| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Zoegas
|
Skrivet: Lör Maj 31, 2008 00:41 Rubrik: Dagbok - Zoegas |
|
 |
Sitter ute i Stockholms skärgård med en laptopp och ett nyinskaffat mobilt bredband men kommer inte att spela så mycket innan söndag kväll. Den här gången ska det fungera bättre med klienterna hoppas jag. Satt förut på ett bredband bakom en brandvägg som inte klarade vissa klienter - blockerade popup-fönster och dyligt varför jag ibland spelade lite i blindo eller inte alls kunde agera. Hinner jag bara skaffa ett bättre batteri så kanske jag kan spela liggandes i hängmattan på söndag. Ska nog anmäla mig till bägge trots att jag just kvalat in till en 100$ turnering med 25 000$ i garanterad pott kl 21:45 samma kväll. Det fanns en 5-bords satelit för 20$ och jag gillar ju bord med så få stolar som möjligt. Satt rejält i underläge med 1000 mot 6000 marker i avslutande HeadsUp men lyckades efter några händer nå ett likaläge som till slut avgjordes i en allin när motståndaren sitter med A6 och jag synar med JJ - bingo - knekt på turn.
Spelade tidigare också en Rio "Jackpot Sit N Go" för 20$ som jag vann (60$). Man ska vinna 6 stycken i rad för en jackpott på 25 000$. Kan bli tufft men jag kan ju spela 2 till för vinsten så varför inte. Därutöver blev det en 5$ HeadsUp som jag vann, två 10$ HeadsUp - vann en , losa en och en 50$ HeadsUp med vinst.
Nu blir det GodNatt efter en hyfsad dag med plussat konto på Expect.  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Lör Maj 31, 2008 22:35 Rubrik: |
|
 |
Lördag 31 Maj
Reggad och klar för Betway och Everest-turneringarna, och nu funkar klienterna klockrent om än lite segt. Det där med 7,2 MBit tar jag med en nypa salt - kanske inte spelar så stor roll eftersom det inte är några videolänkar inblandade. Kan dock bli lite trångt på skärmen om jag fortfarande är kvar i 20:00 - turrarna kl 21:45 då min expect-turnering börjar.
Inget spel idag och nu ska jag sova så jag är utvilad tills i morgon.
Vi ses folks  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Mån Jun 02, 2008 02:18 Rubrik: |
|
 |
Söndag 1 Juni
I efterhand kan man konstatera att 3 samtidiga turneringar är minst en för mycket på en laptopp.
Spelade Söndagsturren på Betway samtidigt som WSOPturren och Sverige-turren på Everest.
Blev tiltade efter en timme på Betway av niceplayer när jag sitter med AJ och möter floppen AQJ. Det blir allin och niceplayer visar QQ - tilt.
Kan inte hitta min placering men Betway var svårast att spela eftersom betänketiden var minimal.
Hade tidigt tvingats ta beslutet att spela bästa handen och folda i övriga 2 turneringar - så möjligheten att bluffa och stjäla försvann.
Lyckades bäst i WSOPen med detta men kom därför också ganska lågstackad in på finalbordet och fick gnetspela. Hade lite tur och slutade 4:a som gav 21$ och insatserna i de tre turneringarna täcktes precis.
Frirullen "Sverigeturneringen" blev tilt på 71:a plats(av 322), också efter dryga timmen - ITM 30 - så inget att yvas över.
Samtidigt som WSOPens 2:a timme så drog 100$ turneringen på Expect igång och jag kämpade tappert - låg som bäst 9:a - dalade till runt 25:e plats och låg kvar runt den placeringen i en halvtimme. Sedan tog WSOPEN för mycket av koncentrationen och jag slarvade ut mig på en 60:e plats av 293 startande.
När det sängdax och det ska bli spännande att se hur det gick för övriga i morgon.  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Ons Jun 04, 2008 02:02 Rubrik: |
|
 |
Tisdag 3 Juni
Det är sommar och jag spenderar mer tid på landet vilket betyder ett pendlande liv med gott om tid på bussen. Gott om tid att fundera och planera, läsa lite. Hade ju lovat att studera några pokerböcker men det har inte blivit av ännu.
Lite noteringar om pokerspelet Måndag - Tisdag
(Alla spel på Expect)
Reggade till en 50$ satelt på onsdag för ett Macau-paket (9000$) genom att komma 4:a i en 6$ R/A satelit med ca 100 deltagare.
Har spelat 2 HU 10$ och en HU 5$ som vunnits. 100% plus där
losade snöpligt en 20$ Sit N Go (6-bords) med AQ mot AK vid 3 kvar ingen träffade ngt.
Kom 3:a i en 2$ "Stockholm" Sit N Go med 18 deltagare och vann 8 $.
Resultatet blir plus om man räknar in Macau reggningen men det är en R/A så där ryker åtminstonde 150$ (såg inte detta när jag reggade).
Kommer ändå att satsa eftersom jag plussat bankrullen hyfsat på Expect.
Nu är det GodNatt  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Ons Jun 04, 2008 19:57 Rubrik: |
|
 |
Onsdag 4 Juni
Sitter och småspelar lite inför kvällens Macau satelit och hade spelat ett 20-tal händer när följande hand dyker upp:
QcJc
UTG +5 höjer till 2xBB
jag går med liksom SB och BB.
Floppen TcKcKs kommer. Vad tror ni händer. De som vill se en skärmdump kan skicka sin emailadress i ett PM så mailar jag en JPEG.
Nu ska jag gå och fixa lite mat innan blodsockret sjunker för lågt.
Jag gör det med ett leende på läpparna.  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Ons Jun 04, 2008 21:15 Rubrik: |
|
 |
Alltid kul med sådan skärmdump dock....
Jag skickar mitt mail med pm....//Macess _________________ Finns även på facebook:
http://www.facebook.com/Macess |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Ons Jun 04, 2008 23:12 Rubrik: |
|
 |
Onsdag kväll 4 Juni
Ligger 27:a efter första timmen utan att behöva ngn rebuy, gjort en add-on och det är 148 kvar av 227
Jäklar - strömmen har gått och mitt batteri klarar nog bara en halvtimme till grrrrrrrrrrr
Andra pausen och fortfarande ingen ström. Har dragit ner ljusstyrkan till min och 55 procent power kvar. Ligger 28:a av 40 kvar puhhh
19 av 36 nu och 40 procent kvar. Tar bort bakgrundsbilden och byter till svart skärmbakgrund, rensar bort alla lysande ikoner och minimerar spelfönstret för att spara ytterligare pixelkraft.
nu 6:a och 32 kvar - 10 procent |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Tor Jun 05, 2008 10:31 Rubrik: |
|
 |
Torsdag morgon 5:e Juni
Det blev nattsvart ca kl 01:30 och jag tog en liten promenad för att se om det fanns ström någonstans i närheten men såg att det var svart även på Yxlan - grannön. Gav upp och kröp till kojs vid 3-snåret.
Hamnade tydligen på finalbordet som 10:a.
Snålt av Expect att knycka alla rebuy och addon-slantarna. Det betalades in 28 500$ men det fanns bara 2 prispaket á 9000$. Altså 10500$ + 1500$ i rake till arrangören. Snyggt jobbat Expect. Och då har jag inte räknat med alla som losat i R/A sateliterna som kvalifiserade till den här sateliten.
Är det några som är intresserade att öppna en pokersite
Själv ska jag skicka en räkning till Vattenfall på 12$ för kvalet och 50$ för en addon. Det är lätt att tycka synd om sig själv i den här sporten. Nu blir det frukost i solen och lite slöläsning i hängmattan. - sedär alltid nått att glädjas åt
PS. För er som undrar så kom det naturligtvis ett klöverEss på river Royal Straight Flush - som tyvärr inte gav mig några klöver (se inlägget Tisdag) |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Tor Jun 05, 2008 15:17 Rubrik: |
|
 |
Lite tröstspel på div siter:
5$ HU +5
10$ HU +10
10$ HU -10
Får duga. Sitter på bussen till Norrtälje för inköp av lite helggodis. Blir nog skaldjur, bira och en virre, |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Fre Jun 06, 2008 21:22 Rubrik: |
|
 |
Fredag kväll 6 Juni
Nu har jag reggat bwin och den här gången blir det inga ytterligare turneringar samtidigt. Har förhoppningsvis fixat ett extra batteri tills dess.
Ursäkta Vattenfall, jag tar tillbaka mitt krav. Det var tydligen ett planerat strömavbrott, men eftersom vi inte slutbesiktigat sommarstugan och inte registrerat adressen hos postverket så går all post till adressen i Stockholm. Hade jag vetat om detta hade jag ju inte suttit där som en desperat tomte och jagat microWattTimmar.
I kväll blir det nattspel med start vid 11-tiden p.g.a lite dygnsomställning.
Får se vad jag kan hitta för något lite senare.
Om någon är intresserad av att spela live imorgon kväll (Lördag) så håller vi på att fixa ett sådant ute på Blidö. Hör av er i så fall med ett PM.
Zoegas
Inloggad och lite sugen på att spela - lite nattmangling.
Började med en 10$HU som uppvärmning som var över på 3min när jag sitter på AhKh och floppen är en färgflopp i hjärter som jag naturligtvis slowspelar och när tomten går allin på river var det hela klart.
Nu blir det en 3500$ Freezout 6-seat tables för 10$ kl 01:30 på Expect.
Verkar bli ca 500 som deltar så potten blir då runt 5000$ och ITM=50
Ligger på 90:e plats efter första timmen. 132 kvar av 468. Måste snart se till att dubbla upp efersom Blindsen nu ligger på 100/200 och min stack är 2830, Top 50 kräver ca 5800, men ingen panik ännu.
2:a pausen och ligger 22 av 29 med 14800, ligger mitten av ITM men inga summor att tala om utanför top 10.
Slutar som 14:e och kammar hem 46$ - ganska usel timpenning
Är det dax att sova nu kanske, kl är 04:19 - - ok då - ses i morgon då jag ska kolla upp mina EM-betts. Kommer inte ihåg vad jag satsat på riktigt. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Lör Jun 07, 2008 21:38 Rubrik: |
|
 |
Lördag 7 Juni
Så åter mot skärgården. Tänkte ta båten från Strömkajen men när jag såg en kö som ringlade sig längs hela kajen och bort till Kungsträdgården så såg jag för mig en båt fylld till bristningsgränsen och 0 chans till en lugn och trevlig frukostutflykt. Det fick bli 676:an som vanligt ifrån Teknis. Lyckas sova hela bussresan och sedan några timmar till i hängmattan innan magen gör sig påmind. Det blir grillen och marinerad ytterfilé, sparris och knipplök - en favorit i repris. Efter ytterligare en kall öl är jag så redo för en dust på nätet, får se vad vi kan hitta....  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Lör Jun 07, 2008 23:21 Rubrik: |
|
 |
Lördag kväll 7 Juni
Det fick bli en 5$ SNG - 10 seated.
Var i ledningen i stort sett hela tiden men låg ett tag under i HU.
Efter två AK händer med träff på bägge med A-floppar så gick det vägen.
Får räcka för stunden.  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Sön Jun 08, 2008 18:54 Rubrik: |
|
 |
Söndag 8 Juni
Har värmt upp med lite småspel som gått plus och reggat om mig på bwin. Efter en koll på Spelapokers poängliga ser det inte så bra ut. Jag hade satsat på att Turkiet skulle spöa Portugal me 2-0 men det blev precis tvärtom - ickick Får hoppas kvällens lag sköter sig lite bättre. Att tjeckien skulle slå Schweiz var jag ganska säker på men trodde det skulle bli fler mål.
Vi ses på bwin om en dryg timme då....  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Mån Jun 09, 2008 02:02 Rubrik: |
|
 |
Måndag tidig morgon 9 Juni
Gick åt pepparn ganska direkt på bwin med KK mot AA. Spelade sedan en 10$ Rebuy WSOP-satelit på bwin med 19 startande och ett prispaket added + ITM=3. Spelade lite mer disciplinerat och jobbade mig upp på finalbordet med endast en addon som chip-3a. När 4 var kvar ställs jag i valet att syna med en allin på en skräpflopp - hade åter KK. möter A6o och naturligtvis A på turn Grrrr
Reparerar det hela genom att komma 29:a av 333 startande i en 30$ Rebuy, 20 000$ Guaranted. Blev 205$ som plåster på såren.
Upptäcker också att jag glömt uppdatera profilen med bwin men det gör nog inte så stor skillnad. Hög tid att krypa till kojs  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Sön Jun 15, 2008 21:45 Rubrik: |
|
 |
Söndag kväll 15 Juni
Deppar lite eftersom jag in te kan spela söndagsturren. Fick brev från banken i Måndags att jag borde spärra mitt Visakort eftersom mitt kortnummer var på drift. Jag gjorde som banken sa och blev lovad att ett nytt kort skulle fixa sig före helgen - men det funkade naturligtvis inte Borde ha fört över lite till Netteller från Expect eller Everest som jag har bra rullar på - men det tar ju en 3-4 dagar och jag litade tyvärr på banken
Lycka till ni som spelar - själv har jag 83 öre på bet365 så att spela upp rullen var inte att tänka på.
Ska surfa runt och leta ngt annat spel som kan vara intressant.
.........
Har spelat 2 HU som jag vunnit 20 och 30$, förlorat lite på SNG -15$ alltså +35$ - tror jag nöjer mig med det.
Nu ska jag jobba hårt i 2 veckor - blir kanske lite spel till helgen. Har sedan semester i Juli och vi får väl se vad jag hittar på då.
God Natt  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|