| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Freddeman Back-To-Back No-Limit Winner
|
Skrivet: Mån Jun 01, 2009 19:03 Rubrik: Intresse för Omaha-turnering? |
|
 |
Tror ni det finns intresse att ha någon Omaha-turnering? Hade varit kul om det gick att dra ihop något.
Jag tycker Omaha är mycket roligare än Texas. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
SP_Mike

|
Skrivet: Mån Jun 01, 2009 20:12 Rubrik: |
|
 |
Jag är så pass stor Omaha-fisk att jag sträcker mig till högst 2 dollars inköp (gärna lite added i potten förstås.) Har haft att lära mig Omaha på min To do-list jättelänge, men tar mig aldrig tid och ork att börja plugga och grinda på micro-stakes.
Men, en bra motivation för att börja spela regelbundet vore förstås Torsdags-Omaha, hint, hint. En veckovis turnering med en eller två dollars inköp. Någon chans att fixa en deal? |
|
| Till överst på sidan |
|
|
SP_Mike

|
Skrivet: Mån Jun 01, 2009 20:16 Rubrik: |
|
 |
| Tillägg: Motiverar micro-inköpet i en veckovis turnering med att det knappast finns tillräckligt med folk här som är beredda att pröjsa 5-10 dollar i inköp, men nog kaffepengar? Speak up people! |
|
| Till överst på sidan |
|
|
SP_Mike

|
Skrivet: Mån Jun 01, 2009 21:27 Rubrik: |
|
 |
| Tillägg 2: om du kan ändra rubriken kunde du väl ändra den till något som fångar uppmärksamhet bättre som "Häng med på Omaha!", "Intresse för Omaha?" eller något liknande. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Lobtec Moderator

|
Skrivet: Mån Jun 01, 2009 22:28 Rubrik: |
|
 |
Vi körde en test hos 24hPoker med andra spel än Texas och uppslutningen till dem blev sådär.
När det gäller fler veckovisa turneringar så känns det som att två stycken per vecka räcker gott. Det tar faktiskt ganska mycket tid att rulla de två som är.
Eventuellt kan vi kanske testa att köra en Omaha på No-Limit Onsdag. Annars får vi nog avvakta till en ny special turnering, typ 24hPoker Challenge dyker upp igen. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Skogstorp
|
Skrivet: Mån Jun 01, 2009 22:54 Rubrik: |
|
 |
| Nu måste jag "gnälla" lite på dit minne Lobtec angående uppslutningen på 24hPoker. Vi var över 20st som spelade 8 (av 12) eller fler och ca 70 st som var med. Det tycker inte jag känns som en sämre uppslutning än på tex No-Limit Onsdag. Plus att det var i mina ögon mest possitiv respons. Så en ny serie med olika spelformer ligger högt upp på min önskelista / Skogstorp |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Mån Jun 01, 2009 23:27 Rubrik: |
|
 |
Vore jättekul om något sådant skulle ske som en No-limit onsdag turre..
//Macess _________________ Finns även på facebook:
http://www.facebook.com/Macess |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|
Skrivet: Mån Jun 01, 2009 23:27 Rubrik: |
|
 |
| Lobtec skrev: | Vi körde en test hos 24hPoker med andra spel än Texas och uppslutningen till dem blev sådär.
När det gäller fler veckovisa turneringar så känns det som att två stycken per vecka räcker gott. Det tar faktiskt ganska mycket tid att rulla de två som är.
Eventuellt kan vi kanske testa att köra en Omaha på No-Limit Onsdag. Annars får vi nog avvakta till en ny special turnering, typ 24hPoker Challenge dyker upp igen. |
Byt en onsdag så får vi se hur intresset är, så får folk se hur mycket mer action det är i Omaha än Texas. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|
Skrivet: Mån Jun 01, 2009 23:30 Rubrik: |
|
 |
| Macess skrev: | Vore jättekul om något sådant skulle ske som en No-limit onsdag turre..
//Macess |
Fast då får det bli Pot-limit onsdag  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Lobtec Moderator

|
Skrivet: Tis Jun 02, 2009 09:25 Rubrik: |
|
 |
| Skogstorp skrev: | | Nu måste jag "gnälla" lite på dit minne Lobtec angående uppslutningen på 24hPoker. Vi var över 20st som spelade 8 (av 12) eller fler och ca 70 st som var med. Det tycker inte jag känns som en sämre uppslutning än på tex No-Limit Onsdag. Plus att det var i mina ögon mest possitiv respons. Så en ny serie med olika spelformer ligger högt upp på min önskelista / Skogstorp |
Det var inte så jag menade. Både vi och 24hPoker var mycket nöjda med uppslutningen på SpelaPoker.se Challenge upplägget. Det jag menade var uppslutningen på just Pot-Limit Omaha med €5 i inköp. I och för sig var det inte mycket fler på de andra formerna med €5 i inköp. Fel av mig alltså. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cmbellman

|
Skrivet: Tis Jun 02, 2009 10:29 Rubrik: |
|
 |
Jag vill inte ha något annat än No limit. Då kan det inte längre heta No limit Onsdag
Självklart kommer jag som alltid att vara med. Men eftersom jag aldrig spelar annat än no limit så är det rent lotteri för mig
Men det är bara min åsikt. Luften är fri  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Tis Jun 02, 2009 10:47 Rubrik: |
|
 |
Helt ok att köra en NL Omaha turre...så kan vi behålla namnet också.
//Macess _________________ Finns även på facebook:
http://www.facebook.com/Macess |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cmbellman

|
Skrivet: Tis Jun 02, 2009 12:17 Rubrik: |
|
 |
| Macess skrev: | Helt ok att köra en NL Omaha turre...så kan vi behålla namnet också.
//Macess |
miss av mig! |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|
Skrivet: Tis Jun 02, 2009 12:45 Rubrik: |
|
 |
| Lobtec skrev: | | Skogstorp skrev: | | Nu måste jag "gnälla" lite på dit minne Lobtec angående uppslutningen på 24hPoker. Vi var över 20st som spelade 8 (av 12) eller fler och ca 70 st som var med. Det tycker inte jag känns som en sämre uppslutning än på tex No-Limit Onsdag. Plus att det var i mina ögon mest possitiv respons. Så en ny serie med olika spelformer ligger högt upp på min önskelista / Skogstorp |
Det var inte så jag menade. Både vi och 24hPoker var mycket nöjda med uppslutningen på SpelaPoker.se Challenge upplägget. Det jag menade var uppslutningen på just Pot-Limit Omaha med €5 i inköp. I och för sig var det inte mycket fler på de andra formerna med €5 i inköp. Fel av mig alltså. |
Är det länge sedan ni körda dessa turneringarna? Kanske är fler som har börjat spela Omaha sedan dess. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
limpan73
|
Skrivet: Tis Jun 02, 2009 19:46 Rubrik: |
|
 |
Jag har inte den blekaste aning om hur man spelar Omaha. Är villig att prova men en hel serie är jag tveksam till. Jag har problem som det är med att försöka lära mig Hold'em!  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|