| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
98suited

|
Skrivet: Ons Okt 15, 2008 20:21 Rubrik: KK mot skum linje med djupa stackar |
|
 |
Denna småintressanta hand utspelades på mitt homegame för ett tag sedan.
Fi i handen är en ok spelare. Har dock svårigheter att spela bra med djupa stackar då han främst är en turneringsspelare. Det resulterar i en hel del lägen där han överspelar sina händer. Vi har massiv historia mot varandra och försöker alltid hitta på väldigt ostandardiserade spel. Vi bluffar varandra ofta och båda synar ner den andre vääääldigt tunt.
När vi spelar riktigt stora potter mot varandra har vi dock oftast bra händer. Båda har dock sett den andre ta blufflinjer med 2-300bbs. Han gillar att syna höjningar pf med en väldigt bred HD både i och ur position. Han brukar inte 3-beta alltför ofta dock så jag antar att han har en åtminstone hyfsad hand nu. Är dock inte säker pga av stackdjupen.
Vi spelar bara 0,5/1sek så pengarna har ingen betydelse för någon av oss.
Båda har ~400kr
5 spelare
Jag höjer med KK från co till 5, alla lägger sig fram till fi i BB som 3-betar till 20. Jag kör sneaky sneaky och synar bara.
Flopp (40kr)
T32 regnbåge
Han checkar, jag betar 30 och han c/r till 100. Jag synar.
Turn (240kr)
T322 (två klöver på bordet)
Han checkar, jag checkar bakom något konfunderad.
River (240kr)
T3225 (5an är inte klöver)
Han checkar igen, jag värdebetar 100kr och han ställer för tot 280kr
Kommentarer på alla gator vore intressant, vilka HD:s sätter ni honom på på de olika gatorna?
Edit: Om någon redan läst handen: läs igen; har ändrat kortföljden litegrann eftersom jag kom ihåg fel först.
Senast ändrad av 98suited, Tor Okt 16, 2008 08:47, ändrad totalt 1 gång |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Ons Okt 15, 2008 22:14 Rubrik: Re: KK mot skum linje med djupa stackar |
|
 |
| 98suited skrev: | Denna småintressanta hand utspelades på mitt homegame för ett tag sedan.
Fi i handen är en ok spelare. Har dock svårigheter att spela bra med djupa stackar då han främst är en turneringsspelare. Det resulterar i en hel del lägen där han överspelar sina händer. Vi har massiv historia mot varandra och försöker alltid hitta på väldigt ostandardiserade spel. Vi bluffar varandra ofta och båda synar ner den andre vääääldigt tunt.
När vi spelar riktigt stora potter mot varandra har vi dock oftast bra händer. Båda har dock sett den andre ta blufflinjer med 2-300bbs. Han gillar att syna höjningar pf med en väldigt bred HD både i och ur position. Han brukar inte 3-beta alltför ofta dock så jag antar att han har en åtminstone hyfsad hand nu. Är dock inte säker pga av stackdjupen.
Vi spelar bara 0,5/1sek så pengarna har ingen betydelse för någon av oss.
Båda har ~400kr
5 spelare
Jag höjer med KK från co till 5, alla lägger sig fram till fi som 3-betar till 20. Jag kör sneaky sneaky och synar bara.
Flopp (40kr)
T32 regnbåge
Han checkar, jag betar 30 och han c/r till 100. Jag synar.
Turn (240kr)
T322 (två klöver på bordet)
Han checkar, jag checkar bakom något konfunderad.
River (240kr)
T3225 (5an är inte klöver)
Han checkar igen, jag värdebetar 100kr och han ställer för tot 280kr
Kommentarer på alla gator vore intressant, vilka HD:s sätter ni honom på på de olika gatorna?
Edit: Om någon redan läst handen: läs igen; har ändrat kortföljden litegrann eftersom jag kom ihåg fel först. |
Stämmer in på TT (möjligen crabs). Han hade i så fall tänk checkraisa på turn men du hejdade det med din check. Kan inte bedömma 3-beten före flop eftersom jag inte vet position men gissar på BB eftersom han är med i handen och du inte nämner ngn tidigare satsning. Crabbs verkar svag om han nu inte tror det är en blindsteal. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
orange
|
Skrivet: Tor Okt 16, 2008 12:17 Rubrik: |
|
 |
Jag gillar inte sneaky-sneaky-varianten preflop. Men det finns ju de som vill få in pengar i potten och därför kör den. Dock tycker jag nog att AA passar bättre för den linjen. Som spelat nu pre, kan ju Fi sitta på en massa olika händer; egentligen allt från säg AKo, TT, JJ, QQ, KK till AA.
Att återhöja rejält pre för info hade nog varit den linje jag valt. Men det finns ju många som ändå synar säg 60 BB pre med TT..men hade Fi ställt pre (med 400 BB)...hade du då synat? Det är väl diskutabelt?
Att Fi har TT verkar väl inte så troligt, med tanke på floppens torra utseende och spelet där. Däremot lutar det väl åt JJ eller QQ - eller AA.
Fi:s turncheck kan ju vara en luring, men behöver inte vara det. Varför betade du inte turn? Nu betar du river - och Fi gör CRAI. Visst, Fi k a n ju ha 33 eller TT - men att checka en kåk på river är ju uselt spel tycker jag. Samtidigt är Fi inte någon bra cashgamespelare enligt dig.
Men du är ju inte committad att syna river - samtidigt en mycket knepig fold..  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
98suited

|
Skrivet: Tor Okt 16, 2008 14:23 Rubrik: |
|
 |
Orange, jag gillar din analys. Den känns väl genomtänkt och korrekt.
| orange skrev: | Jag gillar inte sneaky-sneaky-varianten preflop. Men det finns ju de som vill få in pengar i potten och därför kör den. Dock tycker jag nog att AA passar bättre för den linjen. Som spelat nu pre, kan ju Fi sitta på en massa olika händer; egentligen allt från säg AKo, TT, JJ, QQ, KK till AA.
Att återhöja rejält pre för info hade nog varit den linje jag valt. Men det finns ju många som ändå synar säg 60 BB pre med TT..men hade Fi ställt pre (med 400 BB)...hade du då synat? Det är väl diskutabelt? |
Jag är inget fan heller och det är absolut inte mitt standardspel. Jag gjorde det bara för att vi har mycket historia och jag gillar att sätta mig i lite svåra situationer mot honom för utmaningens skull. Det finns definitivt värde i en 4bet och hade gjort handen mer lättspelad, precis som du säger. Hade jag 4betat tror jag att han synar med AK och JJ+, tror inte han 5-betar ens med AA. Dock vete tusan vad jag skulle gjort om han ställt, förmodligen fått vika.
| orange skrev: | Att Fi har TT verkar väl inte så troligt, med tanke på floppens torra utseende och spelet där. Däremot lutar det väl åt JJ eller QQ - eller AA.
Fi:s turncheck kan ju vara en luring, men behöver inte vara det. Varför betade du inte turn? Nu betar du river - och Fi gör CRAI. Visst, Fi k a n ju ha 33 eller TT - men att checka en kåk på river är ju uselt spel tycker jag. Samtidigt är Fi inte någon bra cashgamespelare enligt dig.
Men du är ju inte committad att syna river - samtidigt en mycket knepig fold.. |
Håller med dig i mycket. TT trodde jag inte mycket på efter flopp-spelet. Hade honom då snarare på JJ+, AT (inte jättesannolikt pga 3-betet pf, men det är just så hans svagheter som cg-spelare yttrar sig; överspelande av tex TPTK), 22/33 är möjliga, men inte troliga pga pf och nån enstaka 45ss-kombo.
Jag tror inte att han checkade turn för att c/r:a, vore ett rätt besynnerligt spel eftersom han c/r:ade floppen och inte kan förvänta sig att jag betar med så värst många av mina händer. Särskilt inte med händer som inte kan slå 1 par. Han borde helt enkelt beta alla händer som är bättre än min här efter att jag synar hans flopp c/r (AA, TT, 33) men jag knackade ändå bakom för pottkontroll och för att få värde av 10x/JJ/QQ/bluffar på river.
Efter att han knackar river är jag tvungen att värdebeta eftersom min hand är rejält underreppad och jag garanterat får syn av AT/JJ/QQ. Får skamset erkänna att jag inte hade en plan för om han skulle crai på river, såg helt enkelt inte den möjligheten såsom han spelat handen. Tror inte att han kan crai med JJ/QQ för värde och jag förstår inte varför han skulle förvandla den till en bluff heller när de händerna mycket väl kan stå. Hade varit en enkel check/syn imo. AA kändes möjligt, men ändå konstigt eftersom den också känns som en ganska standard check/syn. Återstår TT/33 vilket imo nästan var de enda händer han skulle kunna spela river så för värde, men med tanke på spelet på de andra gatorna kändes det också fel. Jag vet iförsig inte hur långt han tänker, men det är inte troligt att jag betar typ Tx/JJ/99 på river (vilket min hand ser ut att vara) och det är definitivt inte troligt att jag synar ett ställ med dem. Däremot är det mer troligt att jag synar om han leder ut på river vilket han borde förstå. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
orange
|
Skrivet: Fre Okt 17, 2008 16:26 Rubrik: |
|
 |
| Det låter som att du foldade, eller? |
|
| Till överst på sidan |
|
|
98suited

|
Skrivet: Fre Okt 17, 2008 16:47 Rubrik: |
|
 |
| Nej jag synade eftersom ingen bättre hand stämde med action på alla gator, plus att jag fick rätt bra odds på river. Antog att han skulle ha AA ifall jag var slagen, även om det också hade varit en skum linje. Han hade AK. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
orange
|
Skrivet: Fre Okt 17, 2008 20:53 Rubrik: |
|
 |
Så han CRAIade med AK?! Lol..knappast bästa läget att bluffa.
Starkt av dig att syna där, du hade iofs skapliga reads på Fi - men också is i magen!  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
98suited

|
Skrivet: Fre Okt 17, 2008 22:28 Rubrik: |
|
 |
Nej det var ingen bra bluff eftersom han inte representerade någon hand. Förmodligen tänkte han inte så långt medans handen utspelade sig. Jag synar nästan alltid om jag inte kan sätta Fi på en hand pga skumt spel och det står mellan bluff och stål.
Tyckte att det var en ganska intressant hand iaf och det är en hand som jag har funderat lite på i efterhand. Och det var därför jag postade den. Det verkar som vi är på ungefär samma spår när vi läser handen. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|