Skrivet: Sön Jul 24, 2011 18:33 Rubrik: micromos och klonkdrömmar
Jag tänkte köra igång en liten dagbok jag med, men den som väntar sig flitiga rapporter från pokerträsket blir nog dessvärre besviken. Detta eftersom jag tyvärr får in så lite volym. Anledningen är min livssituation, inte brist på intresse för pokern. Med några få lysande undantag kommer jag ju ändå att vara i gott sällskap om jag postar relativt sällan. Kommer dock att mixa upp med lite allmänna funderingar utöver pokern tror jag.
Så vem är jag då? Jag är en genomklok och lagom tjock man i sina bästa år, som lever Svensson liv med villa, vovve och kombi.
Min fru och jag har enats om att jag håller onlinegrindandet till (i huvudsak åtminstone,) söndagar.
Online är det turneringar som gäller för min del. Micro och low, kvalar in i en del större ibland.
Emellanåt lirar jag Cg med ett mkt löspassivt kompisgäng, detta är väl mest för skojs skull för det är inte precis ngt som utvecklar mitt spel eller generar några större pengar.
Poker spelar jag främst för att jag tycker att det är kul, men självklart drömmer jag, som de flesta andra pokerspelare antar jag, om att komma djupt i någon större turre någon gång. _________________ Infensus et Cogitatio
Senast ändrad av jagbubblar, Sön Okt 07, 2012 01:03, ändrad totalt 2 gånger
I afton spelas det ju trots allt poker och det som ska spelas är:
100K Guaranteed
en 11$ på Betfair med 1K$ added
freeroll på stars med 2K$
5.5$ rebuy på stars med 5K Guaranteed
ev 22$ sh på Paf /Ongame
I skrivande stund spelas 2 st 1.5K Guaranteed på Paf (5.5$ och 11$ sh deep)
Har fått en fin start i sh deep, men de spelar ju som krattor och tokraisar i princip i varje hand på mitt bord så det vill till att få händer, som håller.
Wish me GL! _________________ Infensus et Cogitatio
I 100K Guaranteen gick det riktigt dåligt. Efter några tveksamma spel var jag nere på 10 BB på med blinds 75/150 hittar kungar och springer in i 99 som settar.
Bustade alla turrar på Paf, inklusive 8$ satellit och 5.5$ rebuy. spelade 11$ sh riktigt dåligt, den borde jag definitivt cashat i.
I Betfairs låg jag riktigt hyggligt en bit före pengarna. Eländet börjar när jag ställer med 66 i SB och får syn av...56o trots att han inte var comittad. Hur tänker man då? Typ: Har jag tur har han pocket 4or eller sämre och DÅ kan jag få en flip?
Givetvis floppar han stegen, när jag ett av de bästa lägen jag kan få när jag får syn där.
Det som räddade kvällen någorlunda var Aftonblaskans turrar på Stars, börjar faktiskt snart gilla skittidningen. Irriterande nog gjorde jag några tveksamma och minst ett rent katastrofalt spel här också och missade de riktiga pengarna. En 11:e plats i frirullen för 16$ och en finalbordsbubbla för 87$ gör väl att kvällen går ungefär BE skulle jag tro (eftersom jag satellitade mig till 108$ biljetten till 100K:n). _________________ Infensus et Cogitatio
Skrivet: Mån Jul 25, 2011 00:01 Rubrik: Ack så synd!
En hand från 5.5$ RB 30K Guaranteed på Ongame, som om den gått min väg hade gett mig en fin stack att jobba med. Självklart insåg jag att jag "låg efter" men att inte ta synen där hade väl nästan varit brottsligt tycker jag.
TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, T5-161264015-31
played at "Table #71" for USD TC from 2011-07-24 13:52 until 2011-07-24 13:53
Seat 1: cbr10001f (5,115 in chips)
Seat 2: lDAMACHINEl (3,340 in chips)
Seat 3: kultasuu1 (1,660 in chips)
Seat 4: springlo9 (4,200 in chips)
Seat 5: JAAGUAAR (2,515 in chips)
Seat 6: vadda72 (3,000 in chips)
Seat 7: jagbubblar (3,410 in chips)
Seat 8: rudeiv85 (3,680 in chips)
Seat 9: _celtics7533 (4,560 in chips)
Seat 10: bagatelle52 (6,020 in chips)
ANTES/BLINDS
springlo9 posts small blind (80), JAAGUAAR posts big blind (160),
PRE-FLOP
vadda72 calls 160, jagbubblar raises to 500, rudeiv85 folds, _celtics7533 raises to 1,600, bagatelle52 folds, cbr10001f folds, lDAMACHINEl folds, kultasuu1 folds, springlo9 folds, JAAGUAAR raises to 2,515 and is all-in, vadda72 raises to 3,000 and is all-in, jagbubblar raises to 3,410 and is all-in, _celtics7533 calls 3,410.
Pokern har fått vila till förmån för ballongspelet med 3 åringen och frugan. När jag för 7:e gången i rad förlorade i detta totalt slumpmässiga spel skrattade frun så hon grät. Jag lyckades, min alltför stora tiltbenägenhet till trots, hålla god min. Det är i alla fall inte så dyrt att ha variansen emot sig i ballongspelet... _________________ Infensus et Cogitatio
Skrivet: Tis Jul 26, 2011 21:09 Rubrik: Best of the best?
Slösurfade lite på youtube idag och vips hamnade jag bland diverse pokerklipp
Snubblade på en klassiker med Jason Mercier, som är en av de turneringsspelare jag är mest imponerad av.
Att utse någon som världens bästa turneringsspelare skulle inte jag våga mig på, men han tillhör ju tveklöst det absoluta toppskiktet i alla fall. Åtminstone just nu kan han kanske ändå sägas vara best of the best då han leder Bluff Magazine/ESPN Poker Power Rankings.
Håll till godo ni som inte sett detta klippet från FT i EPT San Remo -08
Skrivet: Ons Jul 27, 2011 09:52 Rubrik: Hello Im Hells born!
För den som ev missat det så gjorde sverigedemokraten Hellsborn från Varberg ett mycket uppmärksammat blogginlägg där han skyllde tragedin i Norge på det mångkulturella samhället och islamiseringen (om jag fattat det hela rätt, har inte bemödat mig med att läsa hans inlägg).
Vilken tomte! Med den logiken så berodde väl förintelsen på att judarna, romerna, de homosexuella och handikappade råkade uppehålla sig i Europa. Ja, det vill säga om nu herr Hellsborn ens erkänner förintelsen..
Hellsborn...undrar om det är taget? Känns inte så internationellt gångbart (om än kanske passande i detta specifika fall, vad vet jag?). "Hello Im Hells born"
Nåväl, i hans fall spelar det väl ingen roll eftersom han rimligen ändå aldrig ämnar lämna landets gränser och riskera att ytterligare exponera sig för en massa läskiga kulturer... _________________ Infensus et Cogitatio
Skrivet: Ons Jul 27, 2011 11:23 Rubrik: Dubbel klonk?
Idag är brorsan i den kungliga huvudstaden för att spela en pokerturnering. Han och några bekanta åker dit tidigt och ägnar dagen åt att gå på stan. Enligt väderkartan jag såg igår skulle det vara varmast i landet i Sthlm, så fint väder har han ju klonkat i alla fall. Återstår att se hur det går vid borden, men jag har gott hopp om en ITM.
Gårdagen ägnades åt en massa trädgårdsarbete, vilket gav en del tid att gå och grubbla. Jag retar mig på att jag på sistone slarvat och missat en hel del $$. Att komma 10a respektive att komma topp 3 är ju enorm skillnad.
Nu får det bli bättring, ska försöka att täppa till mina värsta läckor som jag är medveten om och sedan ska jag göra skärminspelning så att jag smidigt kan gå tillbaka och kolla upp mina spel.
Sen är det dags att bli lite mer seriös och införskaffa Holdem Manager eller liknande och HUD. Måste utnyttja de möjligheter som finns och bli bättre på att följa upp mitt spel. Vet ngn på rak arm förresten om det finns ngt program typ HM som går att använda på Mac? Kan så klart forska i det själv men om det är ngn som vet så är det ju enklare så här..
Eftersom det rinner en del småländskt blod i mina ådror lutar jag åt att skaffa HM genom "get it free" alternativet och skapa ett konto på Party. De har väl ändå ingen traditionell Rakeback utan bara VIP system så man missar väl inget direkt genom att göra så? _________________ Infensus et Cogitatio
Pokern har fått vila till förmån för ballongspelet med 3 åringen och frugan. När jag för 7:e gången i rad förlorade i detta totalt slumpmässiga spel skrattade frun så hon grät. Jag lyckades, min alltför stora tiltbenägenhet till trots, hålla god min. Det är i alla fall inte så dyrt att ha variansen emot sig i ballongspelet...
Ballongspelet är ett kul spel. Spelas en hel del hemma hos oss också.
Skrivet: Lör Jul 30, 2011 18:57 Rubrik: Uppgång och fall
Tänk att Grekland en gång låg i civilisationens absoluta framkant, svårt att tro i dessa dagar.
Pokermässigt imponerar de inte heller, i alla fall inte på de lägre nivåerna där jag mött dem på IPN (Boss).En koll i Hendonmobs databas förändrar inte uppfattningen om att de är usla på poker. Den som spelat in mest på liveturneringar enl. Hendon ligger på, i sammanhanget, modesta 480K$ i inspelade pengar.
Som jämförelse kan nämnas att bäste svensk, Chris Björin,har 5M$ inspelade.
Fick ett underhållande SMS av en kompis:
Stöd en grek! Hjälp Kostas, Dimitrios och Georgiosodupuloplulosos att få det fortsatt bra hemma i Grekland, de riskerar nämligen hemskheter i sitt hemland som t.ex. att: betala skatt, jobba längre om dagarna än 08-15, inte få sina 14 månadslöner om året, inte få gå i pension vid 50 års ålder med 96% av lönen. Ge din gåva redan idag! SMS:a ”Souvlaki” till 72500. Sms:et kostar 16 000 kr + ev op.avg. _________________ Infensus et Cogitatio
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid) Gå till sida 1, 2, 3 ... 17, 18, 19Nästa
Sida 1 av 19
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet Du kan inte svara på inlägg i det här forumet Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet Du kan inte rösta i det här forumet
För att kunna vara med i våra event, såsom SP Mania, No-Limit Onsdag, Bankroll Builder och mycket mer, behöver du
fylla i din profil med nickname på de olika pokerrummen. Var säker på att få en inbjudan till alla våra
roliga och spännande event!