, vi som är tidigare medlemmar får bjuda in Er...absolut INGA problem //Macess _________________ Finns även på facebook:
|
| Till överst på sidan |
|
|
SmeBalle

|
Skrivet: Lör Jan 29, 2011 14:12 Rubrik: |
|
 |
| Jag inte heller varit på Krukan, vet inte vart den ligger, men är intresserad. Eventuellt så skulle man kanske söka medlemskap där. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Lör Jan 29, 2011 18:27 Rubrik: |
|
 |
| SmeBalle skrev: | | Jag inte heller varit på Krukan, vet inte vart den ligger, men är intresserad. Eventuellt så skulle man kanske söka medlemskap där. |
Allt sådant där fixar vi när dagen kommer...Jag kan ta ansvaret att kontakta dem tidigare samma vecka. //Macess _________________ Finns även på facebook:
|
| Till överst på sidan |
|
|
Greenbay

|
Skrivet: Lör Jan 29, 2011 22:53 Rubrik: |
|
 |
| Om det här blir av så skulle det vara kul att ses någonstans innan Krukan. Annars är risken att vi inte vet riktigt vilka som kommer från Spela Poker. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
SmeBalle

|
Skrivet: Sön Jan 30, 2011 00:53 Rubrik: |
|
 |
| Greenbay skrev: | | Om det här blir av så skulle det vara kul att ses någonstans innan Krukan. Annars är risken att vi inte vet riktigt vilka som kommer från Spela Poker. |
Ja de vore väl trevligt.
Om inte så ser man ju vilka som har Befair hoodis
Utom jag för jag har inte fått min än  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
SP_Mike

|
Skrivet: Sön Jan 30, 2011 01:02 Rubrik: |
|
 |