| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
98suited

|
Skrivet: Fre Apr 24, 2009 21:14 Rubrik: Intressant hand |
|
 |
Spelade en ganska intressant hand på svs ($=sek mao) häromdagen, vore kul att höra vad ni tror att spelarna hade.
Reads:
MP: är en standard löspassiv svs:are
SB är en relativt ok spelare, han har varit lite passiv, men jag har dock inte mer än ca 200 händer på honom. Ingen aning om vad han donkar floppen med, bör kunna vara allt från set till drag.
BB: Tight/passiv, verkar inte särskilt bra. Låt inte den stora stacken luras.
Party Poker No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed) - Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com
saw flop | saw showdown
Hero (button) ($171.94)
UTG ($125.74)
BB ($664.58)
MP ($227.18)
SB ($120.50)
Preflop: Hero is button with X, X
MP calls $1, 1 fold, Hero bets $4.50, SB calls $4, BB calls $3.50, 1 fold
Flop: ($14.50) 8 , K , J (3 players)
SB bets $10, BB calls $10, Hero calls $10
Turn: ($44.50) 3 (3 players)
SB checks, BB checks, Hero checks
River: ($44.50) 9 (3 players)
SB checks, BB checks, Hero bets $33, 2 folds
Total pot: $44.50 |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Fre Apr 24, 2009 22:23 Rubrik: |
|
 |
Tror att du hade någon sorts draghand efter flopp...efter river så kan du faktiskt ha vad som helst...en stor satsning helt tom är ett helt ok spel, då bägge FI verkar ogilla hjärterna...men om du vore tom så tror jag att 20:- bet på river hade räckt....annars så kanske du hade esset, men tveksamt....för stor satsning för det (min åsikt)...
//Macess _________________ Finns även på facebook:
http://www.facebook.com/Macess
Senast ändrad av Macess, Lör Apr 25, 2009 09:14, ändrad totalt 1 gång |
|
| Till överst på sidan |
|
|
98suited

|
Skrivet: Lör Apr 25, 2009 00:09 Rubrik: |
|
 |
Bra analys. Håller med om bet size på river, även om jag tror att 20 kan vara lite för lite och Qh skulle kunna hjältesyna. Tror 25-30 hade varit optimalt. Egentligen är flopp och turn där de mest intressanta besluten finns: hade AK utan hjärter. Antar att flopp är en smula ostandard, men jag blev förvånad över SB:s donk och hade inte varit bekväm med att stoppa in 170bbs mot BB på floppen där jag i princip bara slår KQ och drag.
Vet inte ifall turn är en bet när de checkar. SB har knappast en färg, men BB kan ha det.
River kompletterar öppna stegdraget och jag tror inte att par i kungar står nog ofta för att knacka bakom. Känner mig helt säker på att SB inte knackar Ah på river och knappast BB heller. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
98suited

|
Skrivet: Mån Apr 27, 2009 11:37 Rubrik: |
|
 |
Meh, det är nog ingen intressant hand när jag tänker efter. Riverspelet känns befogat. Tror dock att du [macess] har helt rätt i dina kommentarer om betstorleken. Ganska många hjärter gör nog helt rätt i att syna mig då jag givetvis har hjärteress eller ingenting som spelat och det stora betet luktar lite skumt. Hade säkert bara tur att ingen av dem hade hjärter.
Floppen gillar jag mer ju mer jag tänker på det, borde ha bet/foldat turn dock efter att de checkat för att få värde av/skydda mot AhJx-liknande |
|
| Till överst på sidan |
|
|
orange
|
Skrivet: Mån Apr 27, 2009 16:51 Rubrik: |
|
 |
| Macess verkar rätt ute. Men jag tycker bättre om rena handanalyser, än sådana här frågeställningar, av typen "gissa kort". |
|
| Till överst på sidan |
|
|
98suited

|
Skrivet: Mån Apr 27, 2009 21:31 Rubrik: |
|
 |
| Jag också, det blev inte alls så kul som jag hade tänkt mig |
|
| Till överst på sidan |