| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
limpan73
|
Skrivet: Fre Sep 25, 2009 14:52 Rubrik: Elitserien i Hockey |
|
 |
Vad sägs om att tippa hur serien slutar? Jag börjar:
1. Frölunda
2. HV71
3. Färjestad
4. Linköping
5. Modo
6. Skellefteå
7. Luleå
8. Rögle
9. Brynäs
10. Timrå
11. Djurgården
12. Södertälje
Kan inte sluta på annat sätt.. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
timber

|
Skrivet: Fre Sep 25, 2009 16:51 Rubrik: Re: Elitserien i Hockey |
|
 |
1.brynäs(hjärtat)
2.brynäs
3.hv71
4.färjestad
5.linköping
6.modo
7.skellefteå
8.timrå
9.södertälje
10.luleå
11.rögle
12.djurgården |
|
| Till överst på sidan |
|
|
limpan73
|
Skrivet: Fre Sep 25, 2009 17:13 Rubrik: Re: Elitserien i Hockey |
|
 |
| timber skrev: | 1.brynäs(hjärtat)
2.brynäs
3.hv71
4.färjestad
5.linköping
6.modo
7.skellefteå
8.timrå
9.södertälje
10.luleå
11.rögle
12.djurgården |
Brynäs har tydligen inte bara ETT bra lag, de har två! Snacka om bred trupp!  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cold-plays

|
Skrivet: Fre Sep 25, 2009 20:58 Rubrik: |
|
 |
trevligt... lite trist att släppa facit så här innan serien knappt börjat.... men slutspelet blir ju kvar att gissa i varje fall
1. Frölunda
2. HV 71
3. Linköping
4. Luleå
5. Skellefteå
6. Färjestad
7. Rögle
8. Brynäs
9. Modo
10. Djurgården
11.Timrå
12. Södertälje |
|
| Till överst på sidan |
|
|
limpan73
|
Skrivet: Lör Sep 26, 2009 20:13 Rubrik: |
|
 |
Nyss hemkommen från Ängelholm där jag bevittnat ett målsumpande Rögle mot ett håglöst men effektivt HV. Ett par av HV:s mål kom till efter slarv av Röglebackar, något som inte håller i denna serie.
Bättre skärpa i framför allt offensiven krävs i fortsättningen om detta ska bli en rolig säsong. Bör dock poängteras att Rögle mött tuffast möjliga motstånd hittills i de två finallagen från i våras. Så än står där ingen ko på isen.  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cold-plays

|
Skrivet: Lör Sep 26, 2009 20:21 Rubrik: |
|
 |
| limpan73 skrev: | Nyss hemkommen från Ängelholm där jag bevittnat ett målsumpande Rögle mot ett håglöst men effektivt HV. Ett par av HV:s mål kom till efter slarv av Röglebackar, något som inte håller i denna serie.
Bättre skärpa i framför allt offensiven krävs i fortsättningen om detta ska bli en rolig säsong. Bör dock poängteras att Rögle mött tuffast möjliga motstånd hittills i de två finallagen från i våras. Så än står där ingen ko på isen.  |
samma här.... men med tanke på alkoholintaget väntar jag med kommentarerna  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
limpan73
|
Skrivet: Lör Sep 26, 2009 21:32 Rubrik: |
|
 |
| cold-plays skrev: | samma här.... men med tanke på alkoholintaget väntar jag med kommentarerna  |
Tog du en drink för varje sumpat måltillfälle så förstår jag att du är småberusad  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
limpan73
|
Skrivet: Tis Sep 29, 2009 22:28 Rubrik: |
|
 |
Gött med en seger för Rögle idag! Att den inte var särskilt rättvis eller kom till efter bra spel, bryr jag mig mindre om  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
limpan73
|
Skrivet: Ons Sep 30, 2009 22:46 Rubrik: |
|
 |
| Ska bli ytterst intressant att se vilket bemötande bröderna Abbott får i deras återkomst till Lindab Arena i morgon. Blir de totalt nonchade, duktigt utbuade eller rent av hyllade? |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cold-plays

|
Skrivet: Tor Okt 01, 2009 14:52 Rubrik: |
|
 |
| limpan73 skrev: | | Ska bli ytterst intressant att se vilket bemötande bröderna Abbott får i deras återkomst till Lindab Arena i morgon. Blir de totalt nonchade, duktigt utbuade eller rent av hyllade? |
japp... ska bli mycket intressant... kan bli vilket som... hur som helst ska det bli jäkligt kul att se bröderna in action igen (tyvärr i fel tröjor men men). tippar på att en viss herr Gath kommer mucka gräl i c:a 3 perioder  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cold-plays

|
Skrivet: Tor Okt 01, 2009 22:22 Rubrik: |
|
 |
Nog blev det så att Gath fick äran att hela tiden matchas mot bröderna... vilket givetvis var ett bra drag med god effekt... sen att han fortsätter ta onödiga utvisningar är smällar man får ta en dag som denna. Det konstiga är att han ofta tar utvisningar då det har viftats med klubba vilket är helt onödigt med tanke på hans kroppsstorlek och styrka.
Luleå var idag en riktig besvikelse.... bakåt en smärre katastrof med indianare som till och med skulle få Halmstad Hammers att skämmas! framåt blev det inte mycket gjort.... verkar sakna Omark och gänget.
Forza Rögle! |
|
| Till överst på sidan |
|
|
limpan73
|
Skrivet: Tor Okt 01, 2009 22:54 Rubrik: |
|
 |
Mindre rutinerat av Luleå att dra på sig tre utvisningar i offensiv zon i sista perioden. Men det är bara att tacka och bocka.
Hade annars en ganska otäck känsla av lekstuga-a-la-Abbotts innan matchen. Det slutade istället med att de blev nollade! Bra jobbat Rögle! |
|
| Till överst på sidan |
|
|
couchboy
|
Skrivet: Tor Okt 01, 2009 23:26 Rubrik: |
|
 |
| Å djurgårn vann borta mot frölunda med 5-1. Känns som det fått en nice start på säsongen.Och på lördag är jag på plats i hovet å ska se min första match för säsongen.hemma mot brynäs!! ska bli kul. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cold-plays

|
Skrivet: Fre Okt 02, 2009 10:10 Rubrik: |
|
 |
Abbottarnas oförmåga att prestera på bortaplan var ganska påtaglig förra säsongen... och det verkar hålla i sig... inget jag direkt gråter över idag
Djurgården överraskar utan tvekan....ska man slå de stora drakarna brukar det iofs vara i början på säsongen chansen finns men det gör väl inte direkt deras insatser hittills dåliga. Deras "juniorfemma" kan bli jäkligt rolig i vinter. Bänka Tjärna bara så blir jag nöjd  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
limpan73
|
Skrivet: Tor Okt 08, 2009 21:36 Rubrik: |
|
 |
Det verkar inte som om Rögle kan slå Skellefteå! Nu vet jag inte hur matchen var idag men torsk blev det i alla fall.
Förra säsongen var SAIK dessutom det enda lag som Rögle inte lyckades besegra (om jag inte minns helt galet), så "Spöke" är ju bara förnamnet  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|