| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
mikeboy99
|
Skrivet: Ons Aug 13, 2008 22:21 Rubrik: Förslag till ändring på SP Mania rankingen |
|
 |
Hej alla!
Macess tog för ett tag sen upp om man kunde hitta nåt annat som genererar poäng på rankingen. För som han själv sa tjänar folk som skriver många inlägg en hel del" bonuspoäng" vilket han själv gör
Jag har absolut inget emot att läsa vad alla skriver om olika händer, turneringar e.tc. Tycker bara det är intressant att följa diskussionerna kring olika ämnen. Önskar jag själv hade tid att starta en dagbok och skriva lite mer inlägg, men tiden räcker tyvärr inte till.
Jag har väl inget direkt förslag till vad man kunde göra istället för att tjäna några extrapoäng. Det bästa hade kanske varit att låta spelresultaten tala. Fast då kan man ju undra om Macess, Couchboy, CM Bellman med fler hade slutat skriva då dom inte får poäng för det.
Som det är nu så tjänar Macess mycket poäng eftersom han är en av dom flitigaste på att skriva inlägg.
Tar gärna emot synpunkter, reflektioner på vad jag har skrivit. Jag vill absolut inte framstå som gnällig utan mest få i gång nån diskussion på hur man kan göra det bättre/sämre med rankingen.
Ha det bra alla
Mikeboy |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Ons Aug 13, 2008 23:02 Rubrik: |
|
 |
Du är absolut inte gnällig , och jag står bakom dig till 100%...
Jag tycker bara det är kul att skriva dagbok (att dessutom någon orkar läsa den är bara ett stort plus)...så för min del behöver du inte oroa dig.
Jag talar bara för mig nu, vet inte alls hur ex Couchboy, Zoega, CMBellman eller andra dagboks författare känner, men ett sätt skulle kunna vara att ta bort dagböckerna från dessa extra poäng...dvs det som skrivs där räknas inte.....
Bara min åsikt //Macess _________________ Finns även på facebook:
http://www.facebook.com/Macess |
|
| Till överst på sidan |
|
|
mikeboy99
|
Skrivet: Ons Aug 13, 2008 23:37 Rubrik: |
|
 |
Håller helt med dig Macess. Att ta bort poäng från dagböckerna vore ett bra förslag då det generellt sett skrivs mest där. Du är väl en av dom:)
Se vad Lobtec tycker om det men i mina ögon är det ett mycket bra förslag.
Ha det Michael |
|
| Till överst på sidan |
|
|
couchboy
|
Skrivet: Tor Aug 14, 2008 03:50 Rubrik: |
|
 |
För min del tycker jag isf att man bar ska gå på spelresultatet.Samtidigt har ju lobtec fixat till den här regeln för att få mer användare att bli aktiva på forumet osv så helt enkelt är det ju inte.För om nån joinar forumet och vill vara aktiv och skriva blogg eller så kanske det kan vara en bra lockelse och ha för att få hit nya människor.
Tycker det hela är en väldigt svår fråga.Men jag tycker det är antingen eller.antingen spelresultatet eller som det är nu.man skulle möjligen kunna skära ner kvoten på vad inläggen är värde i formeln möjligtvis.Men det känns som tar vi bort denna grej då måste vi hitta på nåt annat bra som eventuellt kan locka mer folk till forumet.
/Couchboy |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Lobtec Moderator

|
Skrivet: Tor Aug 14, 2008 08:48 Rubrik: |
|
 |
Jag förstår vad ni menar angående poängen. Orsaken till att vi la till foruminlägg i SP Mania är ju för att lyfta intresset runt forumet. Samma sak med att man kan tipsa om Mania.
Jag är alltid öppen för att lyssna på er vad ni tycker vi ska göra. Samtidigt är det ju viktigt att folk dels kommer till sajten, dels tycker den är bra så att de återkommer och till sist gärna diskuterar i forumet. Allt detta gör att vi kan fortsätta få pokerrummen att hjälpa oss med SP Mania. Det är på grund av er, spelapoker.ses besökare, som vi har kunnat köra alla turneringar. Bara i år har vi haft över $33 000 added i turneringarna vilket man får säga är ganska hyfsat...
En ide är ju att ta bort blogg-inläggen från uträkningen men varför inte då posta i de övriga forumdelarna istället för bloggen. Det är lite knepigt men fortsätt diskussionen så ska jag fundera vidare. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
mikeboy99
|
Skrivet: Tor Aug 14, 2008 14:56 Rubrik: |
|
 |
| Lobtec skrev: | Jag förstår vad ni menar angående poängen. Orsaken till att vi la till foruminlägg i SP Mania är ju för att lyfta intresset runt forumet. Samma sak med att man kan tipsa om Mania.
Jag är alltid öppen för att lyssna på er vad ni tycker vi ska göra. Samtidigt är det ju viktigt att folk dels kommer till sajten, dels tycker den är bra så att de återkommer och till sist gärna diskuterar i forumet. Allt detta gör att vi kan fortsätta få pokerrummen att hjälpa oss med SP Mania. Det är på grund av er, spelapoker.ses besökare, som vi har kunnat köra alla turneringar. Bara i år har vi haft över $33 000 added i turneringarna vilket man får säga är ganska hyfsat...
En ide är ju att ta bort blogg-inläggen från uträkningen men varför inte då posta i de övriga forumdelarna istället för bloggen. Det är lite knepigt men fortsätt diskussionen så ska jag fundera vidare. |
Har precis läst igenom vad några av er tycker och jag är villig att hålla med couch om att det bästa(i mitt tycke) är att räkna bara spelresultaten. Lobtec vill att vi ska försöka få hit mer folk genom att locka med poäng t.ex när man gör ett inlägg. Men sista tiden tycker jag att det har strömmat till folk på sidan, inte minst förra turneringen igen då vi var 92 st, (Måste vara rekord) och ärligt talat hur många har skrivit nåt inlägg på sidan. Dom är lätträknade. Så på det hela taget gynnas bara dom flitigaste skrivarna som t.ex Macess, Zoegas, CM Bellman plus nån mer kanske.
Ditt förslag L om att ta bort blogginläggen har väl både för- och nackdelar.
Fördelen är att det blir inte lika mycket skrivande där kanske men nackdelen som jag ser det är att om man ska skriva i dom andra forumen ska det ju vara relevant till dom ämnen som finns där och det innebär ju att folk kanske inte är lika aktiva där som dom hade varit på sin egen blogg.
Men som Couch säger, det är en svår fråga men vi får väl slå våra kloka huvuden ihop och se vad vi kommer fram till:)
/ Michael |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cmbellman

|
Skrivet: Tor Aug 14, 2008 19:39 Rubrik: |
|
 |
Jag kan bara hålla med er, självklart är det ju en sporre att skriva när man får poäng men jag skulle nog tycka att det borde ligga en max gräns för forum poäng. ex max 3p / vecka .
Samtidigt har ju alla chansen/möjligheten att skriva i forumet. Det vore kul om fler kunde skriva lite!!
Tycker att det vore dumt att ta bort poängen från enskilda trådar eftersom många dagboks inlägg lika gärna kunde ligga under någon annan tråd. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Raffen
|
Skrivet: Fre Aug 15, 2008 20:50 Rubrik: |
|
 |
Är en flitig läsare av forumet, dock inte alls lika flitig på att skriva.
Tycker absolut att man kan belönas med poäng i SP Mania för att man skriver i forumet. cmbellman förslag på någon slags maxgräns gillade jag.
Vad jag vill minnas var det ganska bra aktivitet här innan SP Mania drogs igång. (?) |
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Sön Aug 17, 2008 10:30 Rubrik: |
|
 |
Som relativt ny förmåga här på Spela Poker tycker jag att det är ett alldeles utmärkt system att premiera skrivandet med poäng i serien. Det verkar ju vara en hel del nya nu och fler och fler kanske börjar skriva om man får fördelar av det. _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
"Did you ever stop to think, and forget to start again?" A. A. Millne |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Lobtec Moderator

|
Skrivet: Sön Aug 17, 2008 18:41 Rubrik: |
|
 |
| Raffen skrev: | | Vad jag vill minnas var det ganska bra aktivitet här innan SP Mania drogs igång. (?) |
Det går upp och ner. Vissa tidsperoider har vi bra fart men tyvärr så sjunker det tillbaka andra perioder. Sidan är välbesökt men forumet är svårt att få riktigt bra fart i. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cmbellman

|
Skrivet: Mån Aug 18, 2008 11:14 Rubrik: |
|
 |
Jag tycker att prisstrukturen på Betsson var mycket bra. Eftersom det är ett stort övervärde i dessa turneringar tycker jag att det är bättre att 10st kommer Itm än att bara 3-5st som det brukar vara kommer Itm.
Om det är möjligt att påverka detta tycker jag att minst 20% av deltagarna ska komma Itm.
Det ger en bra slant till vinnaren ändå!! |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Lobtec Moderator

|
Skrivet: Mån Aug 18, 2008 12:22 Rubrik: |
|
 |
| cmbellman skrev: | Jag tycker att prisstrukturen på Betsson var mycket bra. Eftersom det är ett stort övervärde i dessa turneringar tycker jag att det är bättre att 10st kommer Itm än att bara 3-5st som det brukar vara kommer Itm.
Om det är möjligt att påverka detta tycker jag att minst 20% av deltagarna ska komma Itm.
Det ger en bra slant till vinnaren ändå!! |
På de vi kan påverka så försöker vi lägga så att 20% får pris. Igår var det ju 10 personer som fick av 56 spelare, normalt är ju att 10% får pris. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
mikeboy99
|
Skrivet: Mån Aug 18, 2008 18:49 Rubrik: |
|
 |
Hej alla!
Hoppas ni har det bra i höstrusket. Hösten verkar ha kommit tidigt till Skåne i år, men det ger ju och andra sidan mer anledning att hålla sig inne och spela poker:)
CM Bellmans förslag om en maxpoäng i Dagboksinläggen verkar bra. en gräns på 3 poäng per månad tycker jag är helt ok. Turneringarna är ju ändå det som ska vara mest utslagsgivande tycker jag så 3 poäng gör ju ingen större skillnad tycker jag. Vad säger Lobtec om det?
Tills sist ha en bra poker höst.
P.S till Macess: Din idé om en privat turnering, har den gått i graven eller hittar du ingen bra dag:) Lägg upp en dag som förslag och se om intresse finns. Ser verkligen framemot en sån turnering.
Ha det Mike |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Mån Aug 18, 2008 20:03 Rubrik: |
|
 |
Kort replik på ditt inlägg Mike...
Jag har haft en del att göra....(nytt jobb, devilympics mm)...men nu när intresset svalnat för Devilympics (däremot är fortfarande turrarna prisvärda...därför fortsätter jag att spela dem lite då och då..)...och jag börjat det nya jobbet mm så kan jag kanske ta tag i den igen...
Jag får skriva ett inlägg i min gamla tråd..så slipper vi föra disskusionen här..
//Macess _________________ Finns även på facebook:
http://www.facebook.com/Macess |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cmbellman

|
Skrivet: Mån Aug 18, 2008 20:15 Rubrik: |
|
 |
Mike, jag skrev 3poäng/vecka . Men det går ju givetvis att diskutera  |