| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
jagbubblar
|
Skrivet: Lör Mar 10, 2012 21:57 Rubrik: |
|
 |
Vilket skönt nummer Ranelid har. Han lär tilta alla militanta feminister och genusfanatiker duktigt  _________________ Infensus et Cogitatio |
|
| Till överst på sidan |
|
|
jagbubblar
|
Skrivet: Sön Mar 11, 2012 23:54 Rubrik: |
|
 |
En liten sketen kunga-jävel, är det för mkt begärt?!!
MiniGSOP event 17
TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, T5-222517683-158
played at "Table #10" for USD TC from 2012-03-11 16:43 until 2012-03-11 16:44
Seat 1: Gills74 (15,696 in chips)
Seat 2: XyBizzle (14,009 in chips)
Seat 3: Krullenbol22 (3,507 in chips)
Seat 4: sj0kri (27,590 in chips)
Seat 5: hurricane89s (27,856 in chips)
Seat 6: osnovnoi (10,175 in chips)
Seat 7: Nerteaux (10,825 in chips)
Seat 8: Paul11na (29,312 in chips)
Seat 9: jefo33 (22,042 in chips)
Seat 10: jagbubblar (29,455 in chips)
ANTES/BLINDS
Paul11na posts ante (40), jefo33 posts ante (40), jagbubblar posts ante (40), Gills74 posts ante (40), XyBizzle posts ante (40), Krullenbol22 posts ante (40), sj0kri posts ante (40), hurricane89s posts ante (40), osnovnoi posts ante (40), Nerteaux posts ante (40), Paul11na posts small blind (250), jefo33 posts big blind (500),
PRE-FLOP
jagbubblar raises to 1,250, Gills74 folds, XyBizzle folds, Krullenbol22 folds, sj0kri folds, hurricane89s folds, osnovnoi folds, Nerteaux folds, Paul11na raises to 29,272 and is all-in, jefo33 folds, jagbubblar calls 29,272.
FLOP [board cards: QS,4S,8H ]
TURN [board cards: QS,4S,8H,5C ]
RIVER [board cards: QS,4S,8H,5C,2H ]
SHOWDOWN
Paul11na shows [ AD,AC ]
jagbubblar shows [ KS,KC ]
Paul11na wins 59,444. _________________ Infensus et Cogitatio |
|
| Till överst på sidan |
|
|
jagbubblar
|
Skrivet: Sön Maj 13, 2012 23:58 Rubrik: Äntliiigen!!! |
|
 |
ÄNTLIGEN!!
klonkade ett PPC paket i afton, i de ordinarie nätkvalen. Så gött!
Har varit nära tidigare år och i år har jag spelat 3 finalsatelliter innan där jag fått ny ticket.
I skrivande stund är jag alive n kickin i SCOOPs låg event, med hygglig placering. Får se om jag kan hålla ihop spelet och ha lite flyt så kanske jag kan komma ITM i alla fall. _________________ Infensus et Cogitatio |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Lobtec Moderator

|
Skrivet: Mån Maj 14, 2012 11:37 Rubrik: Re: Äntliiigen!!! |
|
 |
| jagbubblar skrev: | ÄNTLIGEN!!
Har varit nära tidigare år och i år har jag spelat 3 finalsatelliter innan där jag fått ny ticket.
I skrivande stund är jag alive n kickin i SCOOPs låg event, med hygglig placering. Får se om jag kan hålla ihop spelet och ha lite flyt så kanske jag kan komma ITM i alla fall. |
Grattis! Jag var med förra året och det är en riktigt bra turnering. Roligt folk och full fart. Har fullt schema så jag tror inte det blir någon PPC i år för mig tyvärr. Om jag nu inte vinner en, då får man väl försöka fixa det i alla fall...
Lycka till! |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Greenbay

|
Skrivet: Tis Maj 15, 2012 00:56 Rubrik: Re: Äntliiigen!!! |
|
 |
| jagbubblar skrev: | ÄNTLIGEN!!
|
Grattis! Då ses vi kanske där. Ska kanske inte spela men ska vara på ön och kommer att titta in nångång i alla fall. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
andeniglaset

|
Skrivet: Tis Maj 15, 2012 10:59 Rubrik: |
|
 |
Lycka till _________________ I´m all in ... och lite till |
|
| Till överst på sidan |
|
|
jagbubblar
|
Skrivet: Ons Maj 16, 2012 13:58 Rubrik: |
|
 |
Tack för lyckönskningarna!
Sist jag postade var det en sammanfattning av februari. Pokern har gått hyggligt sedan dess. I mars var turneringsspelet inget vidare, för okoncentrerat och spewigt och det såg ut som att mars skulle bli en BE månad. Men precis i slutet av månaden hittade jag en klonk för 6K på SvS, vilket gjorde månaden till en riktigt bra med mina mått mätt.
April var resultatmässigt en ok månad. Inte så mycket turneringar och inga vidare resultat i de jag spelade, men Cg på SvS rullar på och Cg med pokergänget bidrog också till några K+.
Frugan ska iväg med sin kör i helgen så då kan jag nog få in en del händer när barnen somnat. Får bara se till att jag inte sitter uppe hela natten  _________________ Infensus et Cogitatio |
|
| Till överst på sidan |
|
|
jagbubblar
|
Skrivet: Tor Maj 31, 2012 21:27 Rubrik: spelvärt? |
|
 |
Kollade in oddsen för PPC i helgen och kunde till min glädje konstatera att jag i alla fall inte har högst odds av alla
La några € på Anton Knutar till 70 ggr degen, tyckte det var spelvärt men vad vet jag? Betting har aldrig varit min starka sida. Satte även 1€ på Karl Rosengård till 60x och Jonas Rosqvist till 70x _________________ Infensus et Cogitatio |
|
| Till överst på sidan |
|
|
jagbubblar
|
Skrivet: Lör Jun 16, 2012 21:13 Rubrik: PPC:n |
|
 |
Rapport från PPCn:
Jag hade missflyt med min bordslottning och kom till ett bord med 3 riktigt vassa spelare och en som jag, motvilligt, får erkänna att han måste haft några kvalitéer förutom sanslös flyt, då han slutade 5:a. En av de riktigt vassa tog sig också till FT och en koll i Hendonmob gav vid handen att han hade flera finalbord från GSOP och liknande.
Det fanns iof sig också en riktig fisk, men jag lyckades aldrig dra nytta av det.
Jag hade ett uselt kortsnitt och med tre riktigt bra och aktiva spelare blir det extra jobbigt. På nivån 100/200 hittar jag äntligen en hand och inte vad som helst utan AsAc.Här tappar jag en stor pott:
UTG+2, en Åländsk lite äldre dam öppnar med 400. Spelaren efter, en finne synar. Fold till mig som sitter i cutoff, perfekt läge då en raise kan tas som en squeeze tänker jag och raisar till 1500. Knappen synar (fisken), damen och finnen synar. Floppen kommer 3x 8d Qd. Damen leder ut 1500, finnen synar och jag raisar till 4K. Knappen viker, damen viker och finnen synar. Turnen kommer med ett lågt ruter. Finnen checkar och jag borde naturligtvis checkat bakom, men betar 4K. Finnen synar och river kommer med en 3a som parar brädan. Finnen checkar och jag överväger (efterblivet nog) att värdebeta men väljer att checka bakom. Finnen visar 7d4d för turnad färg.
Jag borde nog sizeat mina 3betar något större och jag borde checkat bakom på turn för pottkontroll.
Finnen gör sedan en del väldigt lösa spel och ett spel som får mig att undra över hans analysförmåga. Med detta i minne spelar jag en pott mot honom där jag tappar ytterligare några K till honom. Jag träffar J hög, torr bräda med KJo på hand och synar flop, turn och river. Det visar sig att han fått in 2 paret på turn med typ 75s. Här borde jag gett upp på river, men givet vem jag var uppe mot tog jag synen.
Sedan blindar jag bort en del, missar flopparna helt och lyckas bara sno ett par mindre potter på flop. Hittar AA en gång till i tidig pos, standardraisar och får rundfold.
Med blinds 200/400 (50 i ante?) har jag ~10K kvar (30K startstack). I UTG får jag KQo och med tanke på mitt snitt känns detta som solitt stål, även från UTG. Eftersom jag knappt spelat nåt får jag sannolikt fold. Öppnar med 500 och får en 3bet från en av de vassa spelarna som sitter på knappen. Här inser jag egentligen att jag borde folda eftersom jag vet att han har koll på att jag verkar vara tightare än Glimne, men jag antar att jag blivit otålig och hoppas på ett mirakel på floppen. Så jag tar synen och floppen kommer K hög regnbåge med två låga kort. Det ligger väl 3K typ i potten och jag har ca 7K bakom och hoppas (återigen) att han har slagit om med ngt pocket 10:or-QQ så jagchansar och går för en checkraise för att plocka upp en CB. Han betar och jag går allin, får snapsyn av AK. Tack och adjö..
Här skulle jag haft mer tålamod, 25BB är ju definitivt spelbart.
Spelar sedan en extrem turbo för 25euro där jag har desto bättre kortsnitt och flyt. Tar mig till headsup med en knepig finne som försöker att göra dealer som inte ens en efterbliven skulle överväga. Så småningom sitter vi med några få BB var, jag har fått ihop lite fler chips och vi är i princip autoallin varje hand. Då säger jag till honom att jag inte är girig och att det är löjligt att flippa om pengarna. Han tar sitt förnuft till fånga och tar dealen. Roligt nog erbjöd han mig några händer tidigare när jag låg lite risigt till 10 euro utöver andraplatsen
Spelade sedan även 150euros turbobountyn som hade fint värde. Dåligt kortsnitt även där, men jag hade ett läge där jag borde tagit lite risk med 99 så hade turren slutat annorlunda för min del.
Självklart hade jag större förväntningar på resan men jag fick i alla fall med mig en del nyttiga erfarenheter. _________________ Infensus et Cogitatio |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Greenbay

|
Skrivet: Tor Jun 28, 2012 19:37 Rubrik: |
|
 |
| Jag har inte riktig koll vem du är. Spelade vi mot varann i PPC´n eller Omahan där? |
|
| Till överst på sidan |
|
|
jagbubblar
|
Skrivet: Sön Jul 01, 2012 23:27 Rubrik: |
|
 |
| Greenbay skrev: | | Jag har inte riktig koll vem du är. Spelade vi mot varann i PPC´n eller Omahan där? |
Har inte koll på dig heller så det är svårt att säga, men tveksamt. I ME var jag ju inte med så värst länge och det var bara en svensk till vid mitt bord. Han kom dit en stund innan jag bustade. Omahan spelade jag inte.
Vi får väl höras inför nästa, alltid kul med sällskap  _________________ Infensus et Cogitatio |
|
| Till överst på sidan |
|
|
jagbubblar
|
Skrivet: Sön Jul 01, 2012 23:35 Rubrik: |
|
 |
Railade 100K garantin på Microgaming för 2 veckor sedan och konstaterade att det var ett övervärde på c:a 25K (pga 5050 eländet?!). Samma sak förra veckan, vilket gjorde mig sugen på att försöka kvala in. När jag loggar in kan jag, inte helt oväntat kanske, konstatera att de sänkt garantin till 75K€. Aldrig får man vara glad.. _________________ Infensus et Cogitatio |
|
| Till överst på sidan |
|
|
jagbubblar
|
|
| Till överst på sidan |
|
|
jaroiten
|
Skrivet: Ons Jul 04, 2012 12:39 Rubrik: |
|
 |
Vann du inte GR:s månadsfinal förra månaden? WSOP sideevent paketet.. borde väl spelas typ nu?
/MildaMatilda |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Greenbay

|
Skrivet: Ons Jul 04, 2012 20:39 Rubrik: |
|
 |
| jagbubblar skrev: | | Greenbay skrev: | | Jag har inte riktig koll vem du är. Spelade vi mot varann i PPC´n eller Omahan där? |
Har inte koll på dig heller så det är svårt att säga, men tveksamt. I ME var jag ju inte med så värst länge och det var bara en svensk till vid mitt bord. Han kom dit en stund innan jag bustade. Omahan spelade jag inte. |
Jag satt på bordet längst ner till vänster på gaveln längst in.
| hansombubblar skrev: | Vi får väl höras inför nästa, alltid kul med sällskap  |
Det tycker jag med. Tanten var med, men spelade bara Ladies Event. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|