| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Zoegas
|
Skrivet: Sön Dec 28, 2008 22:25 Rubrik: |
|
 |
Söndag 28 December
och där var loppet kört.....
ut med AQ mot 99 som träffar 9an - grrrr
och detta mot just Bellman som jag ville ha bakom mig - surt sa räven Får nöja mig med en 5e plats och det är väl inte så tokigt trots allt. Tror jag hamnade 24a. Nu blir det väl lite sedvanligt tröstspel innan bingen.
EDIT: Grattis Bellman till en strong 3e plats - imponerande avslutning av året ..  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Sön Jan 18, 2009 14:41 Rubrik: |
|
 |
Söndag 18 Januari
Har varit lite slapp med kommentarer den sista tiden men lovar att det ska bli bättring. Jag missade förra veckans söndagsturnering på ett minst sagt snöpligt vis. Min rulle på bwin var nere på 4$ och jag bestämde mig för att försöka spela upp den för att täcka turneringsavgiften. Sagt och gjort - på hemväg med buss från landet och med hyfsad uppkoppling sista timman mellan Norrtälje och Stockholm så sätter jag mig vid ett 2$ . HU-bord. Vinner 1a, 2a och ger mig med gott mod in i en 3e som då skulle ge saldot dryga 10$. Har FI nere på knä 2 gånger men han dubblar med skräpkort och det blir åter jämt. Så träffar jag stege på floppen med TJ på hand och ska just gå allin mot FIs höjning efter floppen 789. Då går strömmen - batteritorsk. Väl hemma fortsätter kampen med ytterligare en 2$ HU som jag förlorar efter jämn kamp med set mot set 5or mot 8or. Klockan närmar sig 19.30 så nu får det bli en 5$ HU. Återigen en jämn historia men jag kämpar frenetiskt och har 2 gånger ett hyfsat övertag. Glömmer dock bort tiden 19.55 beslutar jag för att istället pytsa in 15$ på bwin-kontot. Då visar det sig att Cashier-sidan hänger sig, kanske för att jag är inne i en HU ?!?
Försöker spela ur mig genom att gå allin och samtidigt deklarera att jag måste sluta. Väl ute visar det sig sedan att jag blir 20 sekunder sen med registreringen och altså losar min HU helt i onödan
Så det är alltså med en stor dos frustration som jag nu laddar inför kvällens turnering.  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Mån Jan 26, 2009 21:45 Rubrik: |
|
 |
Måndag 26 Januari
Har återhämtat mig från helgens maginfluensa och vågar nu även lämna lägenheten....
Testade två kval till Estoril. Den första var en 3$ E Mad Tilt Qual som lockade 18 deltagare med 6 kvar checkar jag på knappen med A8s och träffar en 8-5-3 flopp. Betar 2BB på en 8hög flopp (rainbow) och alla foldar utom SB som checkar. Turn blir ett A fortfarande rainbow och SB betar halva sin stack och jag som är comittad går allin. Fi visar A5o
River kommer då naturligtvis med en 5:a - suck
Nästa försök blir en 5$ E Qual till 320$ Gar. med 8 deltagare. Vid 3 kvar har vi alla ca 15K med blindsen 2k/4k. Det är en rebuy som skulle ge 1500 nya chips men eftersom detta inte täcker SB åker man följdaktligen ut vid tilt - liksom 2 stycken just upptäckt (svordommar i chatten). Får en raise emot mig när jag sitter på BB med AhJh med en flopp innehållande 2 hjärter och spader knekt - går allin - inga hjärter - fi visar QQ. Tungt
Så nu blir det 3:e gången gillt med min 50+4$ biljett kl 21.
Wish me Luck....
Edit: Ajajaj - blir utdragen när det är 6 kvar med AJ på knappen - färgflopp i hjärter med J högt. Bettar pott och blir satt allin av BB som har AQ i hjärter - naturligtvis en hjärter på turn. Ingen vidare tur idag.
Spiken i kistan var A9o mot A6o som följdriktigt gav en 6a på rivern. Grrrr - God Natt |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Fre Feb 06, 2009 00:47 Rubrik: |
|
 |
Torsdag 5 Februari
Fortsätter med lite HU på FullTilt bara för att det är så jäkla kul och när det inte kostar så kan man ju passa på. Man måste vinna 8 i rad för att komma till helgens finalsatelit  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Lobtec Moderator

|
Skrivet: Fre Feb 06, 2009 01:12 Rubrik: |
|
 |
Hur hittar man till de här turneringarna?
Tänkte jag skulle raila lite...
Edit: Hittade, ingen igång dock.
Edit 2: kl var 18:18 (servertid) när jag skrev förra. Registreringen startade vid 18:20. Verkar som om den var full 18:20:01
Verkar som om strategin är att sätta sig ner och köra all-in på första handen. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Fre Feb 06, 2009 02:45 Rubrik: |
|
 |
| Lobtec skrev: | Hur hittar man till de här turneringarna?
Tänkte jag skulle raila lite...
Edit: Hittade, ingen igång dock.
Edit 2: kl var 18:18 (servertid) när jag skrev förra. Registreringen startade vid 18:20. Verkar som om den var full 18:20:01
Verkar som om strategin är att sätta sig ner och köra all-in på första handen. |
Turrarna fylls upp ibland på 10 sekunder men håll koll på serverklockan och placera markören i position så ska det inte vara så svårt. All in på första låter som min HU mot Eskilsson. Blir ju inte mycket till träning va.
Har kommit till nivå 3 i 5 av 6 försök och fortfarande är 9e bästa resultat idag ( var en lång historia med avslut på 400/800 nivån)  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Tor Feb 19, 2009 00:23 Rubrik: |
|
 |
Onsdag 18 Februari
Det var väl på nått sett meningen att jag spela in mig i pengarna idag.
Hade 5,27$ på kontot och tyckte det kunde vara läge att spela upp dem till kvällens turneringsavgift som var 5,50. Det flck bli ett Cash bord med minsta möjliga blinds (0,01/0,02). Tittar ner på AA i andra handen och vinner en ekel pott med reraise - en syn. Tog ingen onödig risk utan raisade hem potten på en ofarlig flopp - och landade på fabulösa 5,53$.
Altså 0,03$ tillgodo.
Kunde ha blivit en utmaning att spela upp den rullen inför nästa Full Tilt-turre
Nu blir det istället lite lugnare med de 52$ som dagens 5e plats resulterade i. Hade jag bara haft lite mer tur i slantsinglingen med L8te så kunde det blivit lite mer men - fuck luck - Får ladda om bössan tills på Söndag - GodNatt  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Mån Feb 23, 2009 08:46 Rubrik: |
|
 |
23 Februari
Ok resultat av helgens söndagsturnering. Lite splittrad uppmärksamhet kan möjligen förklara mitt agerande på finalbordet. Spelade samtidigt en bautaturnerng med 12 000 deltagande (åkte som 3018 vid 01.05, 9 kvar nu kl 08.30 - puhhh). Borde annars kunnat vårda stacken lite bättre. Ska försöka vara mer fokuserad i Mars . Back 2 work - folks. C ya  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
limpan73
|
Skrivet: Mån Feb 23, 2009 13:18 Rubrik: |
|
 |
Var det inte du som slängde QQ preflop som verklig shortstack i tron att det var bubbelspel (när du i verkligheten redan var i pengarna)? Apropå splittrad menar jag
Kanske var rätt spelat ändå efter två tidigare höjningar? |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Ons Feb 25, 2009 01:15 Rubrik: |
|
 |
| limpan73 skrev: | Var det inte du som slängde QQ preflop som verklig shortstack i tron att det var bubbelspel (när du i verkligheten redan var i pengarna)? Apropå splittrad menar jag
Kanske var rätt spelat ändå efter två tidigare höjningar? |
Jomenvisst - det var 8 kvar (ITM=7) och med 2 höjningar race/rerace. Efter att ha sett facit läste jag situationen rätt och skulle ha förlorat handen. Jämfört med BB (1200) var jag inte så farligt lågstackad (hade ca 10k) Var dock värt de $ som blev resultatet. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Lör Mar 07, 2009 03:59 Rubrik: |
|
 |
Fredag 6 Mars
Mina inlägg verkar bli lite väl sporadiska här i dagboken men det beror på att jag inte spelat så mycket annat än en och annan HU före sängdax.
Kvällens sejour är dock värd att nämnas. Värmer upp med 2 st 1$ och vinner första förlorar andra. Sedan den sedvanlig 2,5$. FI minihöjer de tre första händerna som jag på samtliga träffar mellanpar. Han 3betar även samtliga på turn och checkar river vilket resulterar med mina syn i showdown. Håll i er - han plockar upp AA, KK och AA som sina tre första händer. Att jag överlevde beror endast på uruselt spel av FI. Lyckas sedan på fjärde handen träffa kåk på turn mot FIs flush
För att sedan åka på den femte - där vi bägge sitter med kung - FI minihöjer - jag synar. Floppen KKT - och FI 3 betar jag ställer - och han sitter naturligtvis med KT - suck
Hade inte min Fuck Luck -tshirt på mig - typiskt.
[/b] |
|
| Till överst på sidan |
|
|
plumpa
|
Skrivet: Sön Mar 08, 2009 02:25 Rubrik: |
|
 |
| ... |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Tis Mar 17, 2009 02:45 Rubrik: |
|
 |
Tisdag 17 Mars
Ett till av mina numera sporadiska inlägg, men när BankrollBuilder kommer upp på tapeten så kan jag inte hindra ett nostalgiskt leende
Har varit inne och värmt upp min rulle på Bet365 lite idag och fått kläm på vilka alternativ som verkar löna sig att spela. Störs dock av att jag i hastigheten vid första registreringen tydligen valde SEK istället för $. Går tydligen inte heller att ändra. Kanske ngn supportsnubbe från Bet365 kan fixa det. Den här gången lär inte Macess skänka bort en finalplats (var 11:a sist i kvalet) så det blir till att försöka komma topp 10 - min rulle ligger på ca 250 SEK - bortränat avgiften för kvalet. Ska hursomhelst bli kul att testa - även om speltiden lite kolliderar med andra göromål  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Tis Mar 17, 2009 11:09 Rubrik: |
|
 |
nä den här gången får du fixa det själv. _________________ Finns även på facebook:
http://www.facebook.com/Macess |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Fre Mar 20, 2009 09:35 Rubrik: |
|
 |
| Macess skrev: | nä den här gången får du fixa det själv. |
Verkar som jag gjorde det trots allt - rollbuilder18 borde innebära att ytterligare 2 bakom mig också kommer in. Nu väntar vi bara på besked från lobtec hur vi ska kunna pynta in 100$ på ett konto som tydligen står uppsatt på ett fiktivt namn. Hur som helst Lycka till - ska bli grymt spännande.  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|