| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Macess

|
Skrivet: Fre Okt 03, 2008 23:18 Rubrik: Hand från WSOP Main Event 2008 |
|
 |
För att hitta tillbaks till något som liknar en vinnande stil, sitter jag och tittar in Pokertube och alla avsnitt från WSOP Main Event 2008..
Jag fastande för en speciell hand:
Förutsättningarna, dag 2, Blinds 300/600...Du har runt 80K...
Alla har foldat till dig, du höjer i mitten pos med till 1600.
Du får en syn från knappen samt SB och BB..
I potten innan flopp 7050 (tror att det kanske var någon ante med).
Flopp: ..
SB check, BB check ...du satsar 5150, får syn av knappen samt BB.
I potten efter flopp: 22500..
Turn:
BB check, Du satsar 12500....Knappen går all in med ca 30K...och BB synar med hela sin stack.....Vad gör du nu? _________________ Finns även på facebook:
http://www.facebook.com/Macess |
|
| Till överst på sidan |
|
|
mikeboy99
|
Skrivet: Sön Okt 05, 2008 11:46 Rubrik: |
|
 |
Det känns som att du är uppe mot i alla fall en flush vilket innebär att du drar istort sett dött om nu inte spader 4 kommer på river. Men du berättar inte hur mycket BB har i sin stack. Tror knappast du har pottodds att syna.
Jag tror jag hade lagt mig, det är ändå en stor del av din stack du sätter på spel om du väljer att syna.
Mike |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Sön Okt 05, 2008 15:59 Rubrik: |
|
 |
BB och knappen har ungefär samma stack storlek.
Dvs bägge är beredda på att riskera hela sin turnering på just denna hand.
//Macess _________________ Finns även på facebook:
|
| Till överst på sidan |
|
|
mikeboy99
|
Skrivet: Sön Okt 05, 2008 17:45 Rubrik: |
|
 |
Det innebär 95 000 i potten. Det kostar dig ytterligare 17500 att syna. Även om du synar och förlorar så har du ca 45-50 000 kvar vilket är helt ok så nja/ja/nej svårt att syna men träffar du har du en bra stack. Men oavsett så hade jag nog lagt mig, men visst lite sugen hade man blivit. Vad hade du själv gjort Macess?
Ses i kväll på Betway
/Mike |
|
| Till överst på sidan |
|
|
98suited

|
Skrivet: Sön Okt 05, 2008 19:11 Rubrik: |
|
 |
| mikeboy99 skrev: | Det innebär 95 000 i potten. Det kostar dig ytterligare 17500 att syna. Även om du synar och förlorar så har du ca 45-50 000 kvar vilket är helt ok så nja/ja/nej svårt att syna men träffar du har du en bra stack. Men oavsett så hade jag nog lagt mig, men visst lite sugen hade man blivit. Vad hade du själv gjort Macess?
Ses i kväll på Betway
/Mike |
Förutsatt att dessa siffror stämmer hade jag i efterhand synat och lagt den medans jag satt där.
Lol åt vad de hade, särskilt kallsynaren |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Sön Okt 05, 2008 19:53 Rubrik: |
|
 |
Förmodar att 98 suited har sett handen på youtube (eller pokertube)...i vilket fall foldar han med 45...de andra har bägge AQ, varav ena har esset i spader, den andra har damen i spader..
Speciellt BB drog igentligen dött men i och med att han som satt med bästa hand foldade, så fick de andra dela på potten (river var ingen spader)....Ibland är det kul att se WSOP ...
|
| Till överst på sidan |
|
|
98suited

|
Skrivet: Mån Okt 06, 2008 09:51 Rubrik: |
|
 |
| Macess skrev: | | Förmodar att 98 suited har sett handen på youtube (eller pokertube |
Nej, har en bättre källa: http://www.thepokerbay.org
Vet inte vad man ska lära sig av att titta på wsop dock när de nästan bara visar en massa coolers/slantsinglingar/donkspel. Då är det nog bättre att titta på poker after dark även om det är rätt tydligt att de flesta spelarna där struntar fullständigt i pengarna. Man får iallafall se betydligt fler händer (är det kanske tom alla? Vet inte riktigt hur det funkar).
Norman Chad är rätt kul iförsig |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Mån Okt 06, 2008 15:23 Rubrik: |
|
 |
Tack för länken.
Tycker faktiskt att Norman är grymt rolig att lyssna på...han har kommentarer om allt och alla, och inte alltid så politiskt korrekt.
Önskar bara att någon svensk kanal kunde sända dessa program, speciellt från WSOP..
|
| Till överst på sidan |
|
|
98suited

|
Skrivet: Mån Okt 06, 2008 20:30 Rubrik: |
|
 |
| Macess skrev: | | Tack för länken. |
Varsågod
| Macess skrev: |
Önskar bara att någon svensk kanal kunde sända dessa program, speciellt från WSOP.. |
Tycker det är bättre att ladda hem dem. Varför stå ut med reklam i onödan? eller ännu värre: översättningarna av all pokerlingo. Skulle bli katastrofalt  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
mikeboy99
|
Skrivet: Mån Okt 06, 2008 21:14 Rubrik: |
|
 |
Då har ni ju fuskat eftersom ni hade sett handen innan:) Jag har fortfarande inte sett handen så min analys måste ju vara klockren eller hur Macess?
Ha det Mike |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|