| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
orange
|
Skrivet: Fre Maj 08, 2009 22:40 Rubrik: Inte helt lätta händer, eller? |
|
 |
Har haft en hel del tråkiga översetningar och liknande på sista tiden. I början av denna session blev jag mycket riktigt översetad på floppen. En stund senare kommer den här handen:
Hero: As10s (117BB)
Fi: 114 BB
Hero: Raise 6
Fi: Syn
Flop: 2s, 7s, 8h
Hero: Bet 14
Fi: Rasie all-in (91)..
Här tror jag inte att Fi har floppat ett monster; det brukar inte leda till instaställ på floppen med bara en motspelare. Inte heller tror jag att Fi har ett jättehögt överpar; AA, KK, ja tom JJ räknar jag bort.
Jag sätter honom på TPTK eller par i nior....därför väljer jag att syna. Det kan visserligen ses som risky - men det känns rätt här, med den uppskattade rangen.
Turn, River: Jr, 10h
Fi vinner potten med 10r10k.
Hur bra var min syn egentligen? Min uppskattning av Fi:s hand låg ju ganska rätt till. Enligt pokerstove var oddsen med de faktiska korten 53-47 i Fi:s favör. Om Fi bara haft nior hade oddsen varit de omvända, och med TPTK ännu bättre för mig.
Jag tycker nog att en fold hade känts närmast vektight, med tanke på stackdjup, och hur många faktiskt spelar på den här nivån.
Här kommer nästa hand. Jag tycker det är roligt att få AA i given, och få betalt för det.
Hero: ArAs (100BB)
Fi: 314 BB
Hero: raise 5
Fi: syn
Flop: 4k, 7r, Qs
Hero: Bet 8,60
Turn: 4s
Hero: Bet 17
FI: Raise 48 !
Knepigt läge...jag tror dock knappast att Fi sitter med trissen i fyror; det finns inget i hans stackdjup eller spel i övrigt som tyder på det. AQ är fullt möjligt, eller KK...för min del känns folden närmast utesluten, så jag ställer. Fi synar.
River: Jr.
Fi visar 7k7h - kåk...Jag ser det som oundvikligt att ställa som jag gjorde.
Så en avslutande hand...man vet aldrig vad fisken har, ibland i vart fall.
Hero: QkQh (177 BB)
Fi: (102BB)
Flop: 7h, Ah, 2h
Hero: Bet 5,75...Jag vill absolut inte checka, även om det är en otevlig bräda.
Fi: Raise 11,50.
Hero: Syn. Folden vore väl vektight...Jag har ett bra par, med färgdrag.
Turn: Qs !
Hero: Check. Jag vill inte beta ut, då Fi mycket väl kan ha floppat sin färg...att bli raisad vore irriterande. Att Fi kommer att beta är högst troligt ändå.
Fi: Bet 3 (!)
Hero: syn. Det svaga betet kan här mycket väl indikera ånger över tidigare visad styrka på floppen. Även om min triss kan verka stark, vill jag evaluera river innan jag ev. höjer.
River: 3k..blank.
Hero: check
Fi: Bet 5 (!)...vad sitter han med? Verkar som bluff..eller två par? Att bara syna honom vore fel, tycker jag.
Hero: raise 30
Fi vinner med AsAr.
Tröttsamt och irriterande dåligt spel av Fi tycker jag. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
98suited

|
Skrivet: Lör Maj 09, 2009 13:10 Rubrik: Re: Inte helt lätta händer, eller? |
|
 |
| orange skrev: | Har haft en hel del tråkiga översetningar och liknande på sista tiden. I början av denna session blev jag mycket riktigt översetad på floppen. En stund senare kommer den här handen:
Hero: As10s (117BB)
Fi: 114 BB
Hero: Raise 6
Fi: Syn
Flop: 2s, 7s, 8h
Hero: Bet 14
Fi: Rasie all-in (91)..
Här tror jag inte att Fi har floppat ett monster; det brukar inte leda till instaställ på floppen med bara en motspelare. Inte heller tror jag att Fi har ett jättehögt överpar; AA, KK, ja tom JJ räknar jag bort.
Jag sätter honom på TPTK eller par i nior....därför väljer jag att syna. Det kan visserligen ses som risky - men det känns rätt här, med den uppskattade rangen.
Turn, River: Jr, 10h
Fi vinner potten med 10r10k.
Hur bra var min syn egentligen? Min uppskattning av Fi:s hand låg ju ganska rätt till. Enligt pokerstove var oddsen med de faktiska korten 53-47 i Fi:s favör. Om Fi bara haft nior hade oddsen varit de omvända, och med TPTK ännu bättre för mig.
Jag tycker nog att en fold hade känts närmast vektight, med tanke på stackdjup, och hur många faktiskt spelar på den här nivån.
|
Det vore bra om du skrev vilka positioner de aktuella spelarna har, det kan göra ganska stor skillnad.
Jag gillar inte att höja 6xbb pf, men det kanske var nåt specifikt med fi/situationen som gjorde att du höjde så mycket. Gillar heller inte pottbet på floppen. Du har NFD och 2 överkort; en väldigt stark draghand, men vi får knappast in alla pengarna på floppen som några jättefavoriter. Gillar att beta mindre för att inducera lite dumheter med fler av hans händer. Gillar inte att syna mig AI med drag, men jag tar nog också synen här. Skulle tro att du står dig bra mot hans HD, även om jag tror att du inte ger honom nog credit; kan definitivt se set/2par ställa här med tanke på den dragiga brädan (även om det är mer troligt att sådana händer skulle slowspelas/höjas mindre med).
| orange skrev: | Här kommer nästa hand. Jag tycker det är roligt att få AA i given, och få betalt för det.
Hero: ArAs (100BB)
Fi: 314 BB
Flop: 4k, 7r, Qs
Hero: Bet 8,60
Turn: 4s
Hero: Bet 17
FI: Raise 48 !
Knepigt läge...jag tror dock knappast att Fi sitter med trissen i fyror; det finns inget i hans stackdjup eller spel i övrigt som tyder på det. AQ är fullt möjligt, eller KK...för min del känns folden närmast utesluten, så jag ställer. Fi synar.
River: Jr.
Fi visar 7k7h - kåk...Jag ser det som oundvikligt att ställa som jag gjorde.
|
Utan reads spelar jag likadant. Mot en passiv fisk är turn en ganska enkel bet/fold imo; han synar cb på en i stort sett dragfri bräda och höjer på en blank turn. Vi slår KK. Men som sagt, annars ställer jag också. Det lär finnas gott om folk som tror att de slowspelar KJ/KQ på floppen och stackar av på turn.
| orange skrev: | Så en avslutande hand...man vet aldrig vad fisken har, ibland i vart fall.
Hero: QkQh (177 BB)
Fi: (102BB)
Flop: 7h, Ah, 2h
Hero: Bet 5,75...Jag vill absolut inte checka, även om det är en otevlig bräda.
Fi: Raise 11,50.
Hero: Syn. Folden vore väl vektight...Jag har ett bra par, med färgdrag.
Turn: Qs !
Hero: Check. Jag vill inte beta ut, då Fi mycket väl kan ha floppat sin färg...att bli raisad vore irriterande. Att Fi kommer att beta är högst troligt ändå.
Fi: Bet 3 (!)
Hero: syn. Det svaga betet kan här mycket väl indikera ånger över tidigare visad styrka på floppen. Även om min triss kan verka stark, vill jag evaluera river innan jag ev. höjer.
River: 3k..blank.
Hero: check
Fi: Bet 5 (!)...vad sitter han med? Verkar som bluff..eller två par? Att bara syna honom vore fel, tycker jag.
Hero: raise 30
Fi vinner med AsAr.
Tröttsamt och irriterande dåligt spel av Fi tycker jag. |
Vet inte om jag gillar betstorleken på ditt cbet; betar du 1/2-pott med AK på den floppen? Det lär väl vara ok att syna hans minihöjning, men jag skulle inte förlita mig för mycket på färgdraget då vi inte kommer få mycket betalt av sämre flushar på fyrfärgsbräda, men det lär ju oftast räcka för att vinna den befintliga potten + lite till. Turn c/raisar jag och får in pengarna, hans bet ser bra mycket mer ut som ett blockbet med A/färgdrag. Som spelat ställer jag på river; vi kommer få syn av mycket mer än AAA/färg.
| orange skrev: | Hero: raise 30
Fi: syn |
Lol, I svs |
|
| Till överst på sidan |
|
|
orange
|
Skrivet: Lör Maj 09, 2009 15:17 Rubrik: |
|
 |
Jag slarvade med positionsangivelserna; jag ska tänka på det framöver.
Angående A10s-handen: Jag höjde 6 BB pre, då bordet spelades med övermörk. Mitt bet på floppen motsvarar heller inte pottbet, dock mer än halvt sådant.
Naturligtvis KAN Fi sitta med set>/tvåpar, men, som sagt, det verkar ju mindre troligt som spelat. Instastället tyder snarare på en inte alltför stark hand här, headsup. Annars är det förstås inte generellt så, att jag med nötfärgdrag och två överkort, synar alla ställ.
Ang, QQ-handen, så fanns inte AK på floppen, däremot A. Men jag tycker ditt resonemang om turnställ låter rätt vanskligt. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
98suited

|
Skrivet: Lör Maj 09, 2009 16:46 Rubrik: |
|
 |
| orange skrev: | | Angående A10s-handen: Jag höjde 6 BB pre, då bordet spelades med övermörk. Mitt bet på floppen motsvarar heller inte pottbet, dock mer än halvt sådant. |
sb+bb+straddle+6+6=15,5 och 14 in i 15,5 är inte halvpott. Fanns det folk som limpade innan du höjde är det ju definitivt relevant för handen.
| orange skrev: | | Ang, QQ-handen, så fanns inte AK på floppen, däremot A. Men jag tycker ditt resonemang om turnställ låter rätt vanskligt. |
Så du betar inte AK på en Axx-helfärgad flop om inte ett av x=K? Varför är QQ-handen vansklig? Tycker du återigen tittar för mycket på resultat och sätter folk på för smala HD:s, lek lite med poker stove och försök få fram en HD som en fisk får in pengarna med om vi höjer turn; har inte gjort det själv, men vi borde ligga bra till. Vi ska inte leta orsaker till att sätta dem på de specifika händer som slår oss, vi har mellan-set på en väldigt dragig bräda mot en fisk; vi bör fundera mest kring hur vi ska få betalt imo. Jag tror du har en väldigt dålig run just nu som kanske påverkar dig i dina beslut (lösa spekulationer förstås). |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|