| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
bjezze
|
Skrivet: Sön Jul 26, 2009 21:54 Rubrik: Kapat Moneybookers & Utslängd från Fulltilt! |
|
 |
Hej kamrater,
I'm in trouble...
Måste fråga om fler än jag råkad ut för problem hos Monneybookers & Fulltilt. Fick för ca en månad sedan mail om misslyckade inloggningsförsök och kort därefter att "jag" lyckats byta mitt lösenord.
Jag gjorde skyndsamt 7 felaktiga inloggningar (eftersom jag inte lägre hade rätt lösen) för att spärra mitt konto. Mailade sedan supporten som konstaterade att:
"Following a routine check completed by our Security Department we have detected that your Moneybookers account might have been exposed to an unauthorized access."
Det som var mycket oroande var att det lösenord jag använde till Moneybookers är helt "fristående" & finns bara i mitt huvud.
Googlade runt och hittade flera personer som råkat ut för samma sak. Insiderjobb mot sällan använda konton verkade vara det vanligaste misstankarna. Själv gick jag aldrig vidare...
Men så i förrgår så fick jag ett infall att slänga bort några dollars på Fulltilt och försökte logga in. Misslyckades... kontaktade support som konstaterade att mitt konto var under utredning. Fick till slut följande ett mail som pekade på följande orsaker till att jag var under utredning:
* Accounts have logged in from the same computer/IP address.
* Transfer of funds between both accounts.
* Similar information on accounts.
* Shared payment processors.
Efter ytterligare mail från min sida där jag påperkar att Jag inte loggat in senaste månaden fick jag följande svar:
"As stated in our previous correspondence, we have determined that you are closely associated with players who are guilty of fraudulent activity on our site.
To maintain the security of the site and for the protection of our players, Full Tilt Poker has zero tolerance for fraudulent activity. As you are a high risk player, your account is now permanently closed and your business is no longer welcome."
Min fråga till er medlemmer i forumet är nu följande.
- Är det fler som råkat ut för liknande?
- Vad tycker ni jag ska göra?
mvh B
Ps. Spärrade för övrigt mitt kontokort idag... |
|
| Till överst på sidan |
|
|
only_bridge
|
Skrivet: Sön Jul 26, 2009 22:26 Rubrik: |
|
 |
Låter ju rätt så oroande
Gäller det här bara folk som använder moneybookers? |
|
| Till överst på sidan |
|
|
98suited

|
Skrivet: Tor Jul 30, 2009 10:39 Rubrik: |
|
 |
Om det inte handlar om mycket pengar skulle jag nog strunta i det. Det låter inte som att det finns så mycket utrymme för manövrering (på full tilt). Men om moneybookers tom har bekräftat att någon har tagit sig in på ditt konto hos dem måste du väl kunna kräva att de ersätter dig.
Har själv nyttjat kombinationen moneybookers+full tilt, men hade inga problem då. Är glad att jag har $0 på bägge dessa ställen nu och allt på svenska spel. Konspirationsteoretikerna får ursäkta, men säkrare ställe kan man nog inte ha sina online pokerpengar på.
Trist iaf, hoppas det löser sig på något sätt. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Jokehim
|
Skrivet: Tor Jul 30, 2009 14:57 Rubrik: |
|
 |
Har ägnat mig åt sportspel i många år och har vänner som lever på det. Har också varit frekvent besökare på de största forumen för sportspel och mina vänner kanske än mer än mig. Det är väldigt ovanligt att man har problem med att få pengar vare sig det är via Neteller eller Moneybookers eller via spelbolagen. Under dessa åren är det mig veterligt endast ett fåtal spelbolag som försvunnit utan att man fått sina pengar. De jag kommer ihåg är Premierbet, Pointbet och Game2bet. Premierbet hade jag själv pengar och hängde aldrig med när de bytte ägare och i princip all reklam för bolaget försvann så att jag kunde minskat ner mitt kapital där. Pointbet och Game2bet var båda asienägda och monitoreringen av dessa är ytterst bristfälliga. Pointbet huserade i Indonesien (eller grannland) där man inte ens får bedriva spel och alla som hade pengar där var väl medvetna om risken. Fick en konstig void av Pointbet och slutade spela där innan de kursade så tappade inga pengar där. Game2bet var otroligt skakigt och inget ställe jag någonsin hade vågat lägga pengar i.
Alla dessa bolag är endast utfyllnadsbolag eller medvetet riskbolag. Ingen hobbyspelare skulle få för sig att testa dem då det finns säkrare alternativ.
Vad jag vill säga med detta är att det är oerhört långsökt att man ska bli lurad på sina pengar om man håller sig till större etablerade bolag om det så är poker- eller sportsbettingbolag. Personligen tycker jag det känns tryggare ha pengar hos stora sportsbettingaktörer som Unibet, Expekt, William Hill och Ladbrokes än att testa mindre pokersiter.
Moneybookers kan jag inte tänka mig att det finns några risker med så länge man inte får trojaner på datorn eller någon får ens lösenord. Under dessa förhållanden är inte heller Svenska Spel tryggt. Tror med andra ord att den trygghet man vinner via Svenska spel är försumbar bortsett från att man kan vara 100% säker på att slippa skatta för sina vinster när man tar ut sina pengar. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
98suited

|
Skrivet: Tor Jul 30, 2009 20:05 Rubrik: |
|
 |
| Jokehim skrev: |
Vad jag vill säga med detta är att det är oerhört långsökt att man ska bli lurad på sina pengar om man håller sig till större etablerade bolag om det så är poker- eller sportsbettingbolag. Personligen tycker jag det känns tryggare ha pengar hos stora sportsbettingaktörer som Unibet, Expekt, William Hill och Ladbrokes än att testa mindre pokersiter.
|
Och full tilt är inte ett större etablerat bolag menar du? |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Jokehim
|
Skrivet: Tor Jul 30, 2009 22:04 Rubrik: |
|
 |
| 98suited skrev: | | Jokehim skrev: |
|
Och full tilt är inte ett större etablerat bolag menar du? |
Syftar på om man riskerar att bli av med sina pengar. Att det förekommer stängande av konton och banningar är naturligtvis störande och i mitt tycke orimligt. Sportsbettingbolag är väldigt duktiga på att stänga konton så snart man vunnit en rätt liten summa pengar, kan vara så lite som några tusenlappar men vanligare är runt 10000:- för alldeles för många bolag.
Men om enda problemet är att ens konto är stängt och man inte förlorat pengar så är det åtminstone "gratis" dock irriterande precis som det är att jag inte får spela poker på William Hill för att de anser att jag vunnit för mycket på sportspel. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
SmeBalle

|
Skrivet: Fre Jul 31, 2009 11:17 Rubrik: |
|
 |
Jag hadde också problem för ca 1 månad sedan, men inte med moneyybookers.
Jag blev hackad, vet inte vad dom lyckades hacka först men min mail och många pokersiter blev i deras kontroll 1 eller två dagar
Jag var ju så fkn dum så jag hadde samma lösen och samma login namn på många siter
Men nu är det fixat. Förlorade inte så mycke pengar $108 på PartyPoker dom tog helt enkelt å spelade headsup å förlorade mot någon med Nickname: FELTOR |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|