| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Macess

|
Skrivet: Ons Jul 29, 2009 18:52 Rubrik: Ipoker (William Hill, Expekt mm mm) |
|
 |
Börjar gilla Ipokers turneringar mer och mer..
Har en fundering på om man kan ändra storleken på borden man spelar på. Gillar verkligen inte att spela i miniatyr mode (kan säkert lära mig spela så också)...och vill spela flera bord samtidigt utan att de överlappar varandra.
Finns det något sätt att exempelvis spela utan avatarer men inte i miniatyr mode, eller med avatarer men i minskad storlek..
Några multitablers därute som vet?? //Macess _________________ Finns även på facebook:
http://www.facebook.com/Macess |
|
| Till överst på sidan |
|
|
SmeBalle

|
Skrivet: Ons Jul 29, 2009 20:17 Rubrik: Re: Ipoker (William Hill, Expekt mm mm) |
|
 |
| Macess skrev: | Börjar gilla Ipokers turneringar mer och mer..
Har en fundering på om man kan ändra storleken på borden man spelar på. Gillar verkligen inte att spela i miniatyr mode (kan säkert lära mig spela så också)...och vill spela flera bord samtidigt utan att de överlappar varandra.
Finns det något sätt att exempelvis spela utan avatarer men inte i miniatyr mode, eller med avatarer men i minskad storlek..
Några multitablers därute som vet?? //Macess |
Ändra på borden går nog inte, dom är 800 x 600.
Men om du skaffar en 24 tums skärm med bra upplösning kan du ju köra 4 bord  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Jokehim
|
Skrivet: Tor Jul 30, 2009 14:16 Rubrik: |
|
 |
| Alltid gillat iPokers klient. Spelade tidigare på Betfred och numer är det Expekt som gäller. Trist att man missar Spelapokers turneringar på William Hill då jag är portad därifrån pga att jag vunnit pengar på sportspel. De stängde kontot och skickade tillbaks mina pengar till mitt kreditkort så fick pengarna jag hade men får inte spela poker där pga detta trots att jag torskat bra mycket pengar på Wille då de höll till på Cryptologic (trist att denna klient dött då de hade roliga turneringar, framför allt slapp man alla rebuy och andra urtrista format som bounties osv). |
|
| Till överst på sidan |
|
|
William Hill Poker Officiell Sajtrepresentant

|
Skrivet: Ons Sep 16, 2009 15:57 Rubrik: |
|
 |
Hej Jokehim,
Jag tror att du nu kan spela poker hos oss
Hör av dig om du har problem.
Mvh
Reppen |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Jokehim
|
Skrivet: Ons Sep 16, 2009 19:35 Rubrik: |
|
 |
Fixade sig för en månad sedan eller så.
Det som är så besynnerligt är att ni har både William Hill Poker och William Hill Pokerclub. Har du någon rimlig förklaring till det? William Hill Poker får jag inte spela på för att mitt konto är spärrat för att ni diskriminerar personer som råkar vinna pengar på sportsbetting. Ni är dock långt ifrån de värsta på detta men är inte tillräckligt som ursäkt för hur pinsam sportsbettingen fungerar. Olika villkor för olika klienter även om man inte gjort något fel. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
98suited

|
Skrivet: Mån Sep 21, 2009 17:08 Rubrik: |
|
 |
| Macess, googla på ipskinner. Det gör det mer spelbart i minivy. Hör av dig om det inte finns någon gratisversion kvar ute så kan jag hooka up dig |
|
| Till överst på sidan |
|
|
orange
|
Skrivet: Tis Sep 22, 2009 17:18 Rubrik: |
|
 |
Här vill jag bara i all välmening, höja ett varningens finger. Macess, var försiktig med 98suited!
Låt dig inte bli "upphookad", för den karln har uppenbara problem med sitt ego, och det kan medföra obehagligheter (jag vet av egen erfarenhet, han har kontaktat mig via pm).
Håll det gärna på en allmän diskussionsnivå, men ta ingen vidare kontakt, det är ett gott råd. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Tis Sep 22, 2009 17:56 Rubrik: |
|
 |
Ha ha...tack Orange, fick man äntligen ett gott skratt.
Risk för krig igen????
Jag är Er bägge mycket tacksamma för tidigare råd, och särskilt 98suited då han har breddat mina kunskaper oerhört när det gäller NL Hold'em. Tror däremot att Ni bägge har ganska stora egon, annars skulle Ni inte orkat hålla på som ni gjort i tidigare trådar..
Men att vara ego och hålla på med poker, är nästan nödvändigt liksom i de flesta branscher..om man vill nå långt.
Ett nära exempel är min bror som jobbar som redigerare/producent på diverse tv kanaler (mestadels tv4 och CanalDigital), han säger själv samma sak, de flesta han jobbar med (dvs karriärs människor) är stora egoister...det är inte något negativt utan bara ett måste...annars klarar man inte jobbet....eller snarare att klättra upp för karriärs stegen..
//Macess (Gå inte igång bara för detta inlägg nu, men det lär ni ju göra ) _________________ Finns även på facebook:
http://www.facebook.com/Macess |
|
| Till överst på sidan |
|
|
orange
|
Skrivet: Tis Sep 22, 2009 18:10 Rubrik: |
|
 |
He-he, nej, jag kommer inte att gå igång nu, jag lovar, Macess!
Det var ju kul att du fick ett gott skratt, och roligt om jag i någon mån bidragit till att ge dig råd, som varit av värde.
Jo, ditt resonemang om våra egon är nog riktigt, och intressant att läsa. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
98suited

|
Skrivet: Ons Sep 23, 2009 16:59 Rubrik: |
|
 |
| orange skrev: | Här vill jag bara i all välmening, höja ett varningens finger. Macess, var försiktig med 98suited!
Låt dig inte bli "upphookad", för den karln har uppenbara problem med sitt ego, och det kan medföra obehagligheter (jag vet av egen erfarenhet, han har kontaktat mig via pm).
Håll det gärna på en allmän diskussionsnivå, men ta ingen vidare kontakt, det är ett gott råd. |
Men lilla gubben nu har du väl ändå för lite att göra. Tror säkert att Macess är en tillräckligt stor pojke för att kunna värja sig mot mina elakheter.
Undrar förresten vilka obehagligheter du upplevde när du läste mitt senaste pm till dig som löd:
"Hej,
Tänkte bara be om ursäkt för min del i de senaste ordväxlingarna. Jag håller inte med dig om särskilt mycket vad gäller poker, men man behöver ju naturligtvis inte vara otrevlig för det. Hoppas det är ok.
Kommer att lägga ner min aktivitet på detta forum då trafiken och nivån är tragiskt låg. Får ta och "take off to 2+2" :)
Lycka till vid borden"
Har dessutom raderat alla mina inlägg i de trådar vi har bråkat tidigare eftersom jag tyckte att de var löjliga. Men fortsätt gärna att fjanta dig, jag bryr mig inte. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
orange
|
Skrivet: Ons Sep 23, 2009 17:55 Rubrik: |
|
 |
Jag menade inte att du varit obehaglig via pm, utan i den allmänna diskussionen. Typiskt att du sparat senaste pm:et, där du kom och bad om ursäkt över en månad (!) efter vår senaste ordväxling...
Men, även om det knappast gör dig till någon gentleman, så är det väl bättre än ingen ursäkt alls. Så strunt samma, det som varit.
Men du har inte dragit till 2+2 för gott ändå? Säkert ett informativt forum, även om jag nog tycker det ser lite småtråkigt ut.
Angående Macess, så gjorde jag missen att tro, att han var en gymnasiegrabb, som fortfarande bodde hemma...no offense, Macess! Men sen såg jag i dagboken att han nämnde något om fru och barn och deklaration, så jag får be om ursäkt till Macess.
Skulle vara roligt, om någon kunde lägga ut lite hand history, då det var så länge sedan. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
98suited

|
Skrivet: Ons Sep 23, 2009 18:59 Rubrik: |
|
 |
| orange skrev: | | Typiskt att du sparat senaste pm:et, där du kom och bad om ursäkt över en månad (!) efter vår senaste ordväxling... |
Sparat och sparat. Det finns ju en high-tech funktion som heter "skickat"
| orange skrev: | | Men du har inte dragit till 2+2 för gott ändå? Säkert ett informativt forum, även om jag nog tycker det ser lite småtråkigt ut. |
Jo, vad beträffar strategi har jag det. Tråkigt är nog det sista det är, men smaken är som baken. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
98suited

|
Skrivet: Ons Sep 23, 2009 21:23 Rubrik: |
|
 |
| orange skrev: |
Skulle vara roligt, om någon kunde lägga ut lite hand history, då det var så länge sedan. |
Det kan jag göra vid något tillfälle |
|
| Till överst på sidan |
|
|
orange
|
Skrivet: Ons Sep 23, 2009 22:12 Rubrik: |
|
 |
Nej, man ska nog inte avfärda 2+2 som ett tråkigt forum. Jag kan tänka mig, att det hör till de bästa pokerforumen egentligen. jAg ska ta mig en närmare titt på det framöver.
Sedan är det ju en annan sak, hur högt man värderar ett forum överhuvudtaget. Poker är ju inte någon exakt "vetenskap", och flera regler som anses gängse idag, kan vara inaktuella inom ett halvår kanske. Det är m.a.o. så mycket som ändras inom pokern, och skillnader i spelastil kan vara markanta, bara mellan två olika siter etc.
Bra om det kommer lite HHs på det här forumet, känns som det är nästan vakuum här inne f.n...  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
98suited

|
Skrivet: Tor Sep 24, 2009 08:18 Rubrik: |
|
 |
Nej det vore nog alldeles för drastiskt att avfärda det så snabbt. Om man bara orkar vada igenom skräpposterna/postarna som trots allt genereras pga det höga användarantalet, finns det otroligt många och bra råd att hitta från väldigt erfarena och duktiga spelare.
Jag håller absolut med om att poker inte är någon exakt vetenskap och att mycket ändras med tiden. Dock finns det definitivt en teoretisk och generell grundstrategi som är vinnande för låglimit NLHE. Därefter måste man så klart anpassa sig efter alla yttre omständigheter vid borden för att maximera sitt EV.
Och visst kan spelet skilja sig mellan två siter, men det handlar nog då främst om hur spelarbasen är som helhet. Annars tycker jag nog att samma speltyper dyker upp på samtliga siter jag spelat på. Det enda som varierat är mängden på respektive speltyp. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|