| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Kariyou77
|
Skrivet: Mån Mar 15, 2010 00:15 Rubrik: |
|
 |
Tack
De två första gick åt skogen, spelar nu min sista för kvällen och det går varken bra eller dåligt.
Spelar du något event? |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Kariyou77
|
Skrivet: Mån Mar 15, 2010 00:30 Rubrik: |
|
 |
Eftersom jag nu har:
Europoker: $1,196.00
Cake poker: $754.13
Neteller: $724.90
Totalt 2675,03$ till SH Turbo SnG så ska jag gå upp till 50+4$ eller åtminstone 30+3$ snarast.
Måste bara kolla lite hur trafiken är på dessa men det känns kul att det händer något. Ska även bli kul att kolla hur jag klarar mig på en högre nivå och om spelet är annorlunda. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Kariyou77
|
Skrivet: Mån Mar 15, 2010 02:47 Rubrik: |
|
 |
Åker på ca 4100 plats. Full Tilt har alltid haft något emot mig och det fortsätter så, tråkigt jag som var ritkigt sugen på att spela vidare efter 4h spel och en riktigt bra stack, medel låg på 25k när jag åkte:
Vi hamnar all in pre för ca 35k var och bb var 600. Han har QQ och jag AA. Han träffar sin Q på turn och jag är ute. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Kariyou77
|
Skrivet: Mån Mar 15, 2010 14:48 Rubrik: |
|
 |
Har spelat 8st 54$ och 6st 33$ samt 6st 22$ SnG's idag.
54$ Har inte gått bra, jag har spelat dålgit i någon samt blivit utdragen en del, detta gäller även 33$ och i 22$ gick jag ungefär BE.
Jag ligger back 232$ idag och jag kommer att gå ner från 54$ till 33$ eller 22$ om jag förlorar ytterligare 5-8BI i dessa.
Kommer att spela 4 bord åt gången med 54$ senare idag och se om det kan gå bättre  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Kariyou77
|
Skrivet: Tis Mar 16, 2010 14:56 Rubrik: |
|
 |
Har spelat 9 st 54$ SnG's idag och märkte snabbt hur många som reraisade pre flopp så efter ett par stycken snörpte jag åt mitt öppnings urval ganska rejält och spelar nu oerhört tight i tidiga stadier samtidigt som jag istället stealer lite blinds sporadiskt då jag byggt upp en väldigt tight image.
På nivåerna 22$ och 33$ fick jag däremot steala blinds när och hur jag ville men eftersom så inte var fallet så fick jag anpassa mitt spel.
Nu har jag en sjukt bra profit idag och så kommer det inte att fortgå men det känns bra att ha hittat hem på nivån lite bättre så snabbt.
Nu är det dags för mig att gå igenom varenda hand i alla 9st för att få en bra överblick hur spelet går i denna högre nivån.
Sen ska jag även kvala till H.O.R.S.E eventet i MiniFTOPS och äta. Efter det blir det nog lite SnG's igen, just det... Måste även plugga... |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Kariyou77
|
Skrivet: Tis Mar 16, 2010 18:37 Rubrik: |
|
 |
Det har gått väldigt bra idag, sammanlagt blev det endast 17 SnG eftersom jag har pluggat en liten stund samt försökt kvala till H.O.R.S.E, åkte dock ur båda kvalen men om en halvtimma nu så börjar Event 13:
$30 + $3
NL Hold 'em
4xShootout 6max
GT: 150 000$
En av förklaringarna till att det har gått så bra på 54$ nivån idag kan vara att jag koncentrerar mig verkligen till max eftersom det känns som att det handlar om mycket pengar samtidigt som jag har fått för mig att jag inte riktigt hör hemma på nivån än.
Får hoppas att det går att casha i en MTT snart igen, det var länge sen. Annars är jag nöjd om jag inom en månad kan vara en vinnande spelare på 54$ nivån jag nu spelar på så det är dags att börja sikta ännu högre!  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
only_bridge
|
Skrivet: Tis Mar 16, 2010 19:17 Rubrik: |
|
 |
Spelade oxå den där turneringen, men är redan ute. Hade bara två motståndare vid mitt bord. En av dessa var inte ens där. Åkte efter en slantsingling, där jag har toppar och han har färgdrag och ett ess.
Känns lite surt att åka efter två minuter, men samtidigt var det ju ett bra läge. Vinnaren i den slantsinglingen är ju i princip automatiskt vidare till andra rundan. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Kariyou77
|
Skrivet: Tis Mar 16, 2010 19:26 Rubrik: |
|
 |
| Aj vad tråkigt :/ Själv är man vidare, alla hade 2 motståndare. Detta är för att det är en 4X shootout, de måste alltså balansera antalet spelare för att få ihop 4 omgångar. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Kariyou77
|
Skrivet: Tis Mar 16, 2010 21:22 Rubrik: |
|
 |
Vi är 3 pers kvar i andra omgången och alla är alltså betalda redan.
Förlorar först AJ vs QJ mot short och sedan JJ vs 88, till slut får jag in markerna med 44 pre och möter samma person som nu har AA.
Kommer någonstans runt 500 och får 60$ och en profit på 27$.
Djupt besviken på att jag jämnt blir utdragen på Full Tilt när jag spelar. Detta är inget tilt dravel faktiskt då jag ligger över 1000$ back på sidan i turneringar mellan 1-10$ vid tillfällen då jag spelat som nu.
Spelar så perfekt som jag kan och gör inga dåliga spel men åker ändå ut...
Sjukt tråkigt då jag kunde gått hur långt som helst. Vi spelar ju det spel jag är bäst på och jag var en bra mycket bättre spelare än de jag mötte.
BESVIKEN och skiter nog i H.O.R.S.E nu. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
freddiv
|
Skrivet: Tis Mar 16, 2010 21:27 Rubrik: |
|
 |
| Kariyou77 skrev: | Vi är 3 pers kvar i andra omgången och alla är alltså betalda redan.
Förlorar först AJ vs QJ mot short och sedan JJ vs 88, till slut får jag in markerna med 44 pre och möter samma person som nu har AA.
Kommer någonstans runt 500 och får 60$ och en profit på 27$.
Djupt besviken på att jag jämnt blir utdragen på Full Tilt när jag spelar. Detta är inget tilt dravel faktiskt då jag ligger över 1000$ back på sidan i turneringar mellan 1-10$ vid tillfällen då jag spelat som nu.
Spelar så perfekt som jag kan och gör inga dåliga spel men åker ändå ut...
Sjukt tråkigt då jag kunde gått hur långt som helst. Vi spelar ju det spel jag är bäst på och jag var en bra mycket bättre spelare än de jag mötte.
BESVIKEN och skiter nog i H.O.R.S.E nu. |
Spelar just nu en turnering på FT och kan säga att jag blir utdragen på skit också... AK mot A10 som jag torskar, hade 88 och mötte 3,5 och torska osv... Förstår inte varför men men _________________ Let the flop be with you! |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Kariyou77
|
Skrivet: Tis Mar 16, 2010 22:57 Rubrik: |
|
 |
| Okej surt som räven :/ |
|
| Till överst på sidan |
|
|
freddiv
|
Skrivet: Tis Mar 16, 2010 23:06 Rubrik: |
|
 |
| Kariyou77 skrev: | | Okej surt som räven :/ |
Torska precis nästan hela stacken med 99 mot A7 , runner runner stege med A - sjuk sida.. _________________ Let the flop be with you! |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Kariyou77
|
Skrivet: Ons Mar 17, 2010 00:39 Rubrik: |
|
 |
Ja jag har torskat många $$$ på den sidan...
Jag spelade ytterliggare 9st SnG nyss och det gick bra.
Jag spelar dåligt i 2 av dem och åker då rättvist ut. Blir även utdragen ganska brutalt ett par gånger men det är bara att räkna med om man spelar 26st på en dag.
Notes till mig själv:
*Jag måste sluta bluffa på 2 och 3 gator utan bra read på motståndaren
*Jag får inte börja bli lösare och lösare nu utan mitt tighta spel kommer att ge långsiktig utdelning tror jag
*Jag ska spela 4 bord åtminstone tills jag känner mig helt säker på nivån
*Jag måste försöka spela fler timmar per dag så jag får större volym
*Jag får glädjas åt en profit på 546$ idag men vara beredd på en kraftig nedgång när variansen kommer
*Det känns ändå som att jag spelar ett vinstgivande spel på nivån och det känns bra |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Kariyou77
|
Skrivet: Ons Mar 17, 2010 05:11 Rubrik: |
|
 |
Spelar NL 20+2$ Turbo och H.O.R.S.E 50+5$.
Turbon åker jag efter att ja re pushat pre flopp med 66 och sprungit in i AA. Några händer senare åker jag med Q4 mot QJ.
I H.O.R.S.E eventet går det till och börja med knaggligt. Efter en stund lossnar det och när medel är 4100 sitter jag på 7600. när Razz kommer för andra gången förlorar jag 3500 ganska fort och jag läcker som ett såll. Vet inte hur jag lyckades förlora så mycket innan jag gjorde något åt det.
Skärper till mig med 2500 kvar i stacken och hittar T7T på Stud Hi, Jag får triss i tior och motståndaren slår ut mig med en färgstege på sjunde kortet, innan satt han på par i 5 och vi fick in allt utom 300 på sjätte kortet... |
|
| Till överst på sidan |
|
|
only_bridge
|
Skrivet: Ons Mar 17, 2010 16:25 Rubrik: |
|
 |
Spelade oxå turbon. Fick inte en enda spelbar hand. Gjorde en stöld med J4o på sb, när knappen limpade, men det var den enda handen jag vann.
Tillslut hittade jag KJ och tryckte in mina 10bb's. Fick syn av 88, och var ute. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|