| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
hermaniii
|
Skrivet: Ons Nov 18, 2009 15:14 Rubrik: Förlust vid InternetProblem |
|
 |
Funderade lite på det idag när mitt internet låg nere 5 timmar pga ISP strul.
Har väl spelat en del poker men kan inte komma ihåg att jag förlorat någon större summa eller chans till någon större summa pga att internet inte funkat. Har ni råkat ut för det eller har ni någon form av backupplösning för att vara säkra?
Finns väl inte en chans att få ut några pengar från sin ISP?
Spelade väl mest Cash förut och det är nog mindre känsligt för internet avbrott.
Hur tänker ni angående det? |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cmbellman

|
Skrivet: Ons Nov 18, 2009 15:47 Rubrik: |
|
 |
Jag har en bra internet uppkoppling, men någon sitt´n go har jag förlorat i slutskedet pga avbrott.
Jag har ett mobilt bredband som backup. Det känns alltid bekvämt. Jag var vid ett tillfälle tvungen att åka till svärföräldrarna när jag precis kom till finalbordet i en turnering. Då var det bara att jacka på det mobila och fortsätta i bilen
Hemma var jag ensam om att tycka det var en bra idé. En bra nödlösning! |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Lobtec Moderator

|
Skrivet: Ons Nov 18, 2009 16:58 Rubrik: |
|
 |
Tror inte det kommer finnas någon chans till att få några pengar, varken från ISP eller pokerrummet. Har för mig att jag läste någonstans om någon som försökte kräva från ISP men blev mött med kalla handen.
Det lär stå i avtalen både från ISP och pokerrummet att de inte ersätter något vid nertid. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
only_bridge
|
Skrivet: Ons Nov 18, 2009 17:20 Rubrik: |
|
 |
Det har väl hänt några gånger, men inget allvarligt.
Man blir verkligen galen när det strular, men förhoppningsvis jämnar det ut sig. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
hermaniii
|
Skrivet: Ons Nov 18, 2009 17:48 Rubrik: |
|
 |
okej
Äger ingen laptop men får nog fixa/kontrollera så att jag kan köra på 3g om det skulle strula.
För oj vad irriterad man skulle vara om man kommit till finalbord på en större turnering och det gick ner.
Men man kanske skulle skaffa en ups till för det kan vara el problem med. Har en ups men det är bara för servern och nätverksprylarna. Ingen skärm eller plats där man kan sitta. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
hermaniii
|
Skrivet: Tor Nov 19, 2009 10:01 Rubrik: |
|
 |
suck nätet låg nere i natt igen från 3 till 5. Står tydligen att det var planerat avbrott för det som hände igår. Men om man inte skickar ut mail om det räknar jag inte det som planerat. muttrar högt.
Men som tur var hände det inte när jag spelade poker för gick ganska bra. Kom 3:a och vann 930 dollar och avslutades runt 1 inatt
Men som sagt får försöka snabba på att fixa backupplösning. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
hermaniii
|
Skrivet: Fre Nov 20, 2009 16:21 Rubrik: |
|
 |
Blev så att jag beställde ett surfpaket från Comviq som innehöll 3G dongel + kontantkort. Tror det kommer kosta 399 inklusive frakt.
Kontantkortet funkar lite annorlunda från ett vanligt tele. Man köper antingen dags / vecko eller månads surf.
För min del kommer det handla om dagssurf om det nu skulle behövas och det kostar 29kronor. Jag tycker det är en billig investering för att känna sig säkrare.
Tror det tom ska funka att koppla in 3g dongeln i min router (dlink dir 655) så det går att använda fler än en dator. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
only_bridge
|
Skrivet: Fre Nov 20, 2009 16:46 Rubrik: |
|
 |
Låter som en sund idé att ha någon sorts backup om det nu mot förmodan skulle krångla.
Så det inte blir som i tv-programmet 2months 2million, där en av spelarna spelar headsup mot en riktig fisk.
Först går nätet ner mitt under en $8k-pott, och sedan mitt i en $14k-pott, för att tillslut helt braka samman. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
gdaily

|
Skrivet: Lör Nov 21, 2009 03:05 Rubrik: |
|
 |
| hermaniii skrev: | Blev så att jag beställde ett surfpaket från Comviq som innehöll 3G dongel + kontantkort. Tror det kommer kosta 399 inklusive frakt.
Kontantkortet funkar lite annorlunda från ett vanligt tele. Man köper antingen dags / vecko eller månads surf.
För min del kommer det handla om dagssurf om det nu skulle behövas och det kostar 29kronor. Jag tycker det är en billig investering för att känna sig säkrare.
Tror det tom ska funka att koppla in 3g dongeln i min router (dlink dir 655) så det går att använda fler än en dator. | Det här är en väldigt bra backuplösning, som jag rekommenderar alla att ha |
|
| Till överst på sidan |
|
|
neophron
|
Skrivet: Tis Mar 30, 2010 12:42 Rubrik: |
|
 |
Jag hade en period för ett par år sedan när allt gick fel för mej. Förutom dom sedvanliga 2-3 outarna så fick min dator och internetuppkoppling för sej att sabba så fort jag låg bra till i en turnering(strömavbrott inträffade också). Min flickvän var helt övertygad om att jag på något sätt retat gud.
Innan turneringarna började försökte man lista ut hur det skulle jävlas för mej, det var ingen hejd på eländet
Låg 3:a med 11:a spelare kvar i en 10000 gtd när jag floppade 4-tal, chipleadern gick all in och innan jag han göra likadant så gick mitt nät ner och jag kom inte in på hela kvällen. Slutade 10:a om jag inte minns fel(har förträngt det mesta från den kvällen) istället för att komma till finalbordet med en massiv ledning. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|