| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
hajmat

|
Skrivet: Tis Jan 24, 2012 21:28 Rubrik: |
|
 |
Ehh... Grr... Mina KK var lite illa ute när jag kladeligen skeppade mina 18BB i deepstacken (triathlonen). Syn av AA och till min häpnad var det inte två gubbar utan KT jag hade och fick inte in min runner runner efter floppen.
Om det varit en vanlig turnering så hade jag varit lite mindre sur men nu tappade jag massa värdefulla rankingpoäng i onödan. Hade dock blivit samma utgång med KK om jag får trösta mig lite...
| gdaily skrev: | | Citat: | | Gärna 3st 108:r. Där är det iaf lite fler turneringar som går. Vet dock inte om det blir 3 som startar på en vecka. |
Lite fler? Så två PPC-kval i veckan duger inte åt herrn? |
Åfan. Hade missat att de går på onsdagar med, iaf nu.
Tar dock hellre $108-biljetter och försöker klonka mig till både Omahaha-kryssningen och till PPC:n.
Verkar bli rolig & tokig gäng till kryssningen om man ska lita på vad som skrivs på finska forum. _________________ "Omaha is a game that was invented by a sadist and is played by masochists."
-Shane Smith |
|
| Till överst på sidan |
|
|
gdaily

|
Skrivet: Tis Jan 24, 2012 21:58 Rubrik: |
|
 |
Ok, sista chansen för Omaha är på torsdag (eller onsdag?)
Sätter in en $108 giltig i 7 dagar, en i 14 dagar och en i 30 dagar, och dessa biljetter kan absolut inte förlängas/ändras. Vaskar du som så är det eget ansvar. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
hajmat

|
Skrivet: Tor Jan 26, 2012 10:39 Rubrik: |
|
 |
Finemang!
Kvalet är 19:00 CET idag. Lustigt nog var det redan 2 anmälda i onsdags.
Har förresten lite synpunkter om paketen. Nu när det inte ingår några resepengar hade man kunnat plocka bort ännu mer eller allting och kunnat ha satellit om bara inköp t.ex. 1/4 skulle det bli på ett ungefär med dagens kurs & $100+8 då och fler som kunnat satellita in sig.
Man åker de kryssningarna i stort sätt gratis så här års, €20-30 för en hytt kostar det även på fredagar & lördagar om man har kundkort på boskapsrederiet.
Sen är det enda som jag tycker som är ätbart på buffén tyvärr flytande näring... _________________ "Omaha is a game that was invented by a sadist and is played by masochists."
-Shane Smith |
|
| Till överst på sidan |
|
|
gdaily

|
Skrivet: Tor Jan 26, 2012 11:20 Rubrik: |
|
 |
| Citat: | | Man åker de kryssningarna i stort sätt gratis så här års, €20-30 för en hytt kostar det även på fredagar & lördagar om man har kundkort på boskapsrederiet. |
Vi får inte köra sådana paket för rederiet... fundera lite på hur konferensrummet ska betalas så kommer du på svaret varför.
Förra veckan var det 110% övervärde i satelliten, räcker inte det (hoppas det inte blir så denna vecka dock, i så fall får vi lägga ner kryssningarna). |
|
| Till överst på sidan |
|
|
hajmat

|
Skrivet: Tor Jan 26, 2012 13:46 Rubrik: |
|
 |
| gdaily skrev: | | Citat: | | Man åker de kryssningarna i stort sätt gratis så här års, €20-30 för en hytt kostar det även på fredagar & lördagar om man har kundkort på boskapsrederiet. |
Vi får inte köra sådana paket för rederiet... fundera lite på hur konferensrummet ska betalas så kommer du på svaret varför. |
Avisst. Jag är dock rätt säker i vetskap av tidigare erfarenhet att konfererensrummen gapar oftast tomma. Sedan tjänar rederierna större delen av inkomsten från tax free-försäljningen. Men men... Viking Line har inte direkt gjort sig kända för goddwill eller släppa en enda cent i eventuella inkomster i onödan.
| gdaily skrev: | | Förra veckan var det 110% övervärde i satelliten, räcker inte det (hoppas det inte blir så denna vecka dock, i så fall får vi lägga ner kryssningarna). |
Finns andra alternativ som att höja inköpet till 300+20 i satelliterna.
Att höja inköpet till turneringen är ett alternativ, dock inte för mycket, så jävla roligt är det inte att åka båt. Sen cirkus €200 i resepengar skulle vara bra, för mig kostar det ca €140 att åka 40 milen fram och tillbaka, €80 från Helsingfors och för stackars lapplänningar vill jag inte ens veta vad det kostar.... _________________ "Omaha is a game that was invented by a sadist and is played by masochists."
-Shane Smith |
|
| Till överst på sidan |
|
|
gdaily

|
Skrivet: Tor Jan 26, 2012 14:14 Rubrik: |
|
 |
Man kan inte göra alla glada: Varje gång vi kör satelliter till kryssningar med resepengar så får vi in förslaget "ta bort resepengarna, kan ju åka SL-buss till terminalen", och varje gång vi tar bort respengarna så får vi motsatt förslag.
Men lycka till! |
|
| Till överst på sidan |
|
|
hajmat

|
Skrivet: Tis Jan 31, 2012 11:58 Rubrik: |
|
 |
Konstigt att SP_Mike inte kommenterad om skjutningen i Varkaus.
Kort sammanfattning: En lirare var hemma hos en polare till morsan och farsan och vilje inte följa med. Skjöt på polisen och polishunden med dålig träffprocent innan han till slut hittade något som är lättare att träffa, nämligen sitt eget huvud...
| gdaily skrev: | Man kan inte göra alla glada: Varje gång vi kör satelliter till kryssningar med resepengar så får vi in förslaget "ta bort resepengarna, kan ju åka SL-buss till terminalen", och varje gång vi tar bort respengarna så får vi motsatt förslag.
Men lycka till! |
Fa, de flesta bor inte i Stockholm/Åbo/Helsingfors och dessutom kostar det att åka kommunalt också så den lilla gruppen människor kan dra åt...
Blev knappt någon övervärde i Omahan förutom för en del usla spelare, tyvärr inklusive mig själv. PAF kan dock vara halvglada när det bara blev 200 pix i övervärde.
Höll på att vaska en Level 4a igår men som tur kom jag ihåg det. Får lov att skriva mer i db:n för att ha ytterligare en minneslapp. En almanacka och väggkalender räcker tydligen inte.
Sista L4-biljetten har för övrigt en för mig passande giltighetstid:
 _________________ "Omaha is a game that was invented by a sadist and is played by masochists."
-Shane Smith |
|
| Till överst på sidan |
|
|
SP_Mike

|
Skrivet: Tis Jan 31, 2012 20:06 Rubrik: |
|
 |
| hajmat skrev: | | Konstigt att SP_Mike inte kommenterad om skjutningen i Varkaus. | Tycker bara det är positivt att du visar livstecken efter såna händelser. Mer fascinerad över den rymliga kjol Varkaus-kvinnan på sidan innan hade. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Jokulhaups

|
Skrivet: Sön Feb 12, 2012 12:09 Rubrik: |
|
 |
Ser ut i SP Mania-rankingen som att du är den som ligger 1a, om man räknar bort alla som har cashat.. Jag är dock inte långt efter i denna "looser-liga"..  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
hajmat

|
Skrivet: Sön Feb 12, 2012 21:48 Rubrik: |
|
 |
| Jokulhaups skrev: | Ser ut i SP Mania-rankingen som att du är den som ligger 1a, om man räknar bort alla som har cashat.. Jag är dock inte långt efter i denna "looser-liga"..  |
Men faan, man kan inte vinna jämnt...
Glad att inte haft typ 20 backdagar på raken på länge, eller egentligen har haft 3 eller 4 backdagar senaste månaden...
MVH: "Herr Doktor Det går antingen väldigt bra eller väldigt dåligt"  _________________ "Omaha is a game that was invented by a sadist and is played by masochists."
-Shane Smith |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Jokulhaups

|
Skrivet: Sön Feb 12, 2012 23:44 Rubrik: |
|
 |
Hehe, är väl kanske synd att klaga efter paddan osv..?
Ingen cash ikväll heller för mig, hänger kvar bland noll-dollar-gänget
SJälv? |
|
| Till överst på sidan |
|
|
hajmat

|
Skrivet: Lör Feb 18, 2012 22:34 Rubrik: |
|
 |
| SP_Mike skrev: | | hajmat skrev: | | Konstigt att SP_Mike inte kommenterad om skjutningen i Varkaus. | Tycker bara det är positivt att du visar livstecken efter såna händelser. Mer fascinerad över den rymliga kjol Varkaus-kvinnan på sidan innan hade. |
Lugn lilla grisen lugn. Det farligaste jag håller på med är:
(hudkräm istället för tandkräm är alltid roligt, men inte lika roligt som att få ett glas whiskey istället för öl...)
Lustigt nog är det stor chas att jag känner "henne med kjolen" eftersom jag känner räääääät sååå mycket sinkisar här i trakterna tack vare on å en annan sak som t.x frikyrka ala Knytby....
| Citat: | kanske det inte är optimalt att prata om det på detta forumet..? Därav pm.
Jag nickade *ugabuga*.. =P Och visst, du dubblade mig några gånger men tre-outaren på river i sista handen sved.. =P |
| Jokulhaups skrev: | Hehe, är väl kanske synd att klaga efter paddan osv..?
Ingen cash ikväll heller för mig, hänger kvar bland noll-dollar-gänget
SJälv? |
Regs som läst min dagbok på sistone kan tolka "paddan" lite annorlunda än du...
Oklonkat hårt men inte torskat mer än 2-siffrigt om dagen så den lilla ska jag glädja mig med...
Hoppas du får en "padda" idag, som chippie (Edit 2:a igen) bör du har ganska ok för en äldre vit eller svart fd skönhet:
 _________________ "Omaha is a game that was invented by a sadist and is played by masochists."
-Shane Smith |
|
| Till överst på sidan |
|
|
andeniglaset
|
Skrivet: Mån Feb 20, 2012 11:37 Rubrik: |
|
 |
| Jokulhaups skrev: | Ser ut i SP Mania-rankingen som att du är den som ligger 1a, om man räknar bort alla som har cashat.. Jag är dock inte långt efter i denna "looser-liga"..  |
Hehe... det är nog bara WSOP och EPT som har högre status än SP Mania.
Denna hårda kamp som vi utkämpar vecka efter vecka och ingen vill ge sig.
Tittar jag på mina resultat för januari och februari, så ger det en prognos på runt 300 p och ca 900 dollar i inspelat när vi summerar året. Det borde ge mig den totala segern för 2012 ^^ ... sa han på ett ödmjukt sätt.
Förutsatt att de håller i sig hela året men det kommer nog bli en härlig kamp under året. Jag ser framemot det. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
SP_Mike

|
Skrivet: Sön Mar 11, 2012 22:05 Rubrik: |
|
 |
Veckans only in Varkaus:
| Citat: | 80-åring brände av skott i vapenbutik i Varkaus
Ett skott brann överraskande av i en butik i Varkaus. En 80-årig man hade tagit sitt vapen med till butiken och testade där en rengöringssticka i pistolpipan - trots förmaningar från försäljaren.
Mannen hade uppsökt butiken för att köpa rengöringsutrustning. Plötsligt tog han fram sitt vapen och testade en rengöringssticka i pistolpipan. Försäljaren förbjöd honom direkt att handskas med vapnet inne i butiken, men kort därefter brann ett skott av och träffade fiskedrag som hängde på väggen.
Polisen beslagtog vapnet och undersöker fallet som orsakande av fara. 80-åringen kan också bli av med vapenlicensen, som åtminstone ska tas upp till ny behandling. |
|
|
| Till överst på sidan |
|
|
gdaily

|
Skrivet: Tis Mar 27, 2012 11:11 Rubrik: |
|
 |
| Tänker du använda din $320-biljett eller tänker du vaska den? Jag tänker inte/kan inte förlänga den en gång till! |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|